Säästin rahat esineeseen jota tehnyt pitkään mieli. Nyt en hennokaan ostaa !
Vaikeaa
Olen jo yli vuoden himoinnut Joutsenen Kulkuri torkkupeittoa.
Hinta on normaalisti älytön, melkein 300, mutta nyt saisin sen noin 220. Hyvä.
Rahat kasassa kun myin tarpeetonta roinaa Torissa. Koko ajan tavoitteena oli hankkia tuo ylellinen ihanuus.
Ja nyt sitten rimakauhu tilata tuote !
- haaveeni on pitkäikäinen
-tuote on kestävä ja kaunis
-uskon että tulee aktiivikäyttöön
-käytän sitä lopun ikäni
-arkeni ilo ja ylellisyys
MUTTA
-220 torkkupeitosta on paljon !!
-minulla on jo torkkupeittoja (mutta ei untuva)
-pidän rahasta enemmän kuin tavarasta
Siis voi helvetti hämäläistä. Ostaisinko. Miksi ? Miksi en ?
Kommentit (69)
Torkkupeittona on täydellinen joku villaviltti jota voi pitää somisteena nojatuolin selkänojalla. Sata kertaa hienompi ja kestää sukupolvelta toiselle.
No jaa, minä ostin juuri mökille Artekin koristetyynyjä ja Marimekon villaisen torkkupeiton. Nuorena sama summa olisi mennyt (kertakäyttö) vaatteisiin, nämä ostokset ovat laadukkaita ja kestäviä ainakin 10 vuotta. Mieluummin laitan rahaa sisustukseen.
Siis tuohan näyttää ihan makuupussilta :D
Minkälaiseen sisustukseen tuo voi sopia!?
Vierailija kirjoitti:
No jaa, minä ostin juuri mökille Artekin koristetyynyjä ja Marimekon villaisen torkkupeiton. Nuorena sama summa olisi mennyt (kertakäyttö) vaatteisiin, nämä ostokset ovat laadukkaita ja kestäviä ainakin 10 vuotta. Mieluummin laitan rahaa sisustukseen.
Naurattaa. Itse ostin Venetsiassa käsin valmistettuja tyynyjä 8000 e kpl. Sama suku on tehnyt niitä 1500-luvulta asti.
Ap takuulla pitää myös makuupussitakkia.
Minä olen tehnyt torkkupeittoja, villapeittoon tarvikkeet maksavat reilun satasen, omani tein vällynä puuvillasta, tarvikkeet 120, kesti kymmenisen vuotta. Muutama olen myynyt, kalleimmasta saanut yli 400, ostaja Sveitsistä.
Torkkupeitto voi olla käyttötavaraa, mutta se voi olla se ylellisyysesine, mikä ilahduttaa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono peitto jos kestää vain 10 v. Minulla on käytössä n. 70-v villapeitto isoäidin perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa. Itse ostin Venetsiassa käsin valmistettuja tyynyjä 8000 e kpl. Sama suku on tehnyt niitä 1500-luvulta asti.
Mitä lisäarvoa se tuo, että ne on valmistettu Venetsiassa? Eurokankaalta saa halvemmalla nätit tyynynpäälliset valitsemastaan kankaasta. Aion tilata.
Minulla jopa jopa italialainen villakangastakki kesti käytössä 18 vuotta ennen kuin hihansuut rispaantuivat. Miten joku peitto voi kestää vain 10???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa se tuo, että ne on valmistettu Venetsiassa? Eurokankaalta saa halvemmalla nätit tyynynpäälliset valitsemastaan kankaasta. Aion tilata.
Varmaan turha sinulle selittää.
Kävin googlaamassa tämän torkkupeiton ja sehän on ruma 😩 Kuka ton näköisen täkin sisustusta pilaamaan haluaa? Hintakin on ihan järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa mitään muuta kuin välttämättömät. Ruokaa ja lääkkeet jos niitä tarttee. Säästyneet rahat sijoittaa jenkki-indeksiin tai jonnekin, ihan mihin tahansa paitsi Helsinkiin. Kohta nimittäin rytisee. Kannattaa olla varautunut
Jos se Ap suunnittelee kääriytyvänsä tähän kahisevaan kauhtanaan siinä vaiheessa, kun tankit rajalta lähtee vyörymään ja muutama pommi putoo niskaan? Olihan Taru sormusten herrastakin hobiteilla jonkinlainen taikaviitta, joka auttoi maastoutumaan kun sen alle kietoutui.
Eli Ap:n kannattaa ehdottomasti sijoittaa pari sataa tähänkin välttämättömyyteen ja nimetä kulkuri uudestaan vaikka torkkupeiton sijaan taikapeitoksi.
Minulla menee toisenlaisella tavalla kun säästän johonkin tarpeelliseen niin sitten kun on melkein kaiken saanut kerättyä niin jokin tärkeä laite menee rikki ja säästöt pitää käyttää siihen ja tämä ei lopu tähän vaan kertaantuu monesti
En tykännyt väreistä. Tulee mieleen mummolan täkit. Mutta jos itse tykkää niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jopa jopa italialainen villakangastakki kesti käytössä 18 vuotta ennen kuin hihansuut rispaantuivat. Miten joku peitto voi kestää vain 10???
Niillä taitaa kissat kusta peitoille ja pitää pestä viikottain. Tai ovat jotain bakteerikammoisia ja pesevät kaikkea liikaa.
Ehkä huomasit rahaa kootessasi, että näit summan eteen aika paljon vaivaa.
Sinänsä ihmiset "tuhlaa" rahaa kuka mihinkin. Ei ole epätavallista ostaa esim. juhlamekko tai -kengät ja käyttää niitä vain muutama kerta.
Jos torkkupeitto tulee säännölliseen käyttöön niin miksipä ei.
Mutta jos sinua kovasti arveluttaa, niin ehkä et enää haluakaan sitä. Kannattaa miettiä myös huoltoa: onnistuuko pesu, tuuletus. Miellyttääkö kankaan pinta, voiko olla liian kuuma. Entä mahdollinen kahina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan turha sinulle selittää.
No varmasti! Et pysty millään järkevästi perustelemaan moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa. Millaisia nämä tyynyt ovat?
Kukahan sometyrkky tuota on mainostanut että ap:n on IHAN PAKKO SAAHA😩
Ei kannata ostaa mitään muuta kuin välttämättömät. Ruokaa ja lääkkeet jos niitä tarttee. Säästyneet rahat sijoittaa jenkki-indeksiin tai jonnekin, ihan mihin tahansa paitsi Helsinkiin. Kohta nimittäin rytisee. Kannattaa olla varautunut