Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvittelenko vaan vai onko kirjolla olevat usein ikäistään nuoremman näköisiä?

Vierailija
05.03.2024 |

Ainakin itsestä tuntuu siltä että ne usein on, mutta en ymmärrä, mihin tällainen muka voisi perustua. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Nelikymppisenäkin luullaan työpaikalla "kesätytöksi". 

Ollaan samiksii! Minuakin aina sanotaan kesätytöksi, kun lähden herrojen kanssa marjaan.

t: Pertti53

Vierailija
42/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 41-vuotias asperger-nainen täällä. Usein kysytään edelleen paperit, ja kuulen jatkuvasti, kuinka nuorelta näytän. Ja käytän kyllä ihan normaaleja vaatteita, en mitään anime tms. Itse olen melko vähäilmeinen, en voi sietää kuumuutta eli en oleskele koskaan auringossa, nukun paljon, juon paljon vettä, en polta tai juurikaan käytä alkoholia, ja lisäksi pyrin syömään terveellisesti. Luultavasti noiden yhteisvaikutus hidastaa ihon vanhenemista.

Sama ikä ja sukupuoli, samat elämäntavat. Silti näytän paljon ikäistäni vanhemmalta. Eli kaikilla eivät elämäntavatkaan auta pelastamaan ihoa.

Eniten ihon ja kudosten vanhenemisessa on kyse geeneistä. Elämäntavoilla voi vaikuttaa hieman, mutta vaikutus on lopulta hyvin pieni ja geenit ovat se, joka määrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, samalla tavoin kuten esimerkiksi psykosmaattinen antfeminismi vaikuttaa kääntäen verrannollisesti parasetamolin vaikutukseen ulkonäössä apinoilla, joista ihminen on ainoa ei-uhanalainen.

t. rekkakuski

Kuinkahan monella diagnoosejaan levittävällä on asianmukainen koulutus.

Hänhän juuri toi esiin koulutustaustansa!

Vierailija
44/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kirjoilla oleva?

Kirjoilla oleva on kirjattuna johonkin.

Kirjolla olevalla taas on jokin autismin kirjoon laskettava lääketieteellinen tila, joita aikaisemmin pidettiin sairauksina, mutta joista ainakin osaa on nykytiedon valossa alettu tutkia pikemminkin erilaistuneena kehitysmekanismina.

Vierailija
45/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on asperger ja olen todella paljon ikäistäni nuoremman näköinen, saan kuulla siitä jatkuvasti. Minusta se on lähinnä kuitenkin vähän surullista. Ikätovereillani on naururyppyjä silmäkulmissa, minulla ei ole. Kertoo kuinka tylsää, yksinäistä ja totista elämäni on ollut. 

Olen 45v ja ainoat rypyt mitä minulla on, on ne kuuluisat sibeliusrypyt. Eli olen ollut myrtsinä paljon. Odotan niitä naururyppyjä, tuleekohan minulle niitä koskaan?

Aina kun katson vanhuksia, kiinnitän huomiota siihen onko heillä hymyjuonteita vai sibeliusryppyjä enemmän. Se oikeasti kertoo paljon eletystä elämästä.

Vierailija
46/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Nelikymppisenäkin luullaan työpaikalla "kesätytöksi". 

Ollaan samiksii! Minuakin aina sanotaan kesätytöksi, kun lähden herrojen kanssa marjaan.

t: Pertti53

Vai semmoisia patuja

Vierailija
47/49 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoista keskustella näin silmiinpistävästä seikasta ihan autistiseksi diagnosoitunakin. Täytän kuukauden päästä 29 vuotta ja minua voisi edelleen luulla opiskelijanuoreksi. Tytöksi vielä kutsuvat. Kosmetologeilta olen kuullut ihoni kimmoisuudesta. Ihoni tukkeutuu helposti ja jos syön suklaata tai juon viiniä, niin helposti ilmestyy finnejä naamaan. Muuten ihonhoitorutiini on hyvässä lykyssä ja oppia olen ottanut aasialaisten tavasta hoitaa ihoa. Aurinkosuoja on se tärkein, jota ilman en pärjäisi.

En ole koskaan tupakoinut, viiniä juon välillä hyvän ruoan kanssa tai joskus maistuu itse tehty drinkki, suosin ruoassa luonnollisia rasvoja kuten oliiviöljyä, kookosöljyä, luomukananmunia, pähkinöitä, kalaa, luomuvoita yms. ja lihaa syön aika vähän, pääasiassa teen kasvisruokaa mutten halua mitä tahansa ultraprosessoituja tuotteita syödä, kun on oppinut arvostamaan itse tehtyä ruokaa laadukkaista raaka-aineista valmistaen.

Perheestäni ja jopa suvustani taidan olla siroin ja pienirintaisin ja en koskaan oleile auringon alla, niin se jo voi antaa nuoremman vaikutelman. Pukeudun kyllä eri lailla, tykkään A-linjaisista mekoista ja takeista ja suosin persoonallisia koruja, pitsiä mekoissa tai hihoissa, niittejä kengissä ja joissain printtipaidoissa on vanhoja sarjakuvahahmoja. Vielä tykkään pelata vanhoja videopelejä ja tykkään Hello Kitty-jutuista, tosin en suosi pinkkiä pukeutumisessa vaan enemmänkin tumman violetin ja vihreän sävyjä mustan lisäksi. 

Sitten toisaalta taas minulla on se "aikuismainen" puoli: luen mustaa huumoria ja satiiria sisältäville sarjakuville, mm. Fingerpori, Hugleikur Dagssonin ja Kari Suomalaisen sarjakuvat ja olen kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, seuraan Facebookissa ja Instagramissa poliitikkoja Erika Helinien ja BB-tähtien sijaan. Ei kiinnosta keskustella Putouksesta, säästä tai Alman hiuksista, yleensä viihdyn miesten seurassa mutten karta naisiakaan, jos muuten kemiat toimivat. Aina mahdollisuuksien mukaan ostan vanhaa ja vielä Suomessa valmistettuja Arabian ja Iittalan tuotteita sekä Pentikiä, Nuutajärveä ja Riihimäen lasia.

Vierailija
48/49 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskoisi, eiköhän meillä oo tässä ihan samallalailla yksilöllistä vaihtelua kuin neurotyypillisilläkin.

Minä (asperger/PDA) en näytä todellakaan ikäistäni nuoremmalta muuta kuin tyylin ja pukeutumisen osalta. Ihoni on ihan ryppyinen jo näin nelikymppisenä. 

Vierailija
49/49 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ne autistisen harrastukset jotka tapahtuvat yleensä sisätiloissa yksi syy mahdolliseen nuorekkuuteen. Kun ei urheile ja liiku paljoa ulkona niin ei altistu auringovalolle paljoa. Eräs työtoveri on juuri tällainen, lähellä 30 vuoden ikää, on kuin aikuinen teinin kropassa ja todella vaalea iho. Viihtyy paljon kotonaan ja harrastukset sen mukaisia.