Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästin rahat esineeseen jota tehnyt pitkään mieli. Nyt en hennokaan ostaa !

Vierailija
05.03.2024 |

Vaikeaa

Olen jo yli vuoden himoinnut Joutsenen Kulkuri torkkupeittoa.

Hinta on normaalisti älytön, melkein 300, mutta nyt saisin sen noin 220. Hyvä.

Rahat kasassa kun myin tarpeetonta roinaa Torissa. Koko ajan tavoitteena oli hankkia tuo ylellinen ihanuus.

Ja nyt sitten rimakauhu tilata tuote !

- haaveeni on pitkäikäinen

-tuote on kestävä ja kaunis

-uskon että tulee aktiivikäyttöön

-käytän sitä lopun ikäni

-arkeni ilo ja ylellisyys

MUTTA 

-220 torkkupeitosta on paljon !!

-minulla on jo torkkupeittoja (mutta ei untuva)

-pidän rahasta enemmän kuin tavarasta

Siis voi helvetti hämäläistä. Ostaisinko. Miksi ? Miksi en ?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on hyvä taloudellinen tilanne. Tuon summan kokosin kasaan myymällä turhaa tavaraa Torissa. Kokosin summaa siis pitkään ja päätin että ostan kun rahat ovat kasassa.

En seuraa mitään blogeja enkä trendejä enkä muista mistä saan kauan dutten tuollainen päähänpiston. Mutta koska aikas tosiaan on kulunut niin tuo on harkittu haave.

Kokoan haavelistaa ja vatuloin ostoja kuukausia. Seuraan aina tarjouksia.

En tiedä..Pärjään loistavasti ilmankin mutta toisaalta taas minulla on ylimääräistä rahaa käyttää vaikka tuohon. Tai kumpaakaan. Tai uuteen imuriin.

Valintoja.

Olen huono tekemään päätöksiä-kuten huomaatte.

Vierailija
62/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, minä ostin juuri mökille Artekin koristetyynyjä ja Marimekon villaisen torkkupeiton. Nuorena sama summa olisi mennyt (kertakäyttö) vaatteisiin, nämä ostokset ovat laadukkaita ja kestäviä ainakin 10 vuotta. Mieluummin  laitan rahaa sisustukseen. 

Naurattaa. Itse ostin Venetsiassa käsin valmistettuja tyynyjä 8000 e kpl. Sama suku on tehnyt niitä 1500-luvulta asti. 

Nyt kiinnostaa. Millaisia nämä tyynyt ovat?

Käsintehtyä samettia. 

https://www.luigi-bevilacqua.com/en/scatter-cushions/

Hienoja tyynyjä.

Mutta oliko hinta todellakin 8000€/ kpl? Vai 800?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin, turkoosin ja ihanan. Odotin kanssa tarjousta pitkään ennen kun rohkenin ostaa. Monella menee rahat turhempaankin.

Vierailija
64/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, minä ostin juuri mökille Artekin koristetyynyjä ja Marimekon villaisen torkkupeiton. Nuorena sama summa olisi mennyt (kertakäyttö) vaatteisiin, nämä ostokset ovat laadukkaita ja kestäviä ainakin 10 vuotta. Mieluummin  laitan rahaa sisustukseen. 

Naurattaa. Itse ostin Venetsiassa käsin valmistettuja tyynyjä 8000 e kpl. Sama suku on tehnyt niitä 1500-luvulta asti. 

Nyt kiinnostaa. Millaisia nämä tyynyt ovat?

Käsintehtyä samettia. 

https://www.luigi-bevilacqua.com/en/scatter-cushions/

Hienoja tyynyjä.

Mutta oliko hinta todellakin 8000€/ kpl? Vai 800?

Ne oli kyllä melkoisen pölyisen ja ummehtuneen näköisiä tyynyjä. Sori siitä mutta en ihan lämmennyt. Etenkään jos hinta oli se 8000e mikä kuulostaa omituiselle.

Vierailija
65/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ostaisin. Ostan nykyään vain sitä mitä oikeasti haluan ja mikä miellyttää 10 vuoden päästä vielä. Torkkupeittoasiassa ostin jotexin vastaavan. Ei varmaan ole enää myynnissä. Poika kyllä omi sen omaan käyttöön enkä enää ole löytänyt samanlaista.

Vierailija
66/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kilkattaa päässä se "järjen ääni", mitä ihmiset usein jäävät kuuntelematta.

Mulla kävi tässä pari vuotta sitten niin, että sain ihan ok perinnön. Nyt ei puhuta kuin muutamasta kymmenestä tuhannesta, mutta siinä kohtaa (asuntolainani maksettua) aloin alkuun menemään näiden mielitekojeni ja unelmieni mukaan. 

Että joo, mä olen aina haaveillut tästä ja tosta, nyt mä voin ostaa paremman laatuisia petivaatteita ja parempia kenkiä, takkeja ja pikkareita ja shampoita ja naamarasvoja jne..

Yhtäkkiä huomasin, että olin törsännyt muutamassa kuukaudessa perintörahoistani viis TONNIA! Ja ihan turhuuksiin. Ei ole yhtään kosteutetumpi lärvi ja hiuspohja niillä kalliimmilla tuotteilla eikä silkkityynyliinalla, päinvastoin on entistäkin sähköisemmät hiukset, näytän Albert Einsteinilta lärvi on kuivempi kuin koskaan. 

Eli jos sulla nyt on rahaa säästössä, säästä ne. Ei se torkkipeitto tee sua onnellisemmaksi kuin nyt olet. Mutta sulla on turvattu olo, kun rahaa on säästössä.

Vierailija
67/69 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla kilkattaa päässä se "järjen ääni", mitä ihmiset usein jäävät kuuntelematta.

Mulla kävi tässä pari vuotta sitten niin, että sain ihan ok perinnön. Nyt ei puhuta kuin muutamasta kymmenestä tuhannesta, mutta siinä kohtaa (asuntolainani maksettua) aloin alkuun menemään näiden mielitekojeni ja unelmieni mukaan. 

Että joo, mä olen aina haaveillut tästä ja tosta, nyt mä voin ostaa paremman laatuisia petivaatteita ja parempia kenkiä, takkeja ja pikkareita ja shampoita ja naamarasvoja jne..

Yhtäkkiä huomasin, että olin törsännyt muutamassa kuukaudessa perintörahoistani viis TONNIA! Ja ihan turhuuksiin. Ei ole yhtään kosteutetumpi lärvi ja hiuspohja niillä kalliimmilla tuotteilla eikä silkkityynyliinalla, päinvastoin on entistäkin sähköisemmät hiukset, näytän Albert Einsteinilta lärvi on kuivempi kuin koskaan. 

Eli jos sulla nyt on rahaa säästössä, säästä ne. Ei se torkkipeitto tee sua

Olen samaa mieltä. Rahaa saa tuhlattua nopeammin kaikkiin turhuuksiin kuin säästettyä.

Osta vaan torkkupeitto jos sitä tarvitset mutta mieti pitääkö se tosiaan olla markkinoiden kallein. Halvemmalla voi löytyä parempiakin.

Vierailija
68/69 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki kirjoja mielummin

Vierailija
69/69 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille.

Meillä kaikki vuodevaatteet (vuosikausiakin vanhoja ) ovat Joutsenen ja olen erittäin tyytyväinen ollut laatuun. Siksi tämäkin haave ihastuttaa. 

Ei ole minun viimeiset rahat mutta toki arvon nyt onko tuo oikeasti tarpeen vai ei. Jos maksaisi 50 en miettisi minuuttiakaan.

Turha kai kertoakaan että olen aina erittäin harkitseva ostoksissani. Usein se haave menee ajan kuluessa ohi mutta tämä mokoma ei...

Ap

Jos et ole varma, älä osta. Saattaa olla pian vielä edullisempi koska taloustilanne yrityksillä on aika kehno, prosentit kasvaa, hinnat pienenee.