Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean melamiini kaappi haisee???

Vierailija
05.09.2008 |

Olen ihmetellyt vierashuoneessamme olevaa tunkkaista hajua, ja nyt tajusin sen tulevan ikean muutama vuoden vanhasta kaapista. Ei sisältä, ovet haisee tosi tunkkaiselle, sellaiselle "vanhan ihmisen kodille". Olen pessyt ja hinkannut ovia, mutta haju ei lähde!!

Kellään samanlaisia kokemuksia? Hyviä hajunpoistokikkoja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aiheeseen liittyen: onko vastaavanlaisia hajuhaittakokemuksia ikean taitettavista jumppamatoista ja säilytyssäkeistä? Pojan huoneessa on yksi jumppamatto ja kaksi viidakkokuosillista säkkiä. Nytkin siellä leijuu sellainen hikinen haju. Olen pyyhkinyt mattoa pesuaineella ja säkit pessyt pesukoneessa etikalla, mutta haju ei lähde niistä ja säkeistä se tarttuu myös niissä säilytettäviin leluihin. Pieni, mutta tylsä haitta!

Vierailija
22/27 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut kosteutta? Meil oli pöytä jatkettava,keskikohta piti heittää mäkeen ,lopun pöydän osien ja tuolien kanssa tein töitä,lakkasin monesti.Nyt valkeeksi vedin,karmee haju,kuolemanhaju.Melamiini on myrkkyä,kosteuden imee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko matot myrkytetty jossain kaukoidässä? Ei ollut jumppamatto mutta ikean matto haisi todella pahalle pari viikkoa kun se avasi rullalta.

Vierailija
24/27 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mekin ostimme kotiimme keväällä 2021 Ikean vaatekaappeja.

Työhuoneeseen tuli ne Ikean halvimmat valkoiset ovet tammikuvioidulla rungolla ja koko huone haisee hirveälle. Haju muistuttaa jotain ummehtunutta. Ensin epäilin kosteusvauriota, mutta ihmettelimme kun haju ei voimistunut mitenkään ulkoseinän tai lattian lähellä vaan kaapin kohdalla.

Ilmeisesti tosiaan halvat melamiini (?) ovet päästävät hajua.

Onko pelkkä ovien vaihtaminen auttanut ? Muissa huoneissa joissa on Ikean viiluovet vastaavaa ilmiötä ei ole havaittu.

Onko joku saanut hajun takia rahansa Ikealta takaisin ?

Vierailija
25/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut myös ruokasooda ja se poistaa hajun vähäksi aikaa, muttei pysyvästi. Tämä haju on enemmän läsnä kesäinen eikä niinkään talvisin. Harkinnassa ovien vaihto myös.

Vierailija
26/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:05"]

Kuvailisin hajua sanoilla etikkainen, liima- tai maalimainen, pistävä, tunkkainen ja ummehtunut.

Kuten tuossa jo mainittiin, niin viittaa vahvasti kaappien materiaalin hajoamistuotteisiin. Lastulevy on saanut kosteutta tai sitten muuten vain hajoaa vapautten noita päästöjä. Hankkiutukaa eroon.

Näin täytyy varmaan tehdä. Toivon vain todella, että kämpän (ja vaatteiden) hajut sillä lähtevät. Nimittäin, alkaa olla kertynyt sievoisesti kustannuksia näistä hajuselvittelyistä. Kuten aiemmin kirjoitin, niin homekoirasta alkaen on asunnossa juoksutettu hajulähteitä etsimässä :( Jos asunnon hajut eivät kaappien mukana poistu, niin en enää oikein keksi, että mistä vielä yrittää hajun lähdettä etsiä. Arvaan jo etukäteen, että joku vastaa tähän, että haisen itse."

Selvisikö tämä? 

Vierailija
27/27 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tämän ketjun vastauksista! Ostin VidaXL:n kautta työpöydän (made in China) ja liiman/lakan/maalin haju todella pistävä jo pakkausta aukaistessa. Työpöytä itsessään todella hyvä, mutta heti ulko-oven aukaistessa haisee koko asunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi