Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppareissu ja kestopussit

Vierailija
16.01.2007 |

Käytätkö kaupassa omia kangaskasseja? Entä onko sinulla hedelmille ja vihanneksille kestopusseja?

Minä olen käyttänyt jo useiden vuosien ajan aina omia kangaspusseja. Hedelmät punnitsen myös aina omilla pusseilla. Tämä on tosi kätevää: luonto ja rahat säästyvät.

Muovipussien aika saisi olla jo ohi...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vihannekset tulee laitettua kertakäyttöiseen pussiin kaupassa ja se kyllä harmittaa.. Miten olet ratkaissut tuon hedelmä/vihannes-asian? Minkälaista pussia käytät?

Vierailija
2/26 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä pusseja ostaakin jostain luontokaupasta, mutta fiksumpaa on tietty tehdä itse. Moni kassakin on kehunut niitä ja sitä kuinka luontoystävällinen vaihtoehto se on.

Mulla ei ainakaan ole mitään käyttöä niille kaupan hedelmäpusseille, joten aivan turhaa niitä olisi käyttää.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käyttäisi niitä pikkupusseja missään, joten menisi turhaan roskiin. Kestopussit on toimineet kyllä jo pitkään tosi hyvin. :)

Ja eikös kankaisia kauppakassejakin saa isompina kokoina? Mulla riittää neljä pientä oikein hyvin yhteen reissuun. Nuo omat rasiat on muuten tosi hyvä juttu, kyllä niitäkin jo käytetään.

Miksi ihmisen pitäisi tuottaa jatkuvasti jätettä kauheasti????

Vierailija
4/26 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerää ottaa aina uusi muovipussi. Onneksi on fiksumpiakin tapoja ja älykkäitä ihmisiä. Jospa vähitellen ihmiset huomaisivat, että voisi aivan hyvin elää hieman ekologisemmin.

Mulle se ainakin on itsestäänselvää, etten tee aivan turhaan uutta jätettä. Ja kyllähän muovipussien ja erilaisten rasioiden tekoon tuhlataan luonnonvaroja ja saastuttaahan se niiden valmistuskin.

Vierailija
5/26 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän tietysti aina kestopusseja hedelmille ja vihanneksille. Kauppakassit ovat ehdottomasti kankaisia, hyvin toimivat ja ovat kestäviä. :)

Kiva muuten kaupassa huomata, että aika moni käyttää omia kangaspusseja. Onhan se edullisempaa ja todellakin ympäristöteko.

Roskispusseina me käytetään jostain kertyneitä pusseja ja välillä otetaan rullasta semmoinen ohuemmasta muovista tehty pussi. Aika vähän yleensä tulee sekajätettä, kun kierrättää kaiken mahdollisen.

Vierailija
6/26 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hedelmäpussit ostan kaupasta. Hedelmiin laitan suoraan hintatarran jos voin. Niitä hedelmäpusseja käytän ruokien " kelmuttamiseen" jääkaappiin, autossa oksennus- ja roskapusseiksi, ja rattaisiin aina mukana roskapussi (=ex-hedelmäpussi). Niillä hedelmäpussin rippeillä on myös kiva siivota vaikkapa astianpesuallas haisevista jätöksistä, tai käyttää kumihanskan sijasta vanhaa hedelmäpussia. Puhumattakaan ripulikakkavaipan kääreenä käytöstä.

Vierailija
7/26 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli samaan pussiin laitan niin paljon kun mahtuu. esim. 3 banaania+4omenaa.. Laput allekkain pussin kylkeen.

Kotona käytän pussin vauvan kakkavaipan hajuesteenä=)

Vierailija
8/26 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa myytäviä sinisiä jättikasseja voi käyttää myös ruokakaupan kasseina! kannaattaa vaan varoa ettei osta liikaa painavia tavaroita sinne! Mutta isoja ja kevyitä tuotteita siihen on kätevä pakata.

Vierailija
9/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä hedelmäpusseja olen monesti suunnitellut, mutten ole saanut aikaan tehdä. Valoverhosta tms tehtyjä on kehuttu, pitäisi saada joskus aikaiseksi. Sen verran voin puolustautua, että hedelmäpussit ovat ahkerassa käytössä vielä kotonakin moninaisissa asioissa.

Vierailija
10/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä mukana, mutta joskus ne unohtuu ja pitää ostaa muovipussi. Hedelmille olen tehnyt valoverhosta pussin, on todella kätevä, eikä paina paljoa punnituksessa! Vielä jos ostaa sen valoverhokankaan kaupan sijasta kirpputorilta, niin tulee kierrätettyä. Valitettavasti se hedelmäpussi jää myös joskus kotiin, mutta silloin, jos on pakko ottaa muovipussi, sille löytyy kyllä kotona aina jotain uusiokäyttöä onneksi.

Vierailija
11/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kestopussit on käytössä. Pienikin teko ympäristön puolesta on tärkeä! Ja onneksi meitä ajattelevia on monta!

Vierailija
12/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ikeassa myytäviä sinisiä jättikasseja voi käyttää myös ruokakaupan kasseina! kannaattaa vaan varoa ettei osta liikaa painavia tavaroita sinne! Mutta isoja ja kevyitä tuotteita siihen on kätevä pakata.

Minun mielestä ne kyllä kestää painavammatkin ostokset, jos vaan oma olka ja selkä kestää! En koskaan osta kaupasta muovipusseja ja hedelmät otan liki aina ilman pussia. Tuntuu tosi typerältä nähdä ihmisiä, jotka pakkaavat banaanitkin muovipussiin!

Asuin aiemmin Saksassa ja siellä on jo pitkään käytetty kangaskasseja tai koreja. Syy on nykyään jo se, etteä on yksinkertaisesti typerää ja junttimaista kantaa muovikassia. eli siinä on käynyt hieman samoin kuin että Englannissa turkkia käyttävään suhtaudutaan halveksivasti esim. oopperassa.

Vierailija
13/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla oli joskus valoverhosta tehty hedelmäpussi, mutta se on nykyisin pesupussina. Aloin vaan miettiä sitä, että jouduin joka kerta maksamaan kg-hinnan mukaan siitä omasta pussistani, kun punnitsin siinä hedelmiä :( Eli mielummin otan myös vastikkeen (=muovipussin), kun kerran maksankin. Kiloa mandariineja kun ei oikein viitsi ilman pussia punnita ;)

Vierailija
14/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttäminen ja vähentäminen. Ei se kassi paljon paina ja yleensä kyllä tiedän milloin olen kauppaan menossa ja voin ottaa pussit matkaan.

Vierailija
15/26 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkatut pussit on tosi kätevät. Joskus käytän niitä pesukoneessa, jos siltä tuntuu.

Hauskaa on se kuinka moni kassa on oikeasti kommentoinut asiaa positiivisesti. :)

Vierailija
16/26 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankin meille tarkoituksella vessaan sen verran pienen roskiksen että sinne menee hedelmäpussi just kätevästi. niitä tosin kulkeentuu kaupasta huomattavasti enemmän kuin mitä on kulutusta, joten nyt just tänään ajattelin että käyn kangaskaupassa hakemassa pienen pätkän valoverhoo ja teen muutamat pussit.

kauppakasseja meillä on useampi kankainen, myös paperipusseja ostetaan koska niissä viedään keräyspaperit ja -pahvit ulos. roskapussit ostan rullassa, kätevä säilyttää ja tulee edulliseksi, ja on käsittääkseni luontoystävällisempi vaihtoehto. monesti nämäkin pussit käytetään pariin kertaan, lapsen päiväkodissa pakkaavat kakkavaipan muovipussiin ennen varsinaiseen vaippapussiin laittoa, ja minä otan ne sitten kotona roskapusseiksi, jos eivät ole likaantuneet.

Vierailija
17/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät todellakaan ole ympäristöystävällinen vaihtoehto. Ja eihän roskiksinakaan pitäisi montaa viikossa mennä, jos ihmiset huolehtivat lajittelusta.

Mulla ja miehellä tulee sekajätettä korkeintaan yksi pieni pussillinen viikossa ja sekin tuntuu paljolta.

Vierailija
18/26 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on tärkeä juttu, etten aivan turhaan tuhlaa luonnonvaroja ja lisää kaatopaikkajätettä.

Vierailija
19/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa mitään pusseja tai ottaa edes hedelmille. Kiva olla tekemättä jätettä. :) Eikö teistäkin näin olisi parempi?

Vierailija
20/26 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina omat kangaskassit mukana, muutama iso (niitäkin on!!) ja pari tavallista. Ne kun ei painakaan mitään. Hedelmäpusseja otan kaupasta, käytetään niitä tosi paljon: eväspusseina, pakastukseen joskus, ruokavasin suojaksi jääkaappiin (kelmun sijasta joskus kätevämpi), eväsrasian päälle työpaikalle (ettei esim. liemi valu rasiasta jos sattuu kansi rakoilemaan), autossa (tarvii ties mihin, mm. autossa kertyvän pikkurokan roskapussiksi) ym. Siis meillä niistä on iloa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi