Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yöpuvussa päiväkotiin?

Vierailija
16.01.2007 |

Muutama päivä sitten oli keskustelua aamurutiineista (en löytänyt enää).

Jäi mietityttämään, kun useampi lähes kehui vieneensä uhmaisen taaperon yöpuvussa tarhaan, kun ei ole kotona vaatteiden laitto sujunut hyvässä hengessä.

Te, jotka näin olette tehneet, oikeastiko ajattelette selvinneenne kunnialla ja " voittajina" tilanteesta?

Minä ajattelen, että kun kerran aamuun kuuluu pukeminen, niin puetaan, joko sovussa tai vähemmän sovussa. Minusta olisi järjettömän noloa viedä lapsi yöpuvussa hoitoon. Lapsellekin se mielestäni viestii, että lapsi sai tahtonsa ainakin jossain määrin.

Ja samoin lähitessä, ulos puetaan ulkovaatteet. piste. Niitä on sitten joskus puettu lapsen sätkiessä ja huutaessa, mutta aina lopulta on talosta poistuttu ulkovaatteet päällä.

Kuka on eri mieltä? Perustele!

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

64

Vierailija
62/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pukevat yleensä itse, mutta voin hyvin auttaa jopa eskariltaista ottamaan kenkiä jalasta. Miksi en auttaisi? Kyse on auttamisesta, ja siinä samalla tapa osoittaa, että vielä isonakin haluan häntä hoivata.

Mutta minä en kehuskelisi hyväkäytöksisillä lapsilla, jos oppi on annettu kiskomalla ja tukasta repien. Tai noin kylmäkiskoisesti, että jää sitten tänne, minä menen... Katsotaan miten teillä menee 10v kuluttua.

Vierailija:

alassa ITSE puettuna. En ole pukenut lastani pariin vuoteen... Miksi jotkut pukevat isoja lapsia???

Noh monet aamut on menty raahaten käsivarresta tai tukasta oven ulkopuolelle. Sitten vain kävelen eteenpäin ja jos lapsi ei tule perässä niin juoksee kiinni, kun huomaa ettei äiti neuvottele kävelemisestä.

Minun molemmat lapseni ovt todella hyväkäytöksisiä nykyään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että vaatteita ei saa yksi aikuinen päälle, ja rattaiden valjaiden kiinnityskin on mahdoton tehtävä...

Ja mitään vikaa ei ole tietenkään missään, kaikki on vain lapsen vahvaa tempperamenttia...

Ei kukaan ole väittänyt, että nämä ovat MAHDOTTOMIA tehtäviä, vaan joskus VAIKEITA.

Meillä ei ole kyse viasta eikä temperamentistä vaan UHMASTA.

Vierailija
64/64 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi antaa periksi, lapsi vai vanhempi? Meillä se on aina lapsi, vaikka homma itkettäisi kuinka ja aikuisenkin tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin, niin tiukan paikan tullen lapsen pitää tehdä niin kuin aikuinen käskee. On meilläkin hiki virrannut ja rappuykäytävä kaikunut kun on uhmaikäistä pakattu rattaisiin, mutta aina on lopulta saatu se lapsi puettua ja pakattua. Nyt nuorinkin on jo 5v. eikä pukemiskiukuttelua ole ollut ties miten pitkään: poika tietää että tämä on niitä asioita joista ei voi kiukutella. ( On olemassa myös asioita joissta voi kiuktella, kuten huoneen siivoaminen, tässä emme selvästikään ole olleet yhtä johdonmukaisia...)

Toinen huomattava asia on, että aika pieninkin lapsi tietää että tarhaan lähdettäessä kuuluu pukea vaatteet päälle. Ja hän tietää että äidin ja isän tehtävä on pitää huoli siitä, että lapsi tekee niin kuin kuuluu. Jos vanhemmat lyövät hanskat tiskiin kun lapsi rimpuilee ja vievät hänet yöpuvussa hoitoon, se antaa minusta lapselle väärän signaalin: vanhemmat eivät pidäkään loppuun asti huolta vaan antavat lapsen tehdä tyhmyyksiä. Tämän takia en veisi isoa lasta koskaan puolipukeissa hoitoon, vaikka se rangaistuksena ehkä tepsisikin. Kyllä 6-vuotiaankin pitää vielä voida luottaa siihen että vanhemmat suojelevat häntä tarvittaessa häneltä itseltään ja pakottavat tekemään asiat kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi