Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen että työkaveri on jotenkin pystynyt vakoilemaan puhelintani

Vierailija
06.03.2024 |

Joko omatoimisesti(mies) tai asian osaavan henkilön avustuksella. Onko minulla(nainen) yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia saada tätä selville? Tuntemuksia vahvistanut se kun joissakin jutuissa kuulosti siltä että hän tiesi asioita, joita hänen ei olisi kuulunut tietää ja lisäksi hän yhden kerran lähetti whatsapissa minulle linkin wikipediaan, avasin sen ja siinä oli juttu jostakin omatoimisen räjähteen tmv tuhoaseen valmistamisesta (ei mitään muistikuvia että mikä kun en asioista mitään tiedä)? No mielikuvitukseni tietysti on laukannut enemmän ja vähemmän ja olen tullut siihen tulokseen että tämän sivuston kautta puhelimeeni olisi siirtynyt joku vakoiluohjelma tai tällainen. Tuo linkin lähettäminen oli niin hämmentävä juttu. Oltiin siis töissä samassa tilassa niin että oli muitakin paikalla enkä älynnyt kysyä jälkeenpäin että mikäs tuo oli.

Voi siis olla että olen kuvitellut kaiken mutta jotenkin intuitioni sanoo toista. Ja työkaverin motiivina on siis ollut todennäköisesti selvittää minun viestiliikennettä ja onko minulla suhdeviritys erään toisen työkaverin kanssa. Tämä tuntui jotenkin pakkomielteiseltä hänelle saada tietää mikä juttu meillä on meneillään, kerran mm. ajoi tämän miehen jonka kanssa minulla juttua talon ohi kun olin siellä ja näin.

Onko minulla siis mitään mahdollisuuksia selvittää edes tätä keissiä vai onko vain jätettävä unholaan?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi foliopaperia on hyvä varata ainakin pari rullaa suojautumiseen. 

Vierailija
42/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötät vieteissäsi keksittyä informaatiota joka on siis ihan keksittyä (mutta tuo oletettu vakoilija ei sitä voi tietää). Jos hän alkaa puhua niistä asioista tai käyttäytyä kuin hänellä olisi sellaista tietoa niin silloin hänellä on pääsy puhelimeesi.

Silloin siis on varmaa että hän ei ole voinut itse kuulla asioista muualta tai päätellä niitä koska ovat keksittyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta nykyään on sanoa onko vainoharhaa vaiko ei kun kaikenlainen hakkeroiminen ja siihen liittyvä vakoileminen on sellaista, että sitä pystyvät jo ala-asteikäisetkin tekemään.

Vierailija
44/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpuhelimien kanssa ei pidä tehdä mitään muuta kuin työasioita.

En todellakaan luota niiden "henkilökohtaisuuteen".

Lex Nokia. Kannattaa se työpuhelin laittaa vapaa-ajalla jonnekin matkalaukkuun ja matkalaukku komeroon. Ettei se kuuntele keskusteluja sivusta. 

Vierailija
45/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta nykyään on sanoa onko vainoharhaa vaiko ei kun kaikenlainen hakkeroiminen ja siihen liittyvä vakoileminen on sellaista, että sitä pystyvät jo ala-asteikäisetkin tekemään.

No tämä just. Olen itsekin epäillyt itseäni ja ajatuksiani monesti. Mielellään veisin sen edellisen puhelimeni tutkittavaksi johonkin jos tietäisin että minne? Ja tietääkö joku whatsapp viesteistä näkyykö ne siellä puhelimessa jos siirtäisin sim kortin siihen takaisin? En siis siirtänyt niitä tähän uuteen puhelimeen. Ap

Vierailija
46/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötät vieteissäsi keksittyä informaatiota joka on siis ihan keksittyä (mutta tuo oletettu vakoilija ei sitä voi tietää). Jos hän alkaa puhua niistä asioista tai käyttäytyä kuin hänellä olisi sellaista tietoa niin silloin hänellä on pääsy puhelimeesi.

Silloin siis on varmaa että hän ei ole voinut itse kuulla asioista muualta tai päätellä niitä koska ovat keksittyjä.

Tein näin ja eräs ihminen jäi kiinni. Jatkan yhä viestittelyä kuin mitään ei olisi tapahtunut, niin kauan kuin on pakko olla tekemisissä.

Vierailija
47/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eli yhteenvetona sait henkilöltä oudon Whatsapp viestin ja sen lisäksi hän on keskusteluissa vihjannut tietävänsä asioistasi enemmän kuin pitäisi? Whatsapp viesti ei todista muuta kuin että henkilö on erikoinen, eikä sen lähettämiseen tarvita yhtään hakkeroimista. Se että tyyppi ehkä tietää sinusta muuten ylimääräistä, on toinen juttu. Hän on voinut selvittää mitä sinusta löytyy netin kautta, kuullut jotain ystäviltäsi tai kollegoilta, hän on teoriassa on voinut päästä kännykkääsi jos siinä ei ole salasanaa. Jos haluat varmistaa puhelimen, tee niin kuin joku jo ehdotti ja tallenna kaikki puhelimen tiedot talteen, palauta tehdasasetukset ja asenna ohjelmat uusiksi. Silloin kännykältä poistuu kaikki ylimääräiset ohjelmat. Samalla kannattaa katsoa some tilit läpi ja varmistaa, ettei niihin pääse ulkopuoliset tai että kavereissasi on feikki henkilöitä.

Vierailija
48/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä just. Olen itsekin epäillyt itseäni ja ajatuksiani monesti. Mielellään veisin sen edellisen puhelimeni tutkittavaksi johonkin jos tietäisin että minne? Ja tietääkö joku whatsapp viesteistä näkyykö ne siellä puhelimessa jos siirtäisin sim kortin siihen takaisin? En siis siirtänyt niitä tähän uuteen puhelimeen. Ap

Viestit eivät ole sim-kortilla joten sen siirtely ei vaikuta niihin.

Vierailija
49/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

F-secure vai mikä se sen pitkätukkaisen rillipää-äijän firma nyt onkaan. Mutta maito on jo nurin siinä vaiheessa kun firman puhelin on saatu ja ollut kotona virrat päällä, ja hinta tutkimukselle voi olla suolainen. Nixu on muistaakseni myös firma joka noita tutkii. Itse pidän firman puhelimen ja oman puehlimeni erossa. En siirrä tietoa niiden välillä edes bluetoothilla enkä liitä samaan wifiin. Oletan että firman puhelin nuuskii alueella olevia langattomia verkkoja ja bluetooth-asemia. Sama koskee firman läppäriä, en koskaan liitä sitä omiin verkkoihini, mutta oletan että se nuuskii kaikki kuulemansa verkot ja bluetooth asemat. Miksi se ei sitä tekisi?

Vierailija
50/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen boottaaminen ei auta. Myös sim-kortti kannattaa vaihtaa. Itse vaihtaisin myös puhelimen kokonaan.

Sen jälkeen lataa jokin tunnettu VPN-sovellus uuteen puhelimeen.

Älä lataa puhelimelle gmailin sovellusta vaan tarkista sähköpostit netissä. Jos asetukset hölmösti gmailissa, talletat kaikki puhelinhakusi tiedostoon ja gmail tallettaa myös sijaintisi, ei tarvitse kuin hakkeroida sähköpostiisi niin pääsee jo syvälle puhelimeesi ja voi seurata missä liikut, reaaliajassa.

Älä lataile mitään epämääräisiä sovelluksia muutenkaan, edes playkaupasta tai Apple storesta.

Kouluihin pitäisi saada tietoturvakoulutusta. Hakkeroinnit ja vakoilut kohdistuvat useimmiten naisiin ja tekijät ovat miehiä. Vakoilu voi olla osa lähisuhdeväkivaltaa.

Todella moni nettiä käyttävä aikuinen on yhä aivan pihalla näistä, eivätkä tunnu uskovan, että pahoja ihmisiä on ja hakkerointi on aivan mahdollista, jopa helppoa.

Vierailija
51/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, eli yhteenvetona sait henkilöltä oudon Whatsapp viestin ja sen lisäksi hän on keskusteluissa vihjannut tietävänsä asioistasi enemmän kuin pitäisi? Whatsapp viesti ei todista muuta kuin että henkilö on erikoinen, eikä sen lähettämiseen tarvita yhtään hakkeroimista. Se että tyyppi ehkä tietää sinusta muuten ylimääräistä, on toinen juttu. Hän on voinut selvittää mitä sinusta löytyy netin kautta, kuullut jotain ystäviltäsi tai kollegoilta, hän on teoriassa on voinut päästä kännykkääsi jos siinä ei ole salasanaa. Jos haluat varmistaa puhelimen, tee niin kuin joku jo ehdotti ja tallenna kaikki puhelimen tiedot talteen, palauta tehdasasetukset ja asenna ohjelmat uusiksi. Silloin kännykältä poistuu kaikki ylimääräiset ohjelmat. Samalla kannattaa katsoa some tilit läpi ja varmistaa, ettei niihin pääse ulkopuoliset tai että kavereissasi on feikki henkilöitä.

Mutta voisiko olla rootkit? Silloin ei auta kuin hankkia uusi puhelin.

Vierailija
52/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lähettää epämääräisiä linkkejä joiden jälkeen puhelin ei oo toimi kunnolla. Vien poliisille pian tutkittavaksi. Katsotaan miten rakkauden käy sitten. Nämäkin viestit hän näkee.

Vierailija
53/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää avatko linkkejä tälläkään sivustolla. Täälläkin pyörii ainakin kaksi hakkeria. Ei tarvitse uskoa, mutta älkää siltikään availko linkkejä. Mitään linkkejä.

Vierailija
54/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olette Ap?

Vierailija
55/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla aiempaa diagnosoitua mt-ongelmaa ? Vai onko nyt puhjennut ?

Sinulla se mt-ongelma näyttäisi olevan.

Vierailija
56/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä psykiatrilla. 

Ja vedä sinä ittes kiikkuun, kusipää.

Vierailija
57/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi siltä että työkaverisi on tullut tähän viestiketjuun ja yrittää uskotella sinua olemaan selvittämättä asiaa. Taitaa nyt vähän pöksyt tutista jo..

Vierailija
58/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
59/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan mun entinen työkaveri? Hän keksi samanlaisia juttuja ja valitti pomolle, pomon pomolle ja HR. Syytti toista työkaveria (eläkeikää hipova boomer) vakoiluohjelman asentamisesta läppärille jne. Harhoissaan horisi, että jos hänelle käy huonosti niin syyllinen on tuo toinen työkaveri. Jutut oli niin päättömiä, että oli perusteet potkuihin.

Vierailija
60/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäinen kysymys on, johtiko linkki varmasti Wikipediaan.

Vastikään oli juttu huijaussivustoista, jotka näyttävät aidoilta. Osoiterivillä Wikipedia kyrillisellä a:lla näyttää ihan samanlaiselta kuin Wikipedia länsimaisella a:lla. Myös kuvat ja tekstit näyttävät aidoilta. Jne.

Olet saattanut käydä tällaisella huijaussivustolla ja samalla sinut on huijattu lataamaan ties mitä. Ysärillä tällaiset källit olivat sentään vaan ruudun valtaavaa jynkkyä :/ 

Voi olla että tyyppi on hyvä juottamaan muita humalaan ja onkimaan tietoja. Mutta jos sinulle tulee varmempi olo puhelimen tehdasasetukset nollaamalla niin tee se.