Tuli tällainenkin asia eteen..... Hautauksesta
Olen seurustellut 8 vuotta miehen kanssa ja avoliitossa on oltu 5 vuotta. Meillä on 2 vuotias yhteinen lapsi. Miehellä on edellisestä suhteesta 2 jo yli 20 vuotiasta lasta. Keskusteltiin näiden 2 kymppisten kanssa, että aijotaan mennä naimisiin viimeistään kun 10v tulee täyteen. He ilmoittivat, että haluavat oman isänsä ja äitinsä kuitenkin samaan hautaan aikanaan. Eli minäkö katselisin kuin kolmas pyörä kun mieheni haudattaisiin samaan hautaan exänsä kanssa? Olen kuitenkin n.10v nuorempi kuin tämä ex pari, että todennäköistä olisi että todistaisin tilannetta. Minä ja meidän lapsi oltaisiin kuin ulkopuolisia hylkiöitä.... Eronnut pari samaan hautaan?? Onko normaalia? Miehen mielestä tämä on ok, koska lapsensa niin haluavat. Aloin miettiä, että kannattaako sittenkään mennä naimisiin, kun saisin tällaisen arvostuksen ja kohtelun.
Kommentit (45)
Ne parikymppiset lapset ovat varmaan vaan niin laiskoja, että nyt jo suunnittelevat pääsevänsä tulevaisuudessa helpommalla, kun molemmille vanhemmille saa vietyä kynttilän samalle hautausmaalle ja vielä samaan kohtaan. Ei tarvitse liikaa juosta pyhäpäivinä viemässä kynttilöitä eri paikkakunnilla jne.
Nimenomaan sinun kannattaa avioitua, eikä miettiä nyt siinä ihan päinvastaista. Aviovaimona se olet sinä, joka näistä asioista päätät ja huolehdit, ei ne lapset.
Jos jäät avoliittoon, sitten sinä todellakin olisit se sivuhenkilö, jolla ei olisi sananvaltaa mihinkään.
Jotenkin ikäänkuin et nyt tajuaisi tätä asiaa. Ja teillä lapsikin.
Voi hyvänen aika. Menkää naimisiin.
Kyllä nyt tupsahti oikein provojen provo
Ja vielä lisään: mies ei ajattele asiaa nenäänsä pitemmälle. Ei ole varmaankaan kovin kiinnostunut miettimään omaa kuolemaansa.
Mikä on ihan ymmärrettävää
Porvoossa voidaan haudata.