Siis onko oikeasti ihmisiä jotka syö samaa ruokaa monta päivää peräkkäin? Mitä ihmettä?
Siis onko oikeasti ihmisiä jotka syö samaa ruokaa monta päivää peräkkäin? Mitä ihmettä?
Siis sehän ruoka on ihan hirveän makuista jo seuraavana päivänä, jos minä teen liikaa ruokaa niin heitän sen vain roskiin tai annan koiralle.
Kommentit (52)
Joo teen vaikka satsin kolmeksi vuorokaudeksi,siihen pikku vaihtelua ja muuta lisähöttöä,toimii.Mä elän vielläkin.
Jaa tästäkin on tullut ikiliikkujaketju joka kirjoitetaan uudestaan aina vähän väliä.
Minä tein maanantaina ruokaa ja olen syönyt sitä koko viikon, Huomennakin vielä.
Kuningatar Elisabeth söi joka päivä saman aterian:) Jos se sopi hänelle, sopii se muillekin.
Teen yleensä ruokaa vain sille yhdelle syöntikerralle, koska harva ruoka on enää seuraavana päivänä hyvää. Jotakin keittoa voi seuraavana päivänä syödä, mutta ei esim. kalakeittoa, ei missään nimessä. Tuoreista ja puhtaista aineksista kertasyönniksi valmistettu ruoka on ihan parasta.
Jollei halua syödä samaa, voi ruokaa tuunata eli tähteistä tehdä jotain ihan muuta. Pastakastikkeesta pitsaa, makkarasta kastiketta jne. Ei ole rakettitiedettä, mutta vaatii opit kotoa, luovuutta tai googletustaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuningatar Elisabeth söi joka päivä saman aterian:) Jos se sopi hänelle, sopii se muillekin.
Kai se valmistettiin hänelle joka päivä ;)
On. Harvoin tulee syötyä kattilallista tai padallista ruokaa kerralla. Moni pitkän haudutuksen ruoka kyllä vaan paranee seuraavina päivinä. Hyvä kokki on luova ja osaa kehittää ja jatkojalostaa ruokia maistumaan mahdollisimman pitkälle.
Joitakin ruokia voi syödä 2, jopa 3 päivää. Esim. lasagne. Se osa jota ei samana päivänä syö, täytyy jäähdyttää nopeasti. Kalasoppa voi olla seuraavana päivänä jopa parempaa. Mut joo, pääsääntöisesti täytyy osata tehdä yhden päivän annokset, niin ei tarvii heittää pois, antaa eläimille, tai syödä tylsäksi mennyttä... Pitäisi olla erinomaiset raaka-aineet, jotta maittavuus säilyy - se on Suomessa vaikeaa.
Jatkojalostaminen on kyllä järkevää. Esim. jos on vahingossa keittäny liikaa puikula-perunoita - tai tarkoitukselka, koska osaa suunnitella! - niistä saa jotain hyvää pula-ajan mukaisella reseptillä.
Vähän mausteita ja uudenlainen paistaminen, niin jämistä voi tulla oikein hyvää...
En koskaan anna koiralle ihmisten ruokaa, joka on sille epäterveellistä (mm. suola). Koira syö sille suunniteltua laadukasta koiranruokaa. 2 päivää voin hyvin syödä samaa ruokaa tai muunnella sitä toisena päivänä, ei muutu pahaksi oltuaan jääkaapissa, kun lähtökohta on ollut hyvä.