Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kostan sukujen naisvihan kieltämällä yhteydet isän puoleiseen sukuun

Vierailija
05.03.2024 |

Miksi antaisin lapsille mahdollisuuden olla sovinustien suvussa? Niin kauan kun jokainen perhe valitsee isän nimen, aion minä pitää huolen että minun perheessäni isän suvulla ei ole mitään asiaa lasteni elämään. Sukunimi tulee myös minulta, samoin jokainen etunimi minun suvustani. Aion nimetä lapseni myös itseni mukaan, vähintään toiset, kolmannet tai neljännet nimet suoraan etunimestäni.

Jos jokainen nimi on miehen, miksei sitten mies voi kantaa appiukon nimeä? ;) Ai että nautin siitä miten saan vallallani katkottua kokonaisen ihmissuhteen. Voi alkaa se naisviha kaduttaa kun näkee sen suorat seuraukset ;)

Hauskaa miten akat vannoo aina miten mies ei koskaan suostuisi tähän, vaikka te ITSE juhlitte miesten nimityranniaa. Ettekö halua tarjota miehille samaa mahdollisuutta tulla syrjityksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, kostoista pidän minäkin, kun se on oikeutettua, vaan voiko äiti yksinään päättää lapsen nimestä? Eikö isä voi viedä asiaa tarvittaessa oikeuteen asti?

Vierailija
2/2 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitin ja ei onnistu, että äiti vain yksin nimeää lapsen.

Suomessa lapsen nimen valitsemiseen sovelletaan yleensä perheoikeutta ja nimenantoa koskevia lakeja. Lapsen nimeäminen on yleensä yhteisymmärryskysymys vanhempien välillä, mutta jos vanhemmat eivät pääse yhteisymmärrykseen nimen valinnasta, on olemassa menettelyjä tilanteen selvittämiseksi.

Jos vanhemmat eivät pääse yhteisymmärrykseen lapsen nimestä, riitatilanteessa voi ratkaista esimerkiksi väestörekisterikeskus, joka voi antaa nimen, jos vanhemmat eivät pääse yksimielisyyteen. Väestörekisterikeskus voi myös antaa lapselle uuden nimen, jos vanhemmat pyytävät sitä.

Toinen vaihtoehto on hakea tuomioistuimen päätöstä asiassa. Tuomioistuin voi määrätä lapsen nimen, jos vanhemmat eivät pääse yksimielisyyteen ja jos se katsotaan lapsen edun mukaiseksi.

Yleisesti ottaen vanhemmilla on oikeus osallistua lapsen nimen valintaan, mutta jos he eivät pääse yhteisymmärrykseen, laki tarjoaa keinoja tilanteen selvittämiseksi.

Eli lapsen isä voi halutessaan riitauttaa asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme