Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yöpuvussa päiväkotiin?

Vierailija
16.01.2007 |

Muutama päivä sitten oli keskustelua aamurutiineista (en löytänyt enää).

Jäi mietityttämään, kun useampi lähes kehui vieneensä uhmaisen taaperon yöpuvussa tarhaan, kun ei ole kotona vaatteiden laitto sujunut hyvässä hengessä.

Te, jotka näin olette tehneet, oikeastiko ajattelette selvinneenne kunnialla ja " voittajina" tilanteesta?

Minä ajattelen, että kun kerran aamuun kuuluu pukeminen, niin puetaan, joko sovussa tai vähemmän sovussa. Minusta olisi järjettömän noloa viedä lapsi yöpuvussa hoitoon. Lapsellekin se mielestäni viestii, että lapsi sai tahtonsa ainakin jossain määrin.

Ja samoin lähitessä, ulos puetaan ulkovaatteet. piste. Niitä on sitten joskus puettu lapsen sätkiessä ja huutaessa, mutta aina lopulta on talosta poistuttu ulkovaatteet päällä.

Kuka on eri mieltä? Perustele!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos niitä ei rimpuilun ja huudon vuoksi ei päälle saada.

Oletteko koskaan nähneet, kun neljä aikuista pitää lasta kiinni, että viides saa annettua rokotuksen? Minä olen ja kyseessä oli ihan tavallinen lapsi, jolle nyt tuli se pää, että ei rokotuksia mulle, kiitos.

Samalla raivolla kun pistää pukemista vastaan, niin siinä ei housut lähtee, kun äiti pukee paitaa.

Ihanaa, jos teidän lapset saa puettua. Omiani ei tarvitse edes maanitella, mutta töissä näkee kaikenlaista.

Vierailija
22/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapsen vieminen yöpaidassa tarhaan kostoksi huonosti sujuneesta aamusta on äärimmäisen nolaavaa lapselle. Miten vanhemmat voivat olla niin pahantahtoisia? Kylläpä taas tällä tavalla opetetaan lapselle hienoja käyttäytymistaitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim jos ei pue, sitten ollaan yövaatteissa. Minusta tässä nimenomaan opetetaan käyttäytymistaitoja, kuten että aamulla puetaan vaatteet. Tai muuten seuraa nolo tilanne.

Itselle ei ole tullut mieleen viedä lapisa (3 kpl hoidossa) yökkäressä p-kotiin, vaan vaatteet puetaan tai itketään ja puetaan. Mutta olen silti sitä mieltä että joskus se voi jollekin lapselle olla ihan hyvä opetus.

Vierailija:

Minun mielestäni lapsen vieminen yöpaidassa tarhaan kostoksi huonosti sujuneesta aamusta on äärimmäisen nolaavaa lapselle. Miten vanhemmat voivat olla niin pahantahtoisia? Kylläpä taas tällä tavalla opetetaan lapselle hienoja käyttäytymistaitoja.

Vierailija
24/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, kun vaatteita pukee, niin voi itse istua lattialle, laittaa lapsen jalat omien alle ja pukea paidan. Ja sitten paidan jälkeen housut.

Vierailija
25/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sen jälkeen voi tulla kipeäksi... Pukeminen on harvoin yhtä kivuliasta.

Vierailija
26/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten saa kengät jalkaan, niin et molemmat on samaan aikaan jalassa, eikä toinen lennä samaan aikaan pois, kun toista laittaa?

Siis hätätilanteessa varmaan saa 3 vuotiaalle MELKEIN tilanteessa kuin tilanteessa, mut jos haluaa selvit hommasta alle puolentoista tunnin niin silloin on hyvä jos on kaksi ihmistä hommassa mukana.

Mites te yh. t teette esim sen et itsekin täytyy pukea. JOs on jo valmiiks ite ulkovaatteissa, niin on AIVAN LÄPIMÄRKÄ kun on tunnin tapeelu uhmikselle vaatteita päälle. Jos pukee ensin lapsen, niin sehän on jo alasti siinä vaiheessa kun saa omat vaatteet päälle. Entäs sit autossa tai rattaissa, miten ne vaatteet pysyy päällä jos ei toinen vanhemmista voi vahtia mitä lapsi tekee?

Vierailija
27/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä nyt vaan vanhemman pitää osata lapsensa pukea. Oli uhmis tai ei. Herra jumala sentään.

Vierailija
28/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olen aina saanut hänet puettua aamuisin, usein pukee ihan itse kun sanon tarpeeksi tiukasti. Tietää, ettei juuri ole vaihtoehtoja. On ollut useita itku- hakkaus- potkimisraivareitakin, mutta aina minä olen selviytynyt voittajana. Onneksi, sillä olisi aika urpo olo jäädä kakkoseksi omalle alle metrin mittaiselle natiaiselle!

Olen yh ja uhittelevan 3-vuotiaani lisäksi puen myös melkein puolitoistavuotiaan, ja toki itsenikin.

Aika avutonta suorastaan, jos ei saa asetettua 3-vuotiaalle sellaisia rajoja, että tämä tietää mitä saa tehdä ja mitä ei, ja mitä sääntöjen rikkomisesta seuraa.

Lapsen vieminen hoitoon yöpuvussa on mielestäni noloa vaan vanhemmille... eivät pärjää oman lapsensa kanssa sen vertaa, että saisivat tämän puettua.

Vierailija
29/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siperia opettaa ;) Nyt kun mulla on 7 lasta, niin uskon että LUJAN TAHDON omaavan lapsen kasvattamiseen tarvitaan välillä toinen pitämään kiinni ja toinen pukemaan

Vierailija
30/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seitsemän kanssa ei välttämättä ole vanhemmalla aikaa kasvattaa kaikkia kunnolla.

Vierailija
31/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan lapselle vaatteet ihan itse. Saanut jo 4-vuotta. Teillä on keinot vähän vähissä!!!

Vierailija
32/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian 2,5-vuotias lapsi, joka on oikeasti fyysisesti paljon voimakkaampi kuin arvaisi. Kun hän saa uhmakohtauksen, minun on todella vaikea pidellä häntä. Lisäksi on nopea liikkeissään ja ketterä eli halutessaan juoksee karkuun, kiipeää esim. parisängyn keskelle ja sitten livahtaa toiselta puolelta alas, kun yrittää napata kiinni toiselta puolelta. Pukeminen on joskus näiden kahden asian vuoksi aivan kamalaa. Useimmiten lapsesta on kiva lähteä tarhaan/kauppaan/ulos, mutta kun tulee MÄÄ EN -päivä, niin on siinä oikeasti työtä. Usein pyydän miehen avuksi tai hän minut, kaksin selviää helpommin kuin yksin. Yksin selviäisi, jos olisi pakko, mutta kieltämättä on ollut tilanteita, jolloin yksin ollessani jättäisin esim. kauppareissun väliin tuon takia.

Helppo sanoa, että herranjumala miten aikuinen ei saa 3-vuotiasta puetuksi, mutta kun se lapsi pitää vielä saada ulos talosta rattaissa, itselle vaatteet päälle, käsilaukku avaimineen ja lompakkoineen mukaan jne. niin ei todella ole helppoa! Esim. rattaista kiipeää alta aikayksikön, jos tahtoo eikä joku ole kaitsemassa joka sekunnin sadasosa.

Vierailija
33/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin pukevat itse vaikkakin välillä saa useamman kerran komentaa. Tietävät että niin on tehtävä vaikka eivät aina kovin innoissaan ole päiväkotiin lähdössäkään. Mä en hyväksyis ikäpäivänä tuollaista ettei suostuisi pukemaan. Pakkohan se herranjestas on!

Ilmeisesti tää on seurausta siitä että lapsi on niin monessa perheessä se pomo...

Vierailija
34/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhmaikäiseltäkin voi VAATIA asioita, uhmaikäisiä voi myös harhauttaa, uhmaikäinen pyytää hanskat takas jos on pakkasta. Kukaan lapsi ei palelluta itseään huvikseen.

Ärsyttävää uusavuttomuutta, ja jos lapsi ottaa vaatteet pois, ne voi laittaa myös takaisin!

Vierailija
35/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai juosta sen perässä! Vanhemmalla pitää olla auktoriteettia, jolla se lapsi tottelee. Ihan niin kuin koira.

Mulla on 2,5-vuotias ja 4,5-vuotias, eikä meno ole tuollaista. Lapset TOTTELEVAT vanhempiaan. Eikä kannata heittää tähän mitään temperamentti-läyskytystä... Kyllä se on vanhempien taidoista, eikä lasten luonteista kiinni.

Vierailija
36/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta mun mies erehtyi kerran pukemaan pojalle pyjaman paidan. Eikä se raukka edes tajunnut että se on yöasun yläosa!?

Ai, että mua nolotti ja nauratti kun kuulin siitä lapseni opelta. Oli ne vaihtaneet varavaatteista pojalle kunnon puseron päälle. Että sellainen mies mulla :)

Useimmat pyjaman paidathan ovat malleiltaan ja usein myös kuoseiltaan täsmälleen samanlaisia kuin tavalliset trikoopaidat! Vain jos printtinä on esim. " Good Night" niin siitä näkee käyttötarkoituksen selvästi.

Vierailija
37/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lujatahtoinen, ketterä ja vahva hän kyllä on. Kaksi aikuista on joskus ollut pukemisessa tarpeen ja muitakin ' sotia' hänen kanssaan on käyty, huomattavasti enenmmän kuin muiden kanssa vastaavan ikäisiniä. Tällä hetkellä hänellä on helppo vaihe päällä. Sana menee ihan hyvin perille. Mut kun seuraava uhma koittaa niin voi oll taas hauskaa tiedossa.

Vaatteet päällä hän on aina mukaan lähtenyt ja mihinkään ei ole jätetty hänen takiaan lähtemättä, mutta mielenkiintoisia ratkaisuja on joskus saanut keksiä...

Se siperia opettaa nääs!

20 ja joku muukin numero, muista näitä ;)

Vierailija
38/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vielä lisäks tohon omaan tekstiini, mulla nämä kaikki 5 on erittäin lujatahtoisia poikia joten ollaan kyllä toisinaan törmäyskurssilla mutta meillä on kyllä täysin selvää kuka sanoo viimeisen sanan ja se olen minä eikä siinä ole vaihtoehtoja.

T:37

Vierailija
39/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai juosta sen perässä! Vanhemmalla pitää olla auktoriteettia, jolla se lapsi tottelee. Ihan niin kuin koira.

Mulla on 2,5-vuotias ja 4,5-vuotias, eikä meno ole tuollaista. Lapset TOTTELEVAT vanhempiaan. Eikä kannata heittää tähän mitään temperamentti-läyskytystä... Kyllä se on vanhempien taidoista, eikä lasten luonteista kiinni.

Voi olla taidoissa puutteita, mutta mielelläni niitä korjaisin, jos annettaisiin vinkkejä. Ei meillä siis ole joka päivä tuollaista, ongelmia tulee eniten, jos lapsella on huono päivä ja aikuisella kiire samanaikaisesti. Jos ei itsellä ole kiirettä, sitten voi odotella ja harhautella, mutta miten saa tottelemaan, kun pitää tehdä just silloin eikä vasta viiden minuutin kuluttua?

Vierailija
40/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta useasti on kyllä tullut mieleen, miten yksinhuoltajat (tai muuten vaan aamua yksin pyörittävät) saavat lapsensa puettua. /i]

No, kyllä minäkin oikeasti aina olen saanut lapselle yksin vaatteet päälle, mutta kaksin se on paljon helpompaa, jos lapsi sattuu oikein uhmakkalle tuulelle.

Ai että on meillä sitten " huonosti kasvatettu" lapsi kun joskus vastustelee puke(utu)mista :-D ! Uhmahan ei siis ole suinkaan normaalia lapsen kehitystä, vaan osoitus huonosta kasvatuksesta! :-P

t. 6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän