Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisproteiinien myynti on laskenut roimasti kuluttajien mielet ovat olleet enemmän nakkisoosissa Lihankorvikkeet eivät enää maistu kan

Vierailija
06.03.2024 |

Mites suu nyt pannaan vegakit??

https://www.hs.fi/talous/art-2000010260984.html

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun muassa Härkistä valmistava Raisio kertoi tilinpäätöstiedotteessaan, että kasviproteiinien liikevaihto laski viime vuonna yli 17 prosenttia. Samaa viestiä kertovat kaupat. Keskossa ja S-ryhmässä lihaa korvaavien tuotteiden myynti laski viime vuonna kymmenen prosenttia. 

Vierailija
2/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaa soijaa enemmän soijaa Aasiasta, se pelastaa maailman. 

- Ada22v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BOSTRÖM-KUMLIN arvelee, että toinen syy menekin laskuun löytyy maailmantilanteesta. Epävarmoina aikoina ihmiset haluavat perinteisiä ruokia. 

Ruokahan on harvoille vain ravintoa. Jos näin olisi, kukaan ei söisi karkkia.

Boström-Kumlin arvelee, että kun asiat ympärillä vaikuttavat hallitsemattomilta, helpotusta tuo jos edes johonkin asiaan voi vaikuttaa itse. Se tuo tietynlaista kontrollin tunnetta.

Nyt haetaan tuttuja turvaruokia, ja kuluttajien mielet ovat olleet enemmän nakkisoosissa kuin kasvipohjaisessa ruokavaliossa.

Vierailija
4/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vegaanit eivät halua syödä keinotekoisia mössöjä. Noiden tuotteiden asiakaskunnaksi kuviteltiin lihansyöjiä. Lihansyöjät taas haluavat mieluummin syödä lihaa. Kun kumpikaan ryhmä ei halua noita tuotteita, niin menekki jää kokeilun asteelle.

Vierailija
5/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä itsekään osta noita juuri koskaan, ovat sen verran kalliita. Perinteiset kasvikset, palkokasvit, linssit, tofu ja soijarouhe toimivat edelleen hyvin. 

t. vegakki (?)

Vierailija
6/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitin 16.2.2024:

Ei mene vegaaniruoka kaupaksi. 

Naapurini käy ruokajaossa ja tuuppaa mulle sapuskat joita ei itse syö. Nytkin mulla on jääkaapissa viisi jotain kaurasta superprosessoitua härkistä.

Se on pieni mutta äänekäs ryhmä joka vegaaniruoka hehkuttaa. Vaan hävikkiin se menee ja lopulta jätteeksi.

Vierailija
7/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hinta ole aika tärkeä syy. Prosessoidut kasviproteiinit ovat kalliimpia kuin liha ja kun ne eivät maistu paremmilta kuin liha ja sisältävät enemmänkin suolaa ja lisäaineita kuin lihavalmisteet niin terveellisyyskin on vähän niin ja näin. Että sen vuoksi en osta kovinkaan usein enää alkuinnostuksen jälkeen.

Vierailija
8/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä itsekään osta noita juuri koskaan, ovat sen verran kalliita. Perinteiset kasvikset, palkokasvit, linssit, tofu ja soijarouhe toimivat edelleen hyvin. 

t. vegakki (?)

Täsmälleen näin. Kun ei kaipaa lihaa, ei osaa kaivata myöskään lihankorvikkeita. Kaurajuomaa ja kauragurttia sen sijaan kuluu ihan kiitettävästi.

Vierailija
9/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koskaan ole ymmärtänyt nuita lihaa matkivia tuotteita. Kasvikset ovat parhaimmillaan omina itseinään eikä ole mitään järkeä yrittää matkia lihaa. 

Vierailija
10/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkälle prosessoituja, ihan keinotekoisia tuotteita. Lihasta saa rautaa ja Suomessa on epidemiana jo raudanpuutos.

Vierailija
11/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitten ihme että suomalaiset senkun lihoo lihomistaan. 

Pallonmuotoista kansaa.

Vierailija
12/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ideologia ei lopulta pitkälle kanna vaikka kuinka yrittää pakottaa sitä muille. 

Vierailija
13/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä eikä kiinnosta ostaako ihmiset lihankorvikkeita vai ei. Itse ostan harvoin, koska suurin osa on pahoja. 

Vierailija
14/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta sen tekee, pakko valita edullisempaa ruokaa. 

Vierailija
15/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, tupakka ja lihansyönti pysyy. Ei ne minnekään katoa, vaikka vasemmistoliberaalit niin haluavatkin. Aina ei voi saada mitä haluaa.

Vierailija
16/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko mieluummin kilon härkäpapuja parilla eurolla vai valmisruokaa, joka on helposti kaksin- tai kolminkertainen hinnaltaan?

Vierailija
17/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista ja pahaa. Miksi ostaa kun saa halpaa ja hyvää? Vaikka niitä nakkeja.

Vierailija
18/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hinnat kun nousevat niin vähenee vaan. Pitää ostaa oikeaa ruokaa mahdollisimman paljon ja jättää höttö kauppaan. Eli ostan lihaa. Ne ajat kun ruoalla leikittiin on nyt ohi. 

Vierailija
19/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan sirkkaruokien menekki on noussut? Hehe.

Vierailija
20/47 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintahan se on suurin syy. Tolkuttoman kalliita verrattuna lihatuotteisiin. Ostan silti silloin tällöin, kovin usein ei ole rahaa, joten soijarouhe, linssi ja papulinjalla aika pitkälti mennään meillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä