Aivosumu ei helpota! Verikokeet kunnossa, neurologinen status ok. Mistä ihmeestä on kyse?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ferritiini vähintään 100?
Ferritiini oli viime mittauksen mukaan 55 joten ei ole siitäkään kyse
No ei tuo häävi arvo ole.
Pitäisi myös tarkistaa, ettei ole muita puutoksia (ainakin B- ja D-vitamiini). Minulle muuten lääkäri sanoi, että jotkut kokevat voivansa hyvin vasta kun ferritiini on parisataa, ja tosiaan kilpirauhanenkin tarvitsee rautaa toimiakseen kunnolla Moni asia vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
No höpö! 30 on hyvä minimi. 50 on erittäin hyvä.
Virallinen raja on 15.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ahdistusta tai stressiä? Tai univajetta? Dissosiaatio voi myös aiheuttaa aivosumua
On ahdistutsa ja stressiä enkä liiku juuri ollenkaan oudon olon takia.
t. ap
Siinä on jo kolme syytä. Neljäs: niskat jumissa, veri ei kierrä kunnolla.
Verenpaine?
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta, diabetes, verenpainetauti, uniapnea, alhainen ferritiini, fibromyalgia. Kiva kombo, voin vannoa että ei jaksa ainakaan töitä tehdä. Liikkuminenkin on raskasta. Suurin osa korjaantuisi jos saisin lisää kilpirauhashormoonia mutta sitä ei myönnetä enempää koska verikokeet on nipinnapin rajoissa.
Mistä tiedät, että oireet korjautuisivst kilpirauhashormoonin lisäyksellä?
Itselläni ainakin syvä henkinen ja fyysinen uupumus/voimattomuus, stressi, migreeni- ja muut lääkkeet, paha uniapnea ym. aiheuttavat aivosumua ja muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ahdistusta tai stressiä? Tai univajetta? Dissosiaatio voi myös aiheuttaa aivosumua
t. ap
Kuulostaa long covidilta.
No ei todellakaan! 🙄🙄🙄🙄🙄
Epäilen gluteenia, kokeile gluteenitonta ruokavaliota.
Avaa suu niin auki kuin saat.
Tuntuuko kireyttä ohimoilla?
Mun aivosumu lähti helpottamaan, kun saatiin purentalihasten jumit auki.
Mun ohimot oli helvetin kipeät. Ilmeisesti keräsin stressiä sinne.
Minulla jotkut ruoka-aineet aiheuttavat aivosumua esim tuore paprika, selleri, fenkoli ja pahimpina maito ja peruna.
Selvittelyssä auttoi ruokapäiväkirja johon merkitsin ihan kaiken syömäni ruuan ja mahdolliset oireet.
Kokeile syödä magnesiumia 2 päivässä parin kuukauden ajan, mulla auttoi. Migreeniin toimii myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Liike on lääke! Olet varmaan aivan jännittyneessä supussa ahdistuksesi ja pelkosi takia.
Nyt on niin, että vain sinä itse olet avain parempaan oloon. Liiku, liiku ja liiku. Lähde ulos kävelemään joka päivä, sauvakävely avaa koko kropan, poistaa hartiajumit ja saa veren virtaamaan niskaan ja aivoihin. Tämä vie omituisen olon vähitellen pois. Mitään kuntosaleja ei tarvita, kävely auttaa ja arkiliikunta. Älä jää suppuun sisälle.
Jos arvauskeskus-lääkäri sanoo että veriarvot ovat kunnossa, älä usko. Tarkista itse ja selvitä viitearvoja vertaamalla ja hakemalla tietoa. Pari vertailunäytettä on hyvä olla myös jotta voit verrata ovatko arvot muuttuneet.
Onko lepoa tarpeeksi? Ei alkoholia, ei monta tehtävää kerralla, yksi kerrallaan. Onko lomaa ollut. Laite välillä kiinni. Onko ravintoaineita ja juomaa riittävästi. Stressi pois. Onko mielekästä puuhaa tai olemista. Voitko vaikuttaa elämääsi, vai joku muu määrittää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virallinen raja on 15.
Luku voi olla tuotakin alempi, kuten minulla on, jos hemoglobiini on hyvä. Ihminen ei tarvitse mihinkään tätä varastorautaa, jota luku mittaa. Vain jos hemoglobiini on huono, elimistö turvaa varastorautaan, muuten ei. Näin sanoi omalääkärini, pätevä nuorehko nainen. Rautavajauksesta puhutaan liikaa, asialla rikastuvat testaajat ja pilkerinpyörittäjät. Rautaa ei monen vatsa edes siedä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virallinen raja on 15.
Luku voi olla tuotakin alempi, kuten minulla on, jos hemoglobiini on hyvä. Ihminen ei tarvitse mihinkään tätä varastorautaa, jota luku mittaa. Vain jos hemoglobiini on huono, elimistö turvaa varastorautaan, muuten ei. Näin sanoi omalääkärini, pätevä nuorehko nainen. Rautavajauksesta puhutaan liikaa, asialla rikastuvat testaajat ja pilkerinpyörittäjät. Rautaa ei monen vatsa edes siedä,
Miksi uskot puoskareita?
Jos rautavarastot on alhaiset ( ferritiini alle 100) ei kilpirauhanen toimi kunnolla ja sitten onkin jos jonkinmoista vaivaa aivosumu mukaan lukien.
Ei pidä päästää ferritiinia laskemaan jos vaan mitenkään mahdollista. Kilpirauhasen vajaatoiminnan hoito tässä maassa on kehitysmaatasoa.
Eräs tutkittu ja turvallinen voi aiheuttaa aivosumua myös.
Minulle liikunta auttaa. Ongelmana on se ettei ole yli 24 tuntia vuorokaudessa. Olin osasairauspäivärahalla ja ehdin lisäämään liikuntaa. Nyt on koko ajan myöhässä ja tulee napinaa kotona. En ehdi viikolla käymään kaupassa tai tekemään ruokaa.
Ei ole.
T. Jo monta vuotta siitä kärsinyt monisairas.