Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palkalla merkitystä koulutukseen hakiessa?

Vierailija
07.03.2024 |

Joku päivä täällä oli ketju, jossa haukuttiin aloittajaa, joka mietti eri ammateissa saatavaa palkkaa.

Oikeastiko nuorten tulee hakea koulutukseen ilman mitään tietoa alan palkoista? Onko typerää tai itsekästä (?!) miettiä millaisille palkoille koulutuksella todennäköisesti pääsee?

Itse en ajatellut alan palkkausta, kun valitsin ammattini. Sattumalta kävi hyvin, ala on ihan keskipalkkainen. Olisin kuitenkin saattanut valita alan, jossa palkka on puolet nykyisestä palkastani, enkä olisi tajunnut tätä etukäteen. Olisi ze arki aika erilaista, jos käteen jäisi tonnin tai kaksi vähemmän kuussa, kun nyt.

Saako tai pitääkö palkkaa ajatella, kun miettii tulevaisuuttaan? Mietitkö sinä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on miettiä.

Vierailija
2/5 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika typerää lähteä lukemaan mitään alaa ilmanm että selvittää perusasiat joihin palkkakin kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on miettiä.

Eihän se mikään pakko ole. En tosiaan itse selvittänyt alan palkkausta, kun hain koulutukseen. Vasta töihin mennessä palkka paljastui. Olin aivan huumassa, kun palkkakuitissa luki 5-numeroinen luku (markkoja).

Vierailija
4/5 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajattelee ja jotkut ei.

Kaikki tekee töitä palkan takia, jotkut tekevät mitä vaan mistä saa hyvää palkkaa, jotkut tekevät vaan mieluisia ja merkityksellisiä töitä, vaikka jossain muualla voisi saada parempaa palkkaa, mutta eivät kykene olemaan siellä. Pitää valita mielenterveys tai elintaso.

Vierailija
5/5 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 16-20 - vuotias ei osaa ajatella palkkaa realistisesti. Nuoruuden sinänsä hieno optimismi saa hyvin pienenkin  palkan kuulostamaan ihanalta, kun vertailussa on koululaisen tulottomuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä