Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivosumu ei helpota! Verikokeet kunnossa, neurologinen status ok. Mistä ihmeestä on kyse?

Vierailija
06.03.2024 |

Kamalaa elää sumussa!!!

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ahdistusta tai stressiä? Tai univajetta? Dissosiaatio voi myös aiheuttaa aivosumua

On ahdistutsa ja stressiä enkä liiku juuri ollenkaan oudon olon takia.

t. ap

Ei juurikaan liikuntaa + paljon ruutuaikaa = lähes takuuvarma jonkinasteinen ahdistus ennen pitkää. Ahdistus yleensä sitten lisää ruutuaikaa ja vähentää liikuntaa entisestään jolloin kierre on valmis.

Puolita ruutuaika ja liiku itsesi hikeen pari kolme kertaa viikossa, lähes takuuvarmasti oireet helpottavat.

Sanoo joku, jolla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Minä liikun paljon, mutta joskus sitä vaan on niin uupunut, että ei pysty. Sydän jyskyttää ja tuntuu ettei eteenpäin pääse. Olen alati väsynyt aiemmin kommentoinut ja vaikka kuntoni on hyvä, joskus unisuus vaan on liikaa että pystyisi liikkumaan millään tavalla. Olen vieläpä niitä vanhanaikaisia ihmisiä, joka tykkää lukea kirjat kirjoina eli ruutuaikaa ei tule vietettyä työajan ulkopuolella. Nytkin istun koneella ja yritän tehdä töitä, mutta kun lopetan, kone ei enää aukea ja kännykkäkin on äänettömällä ihan muualla kuin missä itse olen.

Vierailija
22/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mutta kaikki kunnossa lääketieteen testien mukaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sairaus voi aiheuttaa sitä. Lääketiede ei sitä vielä osaa edes hoitaa.

Vierailija
24/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nainen, ap. Siitä on kyse. 

Vierailija
25/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ahdistusta tai stressiä? Tai univajetta? Dissosiaatio voi myös aiheuttaa aivosumua

t. ap

Ja kyselet mistä kyse? Nysväät passiivisena kaikki päivät sisällä puhelin, yms. kädessä? 

Case closed

Vierailija
26/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Ja kyselet mistä kyse? Nysväät passiivisena kaikki päivät sisällä puhelin, yms. kädessä? 

Case closed

Ei se voi vaikuttaa!!!

Vierailija
27/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski - ikäinen, ylipainoa ja passiivinen elämäntapa? 

Vierailija
28/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Ei juurikaan liikuntaa + paljon ruutuaikaa = lähes takuuvarma jonkinasteinen ahdistus ennen pitkää. Ahdistus yleensä sitten lisää ruutuaikaa ja vähentää liikuntaa entisestään jolloin kierre on valmis.

Puolita ruutuaika ja liiku itsesi hikeen pari kolme kertaa viikossa, lähes takuuvarmasti oireet helpottavat.

Sanoo joku, jolla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Minä liikun paljon, mutta joskus sitä vaan on niin uupunut, että ei pysty. Sydän jyskyttää ja tuntuu ettei eteenpäin pääse. Olen a

Eiköhän se ole tuo mummoelämäntapa joka sen juuri aiheuttaa. 

Vierailija
29/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut sama tilanne jo vuosia, mutta mitään vikaa ei löydy. Mikään uni ei ole tarpeeksi, viikonloppuisin nukun kellon ympäri ja päikkärit päälle. Uuvuin pahasti työssäni joitain vuosia sitten, mutta jatkoin sinnikkäästi ja se oli varmasti virhe. Vaikka tilanne on nyt helpottanut työn osalta, rasitun todella vähästä eivätkä aivot toimi kuin hetken kerrallaan. Unohtelen sanoja ja unohtelen asioita yksityiselämässäni. Ulkoilen paljon ja syön terveellisesti, mutta se pitää tilanteen ennallaan. Jos syön pastaa tai muuta kovin hiilaripitoista, en meinaa kestää hereillä millään ja alkoholi vaikuttaa vielä ikävämmin, joten siihen en halua enää edes koskea.

Minulla on melkein sama tilanne. Eroaa silleen etten nuku viikolla enkä viikonloppuna. Nukun noin 4 tuntia ja herään. Sitten torkun loppuyön. Aamulla menee pari tuntia kun nousen sängystä ja heräilen sen verran että uskallan lähteä töihin. 

Vierailija
30/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä aivosumu tuntuu? Mulle on myös päähän pesiytynyt ikävä tunne, vähän niin kuin pää olisi liian raskas. Hiukan huippaa helposti. Nyt olen flunssassa ja tilanne tuntuu normaalia huonommalta.

Mulla on ruokavalio ja liikunta kunnossa. Pitkittynyttä stressiä kyllä on ja yöunet kärsivät siitä. Covidia en ole tietääkseni sairastanut, ainakaan en voimakkaana.

Vierailija
31/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Sanoo joku, jolla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Minä liikun paljon, mutta joskus sitä vaan on niin uupunut, että ei pysty. Sydän jyskyttää ja tuntuu ettei eteenpäin pääse. Olen a

Kirjan lukeminen ei jumita niska- ja hartiaseutua? Ei rasita silmiä, kun on ensin istunut koko päivän päätteellä? Silmät tarvitsevat ns avaruutta, esim ulkoilu. Ei ihmistä ole luotu tuijottamaan vain seinää. 

Vierailija
32/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä aivosumu tuntuu? Mulle on myös päähän pesiytynyt ikävä tunne, vähän niin kuin pää olisi liian raskas. Hiukan huippaa helposti. Nyt olen flunssassa ja tilanne tuntuu normaalia huonommalta.

Mulla on ruokavalio ja liikunta kunnossa. Pitkittynyttä stressiä kyllä on ja yöunet kärsivät siitä. Covidia en ole tietääkseni sairastanut, ainakaan en voimakkaana.

Ajattelu on tahmeaa ja tuntuu kuin eläisi sumussa. Sanat unohtuvat ja sekoittuvat suussa.

Vierailija
33/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. Liian monta burnouttia. 

Vierailija
34/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea? 

Vierailija
35/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia?

https://www.fibromyalgiayhdistys.com/mita-on-fibromyalgia/

ME/CFS?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01194

Kilpirauhasen vajaatoiminta?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00667

Mä "sain lottovoiton", mulla on nuo kaikki ja muutama muu.

Vierailija
36/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset ehkä silmälasit. Käy tarkastuttamassa näkösi. On yleensä ilmaista.

Vierailija
37/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset on sun kilpirauhasarvot?

Vierailija
38/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CFS tai ms-tauti. 99% varmuudella.

Mun käy sua kyllä sääliksi.

Vierailija
39/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairaus. 

Vierailija
40/147 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvaivat. Sydän ei pumppaa päähän saakka, voi olla myös ohivuotoa tms. Eli varjoainekuvauksiin mars

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi