Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivosumu ei helpota! Verikokeet kunnossa, neurologinen status ok. Mistä ihmeestä on kyse?

Vierailija
06.03.2024 |

Kamalaa elää sumussa!!!

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittauta ferritiini. Mulla oli vain 19 ja luulin että kuolema tulee, niin huonossa kunnossa olin. Tosin lääkäri oli aivan ulapalla TK:saa. Ite piti ehdottaa tuota Ferritiinin  mittaamista.  Ja sen arvon pitää sitten olla 50-100, muutoin oot raudanpuutteinen ja siitä tulee kamalia oireita. Huimausta, heikotusta, isoja rytmihäiriöitä, särkyjä jne jne 

Vierailija
102/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikut enemmän, helpottaako? Minä keksin kuntoportaat viime vuonna. Olin aika piipussa töistä. Yritin lukea, enkö tajunnut lukemaani. Töissäkin tuli unohduksia. Olin koko ajan väsynyt, vaikkei edes nukuttanut. Sitten aloitin kuntoportaat. En ole koskaan laskenut kierroksia. Jos päätän, että teen 20 minuuttia, sitten puurran sen 20 minuuttia. Ylös ja alas ja ylös ja alas. Tai jos päätän 30 minuuttia, teen 30 minuuttia. Portaiden nouseminen on sillä tavalla hauskaa, ettei siinä voi oikein ajatella muuta asiaa, koska alkaa puuskututtaa. Kuntosalilla taas voi ajatella vaikka mitä, samoin kävelylenkillä. Ne ei nollaa samalla tavalla mieltä. Yleensä porrastreenin ja suihkun jälkeen on hyvä mieli ja minulla aivosumu hälveni tuolla treenillä. 6 päivää viikossa lähes säässä kuin säässä vedin. Kun portaat jäätyi, lopetin. Nyt olen hiihtänyt, mutta se ei nollaa aivoja, mielessä pyörii työasioita ja kotiasiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sairastui koronarokotteesta  (myönnettiin ja sai korvauksia) joten vaikka sitä aina vähätellään niin kannattaa ottaa huomioon että se voi aiheuttaa vaikka mitä :(

Siis jos niitä on ottanut. Jos ei niin helppo sulkea se vaihtoehto pois

Vierailija
104/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ferritiini vähintään 100?

Ferritiini oli viime mittauksen mukaan 55 joten ei ole siitäkään kyse

No ei tuo häävi arvo ole.

Kyllä se on ihan hyvä. Ei sen ferritiinin kuulukaan olla mikään kovin korkea. 55 on varsin hyvä arvo, ja tuskin hengenahdistusta ja muita oireita enää esiintyy. Yli 100 sen ei edes kuulu olla.

Ferritiinin pitää olla siinä sadan paikkeilla. Lue netistä hematologi T Wideniuksen artikkeli.

Vierailija
105/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rautavarastot on alhaiset ( ferritiini alle 100) ei kilpirauhanen toimi kunnolla ja sitten onkin jos jonkinmoista vaivaa aivosumu mukaan lukien.

Ei pidä päästää ferritiinia laskemaan jos vaan mitenkään mahdollista. Kilpirauhasen vajaatoiminnan hoito tässä maassa on kehitysmaatasoa.

Eräs tutkittu ja turvallinen voi aiheuttaa aivosumua myös.

Pääseekö 10 vuotta kestäneestä tyroksiinilääkityksestä eroon, jos nostaa ferritiinit yli 100? Ne oli verikokeissa 80. 

Jos sinulla on autoimmuuni kilpirauhasen vajaatoiminta, on syötävä koko loppuelämä tyroksiinia. Toki rauta-arvot on hyvä olla kunnossa kilpirauhasen vajaatoimintapotilailla. Sinulla on hyvä arvo, ei pitäisi olla syytä rautalisälle.

Mulla on selittämätön kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei ollut vasta-aineita silloin kun se alkoi, myöhemmin ei ole mitattu, kun selkeä vajaatoiminta on kuitenkin.

Siinä tapauksessa on periaatteessa mahdollista vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan ruokavaliolla, ravintolisillä jne. mutta onko siinä sitten mitään järkeä lähteä kokeilemaan ja selvittämään mikä kaikki vaikuttaa ja mikä on alkuperäinen syy vajaatoimintaan. Huomattavasti halvempaa ja helpompaa on ottaa se yksi tabletti aamulla. En usko että 10 vuoden tyroksiinin jälkeen kilpirauhanen edes jaksaa startata uudestaan, saati että saisit sen toimimaan paremmin kuin ennen lääkitystä. Ei ole vaivan arvoista kokeilla mielestäni.

Vierailija
106/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta, diabetes, verenpainetauti, uniapnea, alhainen ferritiini, fibromyalgia. Kiva kombo, voin vannoa että ei jaksa ainakaan töitä tehdä. Liikkuminenkin on raskasta. Suurin osa korjaantuisi jos saisin lisää kilpirauhashormoonia mutta sitä ei myönnetä enempää koska verikokeet on nipinnapin rajoissa.

Täähän täällä Suomessa on vikana. Ei osata. Ei hoideta potilasta vaan tuijotetaan arvoja, vaikka olisi nippu oireita, niin ei.

Vierailija
107/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010249468.html

Tutkimus: Veri-aivoeste ehkä vuotaa aivosumusta kärsivillä

Irlantilainen tutkimusryhmä sanoo, että koronan jälkeistä oireilua voi selittää häiriö veri-aivoesteen toiminnassa.

Lukekaq nyt tämä. Aivosumun syy on jo selvitetty. Se on veriaivoeste, ei mikään ferritiini tai kilpirauhanen tms elintavat.

Vierailija
108/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS-taudille ääni täältä. Aivot tuntuvat olevan pois päältä ja ketään ei kotona. Et muista mitään, et oikein ymmärrä mitään, ei pysty keskittymään, ja koko ajan on niin väsynyt että voi nukkua loputtomia päikkäreitä. Olo ei helpota levolla. MS-taudin fatiikki kannattaa Googlailla. Magneetti ei riitä poissulkuun, tarvitaan selkäydinnäyte. 

Toisaalta jos neurologiset perus testit on ok eikä missään reflekseissä/heijasteissa mitään poikkeavaa niin en ms:ää epäilisi. Voi tietysti olla joku pitkittynyt keskushermoston infektio jolle ei sen kummempaa syytä löydy ja tilanne paranee hiljalleen. 

Vierailija
109/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ferritiini vähintään 100?

Ferritiini oli viime mittauksen mukaan 55 joten ei ole siitäkään kyse

No ei tuo häävi arvo ole.

Kyllä se on ihan hyvä. Ei sen ferritiinin kuulukaan olla mikään kovin korkea. 55 on varsin hyvä arvo, ja tuskin hengenahdistusta ja muita oireita enää esiintyy. Yli 100 sen ei edes kuulu olla.

Ferritiinin pitää olla siinä sadan paikkeilla. Lue netistä hematologi T Wideniuksen artikkeli.

No tästä väännettään. Minulle Vesa Ilvesmäki on sanonut että arvo pitää olla 50-100 välillä. Itsellä kun nousi yli 40, alkoivat oireet väistymään. Toki olisi hyvä tsekata transferriini, transferriinin saturaatio ja Fe lisäksi, ettei ole raudanpuutteinen.

Vierailija
110/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

altistutko homeelle jatkuvasti jossakin rakennuksessa? Työpaikka, harrastustilat, koti? Mulla hillitön aivosumu oli yksi oire hometalossa (muun sairauskierteen lisäksi) ja nykyään jos yhtään päivää vietän sisäilmaongelmaisessa rakennuksessa niin tuttu aivosumu iskee taas.

Vierailija
111/147 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

altistutko homeelle jatkuvasti jossakin rakennuksessa? Työpaikka, harrastustilat, koti? Mulla hillitön aivosumu oli yksi oire hometalossa (muun sairauskierteen lisäksi) ja nykyään jos yhtään päivää vietän sisäilmaongelmaisessa rakennuksessa niin tuttu aivosumu iskee taas.

Jo aikaisemmin totesin, että voi olla homeoireita, mutta eihän nää rokotejankkaajat kuuntele. Itse menin sisäilmaoireista todella huonoon kuntoon ja ekana tutkittiin veriarvot ja sydän, kaikki muu oli perfect paitsi maksa. Kummasti maksa-arvotkin parani, kun vaihdoin työpistettä.

Vierailija
112/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
113/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittee syyvä raataa enemmän.

Vierailija
114/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista gluteeni ruokavaliosta.

Vierailija
115/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin vaikeaa myöntää, että sinunkin vihaama voi olla ihan vaan traumatisoitunut? :) ptsd on nyt kuitenkin ihan oikea asia etkä tiedä mun elämästä mitään. Miksi olet niin pakkomielteisesti todistamassa, että juuri minulla sitä ei voi olla. Eikö sulla ole muutakin tekemistä ökyelämässäs.

Vierailija
116/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kaivaa sua niin pahasti? Mikset anna mun olla? Miks just minä?

Vierailija
117/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin vaikeaa myöntää, että sinunkin vihaama voi olla ihan vaan traumatisoitunut? :) ptsd on nyt kuitenkin ihan oikea asia etkä tiedä mun elämästä mitään. Miksi olet niin pakkomielteisesti todistamassa, että juuri minulla sitä ei voi olla. Eikö sulla ole muutakin tekemistä ökyelämässäs.

Töh ??

Vierailija
118/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut hengittää happea happipullosta 2barin paineella`  Se tunkeutuu paremmin kudoksiin ja parantaa kuin normilla ilmanpaineella.

Vierailija
119/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töh ??

Lopeta, miksi teet tätä? Miksi vihaat mua niin paljo? Mitä mä olen sulle tehnyt?

Vierailija
120/147 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko etten tajua noiden töhtäh- kommenttien olevan sulta? Oikeesti, miksi vihaat mua niin paljon? Anna mun olla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme