Minkä ikäisenä lopetit bilettämisen?
Kommentit (81)
Mä en koskaan aloittanutkaan. Silloin sitä ei kutsuttu bilettämiseksi. Tuo koko sana on kummallinen. Jos joku tanssii diskossa tmv. niin miksei sitä kutsuta tanssimiseksi, vaan bilettämiseksi?
Kerran vuodessa käyn Mummotunnelissa joten en ole vielä 42-vuotiaana biletystä päässyt lopettamaan.
En ole lopettanut, lisännyt vain kun eläkkeelle pääsin.
N82
35 rupes väheneen ja 37-39 kait. 40 v kumminkin laitoin korkin kiinni ja on pysynyt nyt kohta 14 vuotta.
38v kun tulin raskaaksi ja menin naimisiin. Myöhemmin kävin ja käyn vain 2-3 krt vuodessa kaverien kanssa baareissa.
Noin 20 vuotiaana. Sain vain tarpeekseni juomisesta ja selvin päin opiskelijabileet eivät jaksaneet enää kiinnostaa.
Ryhdyin absolutistiksi 20 vuotiaana.
20. Sen jälkeen pari kertaa käynyt baarissa, muihin bileisiin en saa kutsua. Olen epäsuosittu
Sellaisen kreisibailaamisen, eli joka vkl radalla, niin lopetin tavattuani nykyisen puolisoni 23-vuotiaana. Toki biletys oli kohtalaisen aktiivista sen jälkeenkin, eli baareissa tuli käytyä kuitenkin (nyky mittapuun mukaan) aika tiheästi. Sanotaanko vaikka näin, että joka kuukausi tuli käytyä. Sitten olisiko se ollut jotain 26-27v ikävuoden paikkeilla, kun alkoi huomata olevansa ensinnäkin vanha siellä baarissa ja muutenkin huomasi, ettei se enää tarjonnut mitään. Jotenkin enemmän stressasi se liian kovalla oleva musiikki, ärsytti kun se tiesi aina niin kovaa rahanmenoa ja alkoi inhottaa katsoa porukkaa täysin nakit silmillä. Siinä jotain alle 30v se meni siihen, että ei enää tuntenut olevansa ollenkaan ikäistensä joukossa ja jos kuppia halusi ottaa, niin mieluummin pyysi kavereita kotiin istumaan iltaa. Jotenkin tuntui myös nololta heilua siellä "lasten" keskellä tanssilattialla. Vähän sellainen fiilis, että mitä mä täällä oikein teen. Eli sanotaanko nyt arviolta, että 28-vuotiaana lopetin lopullisesti bilettämisen. Toki edelleen nyt joskus tulee baareissa käytyä, mutta jos käyn 2 kertaa vuodessa, niin se on paljon. Sanoisin että 0-1 kertaa vuodessa on ehkä todellinen. Ja ikä nyt 32v.
Lopetin opiskelujen jälkeen 24-vuotiaana ja sitten olin jotain firman pikkujouluja lukuun ottamatta bilettämättä 42-vuotiaaksi, jolloin mies jätti. Siitä alkaen olen taas tykännyt bilettää, nyt ikää 50. En varmaan lopeta ennen kuin olen niin vanha etten radalle kämpästäni pääse :D
Minä en ymmärrä kuka idiootti viini lasillisen tai olutlasillisen sijaan sortuu teräviiin. Ne on sellainen myrkky että tyhmää hommaaa.
En ole koskaan aloittanutkaan. Keikoilla ja festareilla käyn mutta en juo alkoholia ja viimeisen esityksen jälkeen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa käyn Mummotunnelissa joten en ole vielä 42-vuotiaana biletystä päässyt lopettamaan.
Sama täällä. Olen eläkkeellä, Ja käyn vieläkin bilettämässä. On kivaa. Tähän ei oteta moukkien määkimistä huomioon. 🤗
Vielä 50 vuotiaana käyn edelleen laulamassa karaokea. En sitä kyllä biletykseksi sanoisi.
25v. Opiskelut loppui ja tulin suunnitellusti äidiksi. Ahkera bilettäjä en ollut ennen sitäkään, mutta sit kun oli seuraavat vuodet hyvin tiiviisti kiinni lapsissa, ilman lapsia ollessa palautumiseen kaipasi ihan muuta kuin melua, valvomista ja alkoholia. Nyt viimeisen 13 vuoden aikana olen käynyt tanssibaarissa kerran ja bilettämiseksi luokiteltavissa häissä kerran, ja ihan viime aikoina on ollut ajatuksia että pitäisikö sitä käydä päivittämässä käsitystään siitä mitä yökerhoilu on. Mutta njääh. Mieluummin teen kaverin kanssa palapeliä ja juttelen ilman että tarvitsee huutaa. Tanssimassa käyn sitten harrastuksessa, alkoholia en juurikaan käytä.
Vierailija kirjoitti:
Otanta palstalta ja tylsimykset nyt tanssimaan
Juuri näin. Eikä tämä katso ikää missään vaiheessa. Kivaa on. Käyn bileissä niin kauan kun jaksan.. 🤣🤣🤣🤣👍👍👍🎶🎶🎶🎶
Käyn bilettämässä nykyään muutaman kerran vuodessa, esim ysäriristeilyllä (joku kyseli nelikymppiselle sopivaa biletyspaikkaa niin nää ainakin on suunnilleen sen ikäluokan suosiossa), jossain vuokramökillä kavereitten kanssa tai ihan vaan baarissa kaveriporukalla. Välissä oli kyllä 10v tauko, joka alkoi kun perheenlisäys tuli ajankohtaiseksi, n. 25v iässä.
30v jälkeen ei enää kiinnostanut ravintolat. Ennen 40v joskus satunnaisesti porukan painostamana tuli käytyä mutta ei sen jälkeen kieltäytyen vaikka vähän kyllä sitä pitkään katsottiin. Tuli vaan liian mukavuudenhaluiseksi ilta- yömenoille. Kivempi mennä kotiin ja aikaisin illalla sänkyyn katselemaan telkkaria kunnes nukahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin bilettämään vasta 34v nyt 3 vuotta bilettänyt joka viikonloppu eikä kyllä ole käynyt mielessä enää lopettaa.
Samoin olen 35v. Otin äijästä eron ja nyt käyn bileissä vähintään joka toinen viikonloppu.. Hauskaa on. Siskoni on lasten luona silloin... Saan biletyksestä voimaa jaksaa arkinen työ ja olla lapsille iloinen äiti. 💗🎶
38v lopetin kun raskauduin.