Epäilen että työkaveri on jotenkin pystynyt vakoilemaan puhelintani
Joko omatoimisesti(mies) tai asian osaavan henkilön avustuksella. Onko minulla(nainen) yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia saada tätä selville? Tuntemuksia vahvistanut se kun joissakin jutuissa kuulosti siltä että hän tiesi asioita, joita hänen ei olisi kuulunut tietää ja lisäksi hän yhden kerran lähetti whatsapissa minulle linkin wikipediaan, avasin sen ja siinä oli juttu jostakin omatoimisen räjähteen tmv tuhoaseen valmistamisesta (ei mitään muistikuvia että mikä kun en asioista mitään tiedä)? No mielikuvitukseni tietysti on laukannut enemmän ja vähemmän ja olen tullut siihen tulokseen että tämän sivuston kautta puhelimeeni olisi siirtynyt joku vakoiluohjelma tai tällainen. Tuo linkin lähettäminen oli niin hämmentävä juttu. Oltiin siis töissä samassa tilassa niin että oli muitakin paikalla enkä älynnyt kysyä jälkeenpäin että mikäs tuo oli.
Voi siis olla että olen kuvitellut kaiken mutta jotenkin intuitioni sanoo toista. Ja työkaverin motiivina on siis ollut todennäköisesti selvittää minun viestiliikennettä ja onko minulla suhdeviritys erään toisen työkaverin kanssa. Tämä tuntui jotenkin pakkomielteiseltä hänelle saada tietää mikä juttu meillä on meneillään, kerran mm. ajoi tämän miehen jonka kanssa minulla juttua talon ohi kun olin siellä ja näin.
Onko minulla siis mitään mahdollisuuksia selvittää edes tätä keissiä vai onko vain jätettävä unholaan?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
"Viimeinen ja tärkein neuvo: ÄLÄ kuuntele vähättelijöitä (joilla ei ole ymmärrystä tietoturvasta) tai heitä, jotka väittävät sinua kuvittelevan (heillä on syynsä sanoa näin ja se syy ei ole mikään hyvä, vaan silkkaa pahuutta)."
Älä kuuntele henkilöä joka käskee menemään POLIISIN juttusille tällaisesta. Nehän nauravat ulos sieltä jos tuollaista hölisee ilman mitään todisteita mistään rikoksesta.
Ei pidä paikkansa. Poliisilla on omat ihmisensä, jotka näitä tutkivat. Ei tarvitse kuin sanoa "räjähde" ja kertoa epäilynsä, niin pyörät lähtevät pyörimään.
Sori vaan. Satun tietämään, koska seurasin vastaavaa tapausta sivusta. Poliisi ei aikaile näissä.
Lintiläkö se siellä kirjoittelee?
Onko puhelimessasi näytön lukitus päällä ja avattavissa vain jollain koodilla, sormenjäljellä tms?
Vierailija kirjoitti:
Noita vakoiluohjelma on, joten jonkunhan niitä on käytettävä. Ei kaikki niitä käytä johonkin pankkitilien numeroihin, vaan tietysti maailmassa on vaikka millaista stalkkeria. Sitä varten meillä on jopa lainsäädäntö näitä varten.
Jos on olemassa stalkkereita, on myös olemassa uhreja ja sinä voit siinä missä joku muukin, olla uhri. Siirrä kuvat muistikortille. Puhelinnumerot kirjoitat paperille ja sitten reebootaat tehdasasetuksille.
Oli tai ei, mutta tuolla saat mielenrauhan itsellesi. Niin ja jätät tällä kertaa koko tyypin puhelimestasi ulos tai et ainakaan koskaan enää avaa mitään linkkiä häneltä. Korkeintaan sanot, että vastaat hänen soittoihinsa.
Muuten hyvä, mutta heitä koko puhelimella hetulaa. Osta uusi, ja uusi sim-kortti. Blokkaa tyyppi kokonaan, älä vastaa edes puhelimeen.
Töissä asia erikseen, mutta sielläkin kontaktit minimiin. Kerro esimiehelle jos vapaa-ajan puhelimistasi löytyy jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostat Sanna Sillanpäältä. Se kuvitteli kanssa että kaikki vakoilevat häntä ja ovat häntä vastaan. Lopputuloksen tiedämme mitä kävi.
No en kuvittele että kaikki minua vakoilisivat. Tämä juttu vaan kokonaisuudessaan niin outo. Siis voihan se oll kun oikein kovasti jotain juttua miettii niin olevinaan löytää merkkejä siitä mutta eniten häiritsee tuo omituinen viesti ja sen takia olen yhdistellyt asioita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla aiempaa diagnosoitua mt-ongelmaa ? Vai onko nyt puhjennut ?
No ihan järjissäni olen ja kyllä, tiedän että tämä kuulostaa hyvin hyvin omituiselta 😅 Ihmetyttää vaan niin suuresti että miten hän on voinut joistakin jutuista tietää. Ja ei siis ole firman sähköpostit kyseessä vaan whatsap viestit lähinnä. Ap
Veikkaan ettei työkaverisi ajattele sinua ollenkaan vapaa-ajallaan (tai edes työssä), vaikka kuvittelet olevasi hänen maailmansanapa.
Tämmöstä se on, kun kuormasta syödään.
Älä ikinä sekoita työtä ja siviilielämää.
Luotatko henkilöön, jonka kassa olet viestitellyt? Mistä tiedät, että hän ei ole puhunut asioitasi eteenpäin? Juorut leviävät nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viimeinen ja tärkein neuvo: ÄLÄ kuuntele vähättelijöitä (joilla ei ole ymmärrystä tietoturvasta) tai heitä, jotka väittävät sinua kuvittelevan (heillä on syynsä sanoa näin ja se syy ei ole mikään hyvä, vaan silkkaa pahuutta)."
Älä kuuntele henkilöä joka käskee menemään POLIISIN juttusille tällaisesta. Nehän nauravat ulos sieltä jos tuollaista hölisee ilman mitään todisteita mistään rikoksesta.
Ei pidä paikkansa. Poliisilla on omat ihmisensä, jotka näitä tutkivat. Ei tarvitse kuin sanoa "räjähde" ja kertoa epäilynsä, niin pyörät lähtevät pyörimään.
Sori vaan. Satun tietämään, koska seurasin vastaavaa tapausta sivusta. Poliisi ei aikaile näissä.
Kuolen nauruun! Eli heti lähtee iso pyörä pyörimään kun vien puhelimeni poliisille ja sanon että musta tuntuu että työkaveri vakoilee mua? :D :D :D
Kukkuu!!!
Onko aloittaja käynyt viime aikoina työ- tai lomareissulla Afrikassa, siellä tunnetusti tapahtuu.
Ainoa terve ja empaattinen lähestymistapa tähän aiheeseen on myötätunto, se että uskoo sinua ja neuvoo mitä tehdä. Älä edes vastaa näille, jotka pyrkivät horjuttamaan uskoasi itseesi ja intuitioosi tai vihjailevat, että olet harhainen.
He eivät ole henkisesti tervitä ihmisiä itse.
Kyllä puhelinta on aika helppo vakoilla. T. M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostamatta tiedostaen?
Ei vaan tietoisesti tiedottomana.
Mun ideaalitila. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolen nauruun! Eli heti lähtee iso pyörä pyörimään kun vien puhelimeni poliisille ja sanon että musta
Ihana jos tuotin sinullekin ripauksen iloa elämääsi. Et kuitenkaan osaa lukea?
Luulen, että mikä tahansa tietoturvayhtiö voisi tarkastaa tuollaisen rahasta. He saavat siitä rahaa ja tekevät mitä pyydetään, eikä sinun tarvitse selittää yhtään mitään. Poliisille tietysti tarvitsee selittää vaikka mitä, mutta tietysti hekin ottavat asian vakavasti. Varsinkin, jos olisit töissä jossain tärkeässä yrityksessä.
Juurihan nuo venäläiset vakoili jonkun saksalaisten tärkeän kokouksen puhelimen kautta. Joten kaikki näyttää olevan mahdollista. Kuten myös tuossa vastaamo tapauksessa. Tyyppi hakkeroi puhelimen kanssa poliisikuulustelujen aikana. Sinä voit olla uhri ja todennäköisesti olet, jos se siltä vaikuttaa.
Tee testejä. Sano tyypille, että uskot, että puhelintasi on vakoiltu. Jos hän alkaa hermoilla ja väheksyä ja pyytää sitä puhelintasi, niin hän on sen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla aiempaa diagnosoitua mt-ongelmaa ? Vai onko nyt puhjennut ?
No ihan järjissäni olen ja kyllä, tiedän että tämä kuulostaa hyvin hyvin omituiselta 😅 Ihmetyttää vaan niin suuresti että miten hän on voinut joistakin jutuista tietää. Ja ei siis ole firman sähköpostit kyseessä vaan whatsap viestit lähinnä. Ap
Veikkaan ettei työkaverisi ajattele sinua ollenkaan vapaa-ajallaan (tai edes työssä), vaikka kuvittelet olevasi hänen maailmansanapa.
No itseasiassa on kovakin hämmentämään kaikkea. Kertoili joskus miten vapailla soitteli sen ja sen kollegan kanssa ja vähän vihjaili asioita mistä puhuivat, eli siis antoi muiden ymmärtää että heillä on jotain sisäpiiritietoja yms vaikkei koskaan ollut kun näiden puheluiden vastapuolien kertomukset olikin vähän toista. Siis hyvin omituinen tyyppi, en toista vastaavaa ole tavannut. Ap
Työpuhelimien kanssa ei pidä tehdä mitään muuta kuin työasioita.
En todellakaan luota niiden "henkilökohtaisuuteen".
Se on Mossadin mies ja sulla on Pegasus siinä kännykässä rootkitattuna.
Kyseessä on siis minun edellinen puhelimeni, jota en mitenkään tyhjentänyt kun tähän uuteen vaihdoin, osittain tuon takia mutta osittain siksi että halusin uudemman eli ei siis työpuhelin niin ei ole työpaikan/pomon tehtävä hoitaa tätä. Ja jos haluaisin viedä sen vanhan puhelimeni tutkittavaksi, niin minne ja mitä kehtaisin edes sanoa vaikka siellä poliisilla? Tuskin heitä jaksaa kiinnostaa tälläiset "minusta tuntuu" jutut.. Ap