Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen että työkaveri on jotenkin pystynyt vakoilemaan puhelintani

Vierailija
06.03.2024 |

Joko omatoimisesti(mies) tai asian osaavan henkilön avustuksella. Onko minulla(nainen) yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia saada tätä selville? Tuntemuksia vahvistanut se kun joissakin jutuissa kuulosti siltä että hän tiesi asioita, joita hänen ei olisi kuulunut tietää ja lisäksi hän yhden kerran lähetti whatsapissa minulle linkin wikipediaan, avasin sen ja siinä oli juttu jostakin omatoimisen räjähteen tmv tuhoaseen valmistamisesta (ei mitään muistikuvia että mikä kun en asioista mitään tiedä)? No mielikuvitukseni tietysti on laukannut enemmän ja vähemmän ja olen tullut siihen tulokseen että tämän sivuston kautta puhelimeeni olisi siirtynyt joku vakoiluohjelma tai tällainen. Tuo linkin lähettäminen oli niin hämmentävä juttu. Oltiin siis töissä samassa tilassa niin että oli muitakin paikalla enkä älynnyt kysyä jälkeenpäin että mikäs tuo oli.

Voi siis olla että olen kuvitellut kaiken mutta jotenkin intuitioni sanoo toista. Ja työkaverin motiivina on siis ollut todennäköisesti selvittää minun viestiliikennettä ja onko minulla suhdeviritys erään toisen työkaverin kanssa. Tämä tuntui jotenkin pakkomielteiseltä hänelle saada tietää mikä juttu meillä on meneillään, kerran mm. ajoi tämän miehen jonka kanssa minulla juttua talon ohi kun olin siellä ja näin.

Onko minulla siis mitään mahdollisuuksia selvittää edes tätä keissiä vai onko vain jätettävä unholaan?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan mun entinen työkaveri? Hän keksi samanlaisia juttuja ja valitti pomolle, pomon pomolle ja HR. Syytti toista työkaveria (eläkeikää hipova boomer) vakoiluohjelman asentamisesta läppärille jne. Harhoissaan horisi, että jos hänelle käy huonosti niin syyllinen on tuo toinen työkaveri. Jutut oli niin päättömiä, että oli perusteet potkuihin.

Älä ap:n duunikaveri yritä. Juttujesi läpi näkee saman tien. Valmistaudu potkuihin.

Vierailija
62/65 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta nykyään on sanoa onko vainoharhaa vaiko ei kun kaikenlainen hakkeroiminen ja siihen liittyvä vakoileminen on sellaista, että sitä pystyvät jo ala-asteikäisetkin tekemään.

No tämä just. Olen itsekin epäillyt itseäni ja ajatuksiani monesti. Mielellään veisin sen edellisen puhelimeni tutkittavaksi johonkin jos tietäisin että minne? Ja tietääkö joku whatsapp viesteistä näkyykö ne siellä puhelimessa jos siirtäisin sim kortin siihen takaisin? En siis siirtänyt niitä tähän uuteen puhelimeen. Ap

F-secure vai mikä se sen pitkätukkaisen rillipää-äijän firma nyt onkaan. Mutta maito on jo nurin siinä vaiheessa kun firman puhelin on saatu ja ollut kotona virrat päällä, ja hinta tutkimukselle voi olla suolainen. Nixu on muistaakseni myös firma joka noita tutkii. Itse pidän firm

Nuuskiihan (siis etsivät verkkoja) ne jos pitää wifin ja bt:n päällä esim. kotona. Toisaalta, mitäpä hyötyä nuuskinnasta on jos löydetyt verkot ovat suojattuja. Ei ne niihin ilman salasanan kirjoitusta pääse. Avoimiin verkkoihin ne voisi mennä oma-aloitteisesti käyttämään niitä tai vaikka kuuntelemaan liikennettä jos sopivat ohjelmat on puhelimeen asennettu.

Jos siis joskut käytät työpuhelintasi kotiverkossa ja epäilet siinä olevan vakoiluohjelman, niin vaihda kotiverkkosi salasana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka android rookit viruksia/haittaohjelmia tunnetaan niin ei ne kovin yleisiä ole. Teoriassa jos ap:n puhelin on ollut työkaverin hallinnassa,  niin voishan siellä sellainenkin olla. It tuet taitaa harvemmin puhelimia etänä hallita. Toki sekin on mahdollista. Ja jos puhelin on annettu ap:lle it tuen virittämänä, niin silloin siellä voi olla toki mitä vain. Useimmiten puhelin taidetaan heittää työntekijän pöydälle avaamattomassa tehdaspaketissa.

Lähtökohtaisesti it tuki ei rookitteja asentele. Mutta voihan sielläkin häiriintyneitä yksilöitä työskennellä. Työpaikka siinä menee saman tien, jos käry käy.

Tehdasasetuksia suosittelen ensi hätään.

Vierailija
64/65 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei siis ole työpuhelin jos joku ei sitä vielä tuolta aiemmista viesteistä huomannut! Ap

Vierailija
65/65 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viimeinen ja tärkein neuvo: ÄLÄ kuuntele vähättelijöitä (joilla ei ole ymmärrystä tietoturvasta) tai heitä, jotka väittävät sinua kuvittelevan (heillä on syynsä sanoa näin ja se syy ei ole mikään hyvä, vaan silkkaa pahuutta)."

Älä kuuntele henkilöä joka käskee menemään POLIISIN juttusille tällaisesta. Nehän nauravat ulos sieltä jos tuollaista hölisee ilman mitään todisteita mistään rikoksesta. 

Minäkin vähän veikkaan, että poliisi ei tämmöistä ota käsittelyyn.

Tein itse joskus rikosilmoituksen kun yhtä koneellani olevaa valokuvaa oli muokattu. Sain pian kirjeen jossa poliisi piti kertomustani epäuskottavana, mutta eivät kommentoineet sitä muokattua kuvaani mitenkään.