Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvittelenko vaan vai onko kirjolla olevat usein ikäistään nuoremman näköisiä?

Vierailija
05.03.2024 |

Ainakin itsestä tuntuu siltä että ne usein on, mutta en ymmärrä, mihin tällainen muka voisi perustua. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon vaikka miten nuorekas Jos lanttu on laho Ei käy kateeksi kun päätoimii

Vierailija
22/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, samalla tavoin kuten esimerkiksi psykosmaattinen antfeminismi vaikuttaa kääntäen verrannollisesti parasetamolin vaikutukseen ulkonäössä apinoilla, joista ihminen on ainoa ei-uhanalainen.

t. rekkakuski

Kuinkahan monella diagnoosejaan levittävällä on asianmukainen koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta mitään näy päällepäin kenellekään. Aistiyliherkkyys isoimpana ongelmana, mutta arjessa pärjään muuten hyvin ja olen korkeasti kouluttautunut.

Vierailija
24/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näytän kymmenen vuotta ikäistäni vanhemmalta. Minua on aina luultu ikäistäni vanhemmaksi, lapsesta lähtien. Lapsena sain aikuisilta osakseni inhoa, koska he luulivat minua jotenkin vammaiseksi, kun käyttäydyin monta vuotta oletettua lapsellisemmin - no toki, kun satuin olemaan pitkä ikäisekseni ja lapsellinen ikääni nähden.

Raskausmyrkytyksen jälkeen aloin näyttää entistäkin vanhemmalta ja nyt tosiaan menisin helposti 10 v vanhemmasta.

Vierailija
25/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Käyttäytyvät ja pukeutuvat vaan kuin teinit, vaikka ikää olisi 30+

Vierailija
26/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin näytän kymmenen vuotta ikäistäni vanhemmalta. Minua on aina luultu ikäistäni vanhemmaksi, lapsesta lähtien. Lapsena sain aikuisilta osakseni inhoa, koska he luulivat minua jotenkin vammaiseksi, kun käyttäydyin monta vuotta oletettua lapsellisemmin - no toki, kun satuin olemaan pitkä ikäisekseni ja lapsellinen ikääni nähden.

Raskausmyrkytyksen jälkeen aloin näyttää entistäkin vanhemmalta ja nyt tosiaan menisin helposti 10 v vanhemmasta.

Ja sitten ihmetellään miksi autisteja on niin paljon. Se periytyy.

Vierailija
27/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin viulistit ja personal trainerit.

Vierailija
28/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen vähintään 30v asti. Alle 30-vuotiaat eivät siis ole aikuisia, kun kerran ovat sellaisesta paikasta vielä kesken. 

https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…

Vierailija
29/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi autisteja on niin paljon. Se periytyy.

Ei mua kukaan epäillyt autistiksi ennenkuin sain lapsia. Vasta myöhemmin palaset ovat loksahdelleet paikalleen ja muissa asioissa psykologin luona tein testin.

Vierailija
30/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nepsy tuttunu meni vielä 24vuotiaanakin lasten lipulla (alle 16v) bussissa ja meni täydestä. Hän ainakin on.

Vierailija
31/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Usei jotkut anime- tai hevityyliset vaatteet päällä jopa nelikymppisillä ihmisillä..! Ja jotkut miesautistit käyttävät naisten vaatteita :D

Vierailija
32/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Nelikymppisenäkin luullaan työpaikalla "kesätytöksi". 

Vierailija
33/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut itsekin, varsinkin Aspergerit. En tiedä mistä mahtaa johtua, mielenkiintoista kuitenkin

Vierailija
34/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen erittäin pehmeä iho koko kehossa, ei ryppyjä kasvoissa, vain uurteet otsassa. Nämäkin johtunevat elämänmittaisesta silmien siristämisestä, kun enkoskaan nähnyt kunnolla millään linsseillä.

Henkisesti olen "vanha viisas" mutta samalla lapsenomainen ja intoilen milloin mistäkin.

N66 kirjolla

Vierailija
35/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 41-vuotias asperger-nainen täällä. Usein kysytään edelleen paperit, ja kuulen jatkuvasti, kuinka nuorelta näytän. Ja käytän kyllä ihan normaaleja vaatteita, en mitään anime tms. Itse olen melko vähäilmeinen, en voi sietää kuumuutta eli en oleskele koskaan auringossa, nukun paljon, juon paljon vettä, en polta tai juurikaan käytä alkoholia, ja lisäksi pyrin syömään terveellisesti. Luultavasti noiden yhteisvaikutus hidastaa ihon vanhenemista.

Vierailija
36/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kirjoilla oleva?

Vierailija
37/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on estynyyt persoona ja olen melko sulkeutunut epävarma ja töissä mua kutsutaan "tyttöseksi". Ikää 32. itse kyllä huomaan että kasvot muuttuneet.

Vierailija
38/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta 41-vuotias asperger-nainen täällä. Usein kysytään edelleen paperit, ja kuulen jatkuvasti, kuinka nuorelta näytän. Ja käytän kyllä ihan normaaleja vaatteita, en mitään anime tms. Itse olen melko vähäilmeinen, en voi sietää kuumuutta eli en oleskele koskaan auringossa, nukun paljon, juon paljon vettä, en polta tai juurikaan käytä alkoholia, ja lisäksi pyrin syömään terveellisesti. Luultavasti noiden yhteisvaikutus hidastaa ihon vanhenemista.

Kuulostat ihan minulta. Ja ihmiset ihan todella hämmästelevät ikääni eivätkä tee sitä mistään kohteliaisuudesta.

T. "Kesätyttö"

Vierailija
39/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ikä ja sukupuoli, samat elämäntavat. Silti näytän paljon ikäistäni vanhemmalta. Eli kaikilla eivät elämäntavatkaan auta pelastamaan ihoa.

Vierailija
40/49 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mielenkiintoista. Lapsellani on autismi ja hän on ollut aina ikäisekseen pienikokoinen ja kasvoiltaankin aina pienemmän lapsen näköinen. Taaperoiän ohitettuaan ihmiset ovat yleensä luulleet häntä 2 vuotta oikeaa ikää nuoremmaksi. Tuskin autismista voi johtua vaan hänen kohdallaan on sattumalta myös pienikokoinen, mutta ihan kiinnostavaa silti.