Voiko tässä menettää työpaikkana
Hiukan on sellainen tutina, että taitaa työpaikka lähteä näissä lakkoiluissa. Väki vähenee, työt lisääntyy niille joilla vielä töitä. Työpaikalla nyt ilmapiiri, kuka saa jäädä, kuka lähtee. Tää vouhotus kamalinta pienituloisille. Näistä lakkoiluissa on meidän työpaikalla huonoja ja huonoja kokemuksia. Työnantaja odotti, että voi palkata ulkolaisia ja palkkasi, eivät lakkoile.
Kommentit (27)
Voit sanoa, että haluat jäädä töihin ja ehdottaa, että palkkasi lasketaan sinne 4 euroon. Arvostavat varmasti kaltaisiasi alistuvia työnorjia.
Jos työnantaja jo palkkaa halpoja ulkomaalaisia, jotka ehkä kielitaidottomiakin, niin kannattaa vaihtaa paikkaa. Teillä loppuu työt ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos työantaja ei välitä suomalaisesta työntekijästä niin lähde menee ihan itse.
Miten tämä lakkoilu liittyy mihinkään mitä ko. työnantaja voi tehdä? Yrittäminen ei ole hyväntekeväisyyttä, jos lakkoilijat eivät töitä tee niin jonkun ne pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työantaja ei välitä suomalaisesta työntekijästä niin lähde menee ihan itse.
Eihän tässä lakkotilanteessa ole työnantajista kyse mitenkään. Nyt lakkoillaan hallitusta vastaan.
Höpsö. Jos työnantajat sanovat hallitukselle että nyt olisi aika sopia AY-liikkeen kanssa niin aidot neuvottelut alkavat välittömästi.
Siinähän laikkoilette paperi- ja metalliteollisuuden ulkomaille. Sit ei tarvi enää lakkoilla. Teollisuudelle varmasti löytyy ottajia muista maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meidän vanhempien ja isovanhempien aikana sotien jälkeen on lakkoiltu kovemmin. Nämä nykyiset lakot on ihan teatteria ja pelleilyä.
Ihan turhaa itkua jostain lakoista.
Silloin oli itävientiä ja tulleja, nyt kilpaillaan koko maailman kanssa. En työllistä enää ketään, itseni vain. T. vanhempiesi ikäinen yrittäjä
Niin sitä pitää. Monen yrittäjän pitäisi ottaa mallia sinusta ja työllistää vain itsensä.
Sillä se lähtee. Tulee kokemusta ja osaa nähdä paljonko työaikaa vaaditaan työtehtäviin. Osaa iäkkäämpänä suhteuttaa työtehon ja ajan realistisesti.
Jos joskus ajat paranee ja on tarvetta työläisille, niin osaa vaatia realistista työtahtia, eikä mahdottomia.
Nykyään vaaditaan vallan mahdottomia suhteessa ostovoimaan. Hienoa että tuollaista yrittämistä
Kuka sitten työllistäisi ne kaikki, jotka eivät tahdo olla yrittäjiä? Minulla ei ole pahaa sanottavaa omast työnantajastani, joka on (hui kauhistus) pörssiyritys.
Yksinyrittäminen on usein raskasta, kun tosiaan aivan kaiken markkinoinnista ja myynnistä itse tuotteen kehittämiseen ja ylläpitoon joutuu tekemään itse, mutta hienoa että heitä kuitenkin maastamme myös löytyy. Toivon onnea ja menestystä kaikille jotka ovat yrittämisen riskin ottaneet.
Hienoo kun UPM ilmoitti lopettavansa palkanmaksun lakkoilijoilta.