Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästin rahat esineeseen jota tehnyt pitkään mieli. Nyt en hennokaan ostaa !

Vierailija
05.03.2024 |

Vaikeaa

Olen jo yli vuoden himoinnut Joutsenen Kulkuri torkkupeittoa.

Hinta on normaalisti älytön, melkein 300, mutta nyt saisin sen noin 220. Hyvä.

Rahat kasassa kun myin tarpeetonta roinaa Torissa. Koko ajan tavoitteena oli hankkia tuo ylellinen ihanuus.

Ja nyt sitten rimakauhu tilata tuote !

- haaveeni on pitkäikäinen

-tuote on kestävä ja kaunis

-uskon että tulee aktiivikäyttöön

-käytän sitä lopun ikäni

-arkeni ilo ja ylellisyys

MUTTA 

-220 torkkupeitosta on paljon !!

-minulla on jo torkkupeittoja (mutta ei untuva)

-pidän rahasta enemmän kuin tavarasta

Siis voi helvetti hämäläistä. Ostaisinko. Miksi ? Miksi en ?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa mitään muuta kuin välttämättömät. Ruokaa ja lääkkeet jos niitä tarttee. Säästyneet rahat sijoittaa jenkki-indeksiin tai jonnekin, ihan mihin tahansa paitsi Helsinkiin. Kohta nimittäin rytisee. Kannattaa olla varautunut 

Kas kun Amerikka-indeksiä mulla on jo ja plussalla 77.56 % !!

Tämmöinen pieneen tilaan mahtuva torkkupeitto on ihan paras pakata kainaloon jos oikeasti joskus alkaa rytistä- siinäpä taas puolto hankinnalle ! 

Ap

Vierailija
42/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrokuitukangasta! Ei ikinä ihoa vasten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä boikotoin untuvatuotteita. Ne ei ole eettisiä eikä moraalisia.

Vierailija
44/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin muut. Eihän tuo ole edes hieno! Kunnon villainen viltti on paljon kauniimpi, lämmin ja taatusti kestävä. Mitä hyötyä untuvatäytteestä on torkkupeitossa, ihan tuhlausta. 

Vierailija
45/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, omassa vaakakupissani korkeaa hintaa kompensoisi tuotteen kotimaisuus (?) ja ajatus siitä, että ostamalla kotimaassa tuotettuja tuotteita omalta osaltani tuen työllisyyttä.

No olkoonkin, että palkallani voi kerran kymmenessä vuodessa ostaa jotain extraa, mutta kuitenkin.

Ei edes kotimainen, virolainen

Vierailija
46/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, omassa vaakakupissani korkeaa hintaa kompensoisi tuotteen kotimaisuus (?) ja ajatus siitä, että ostamalla kotimaassa tuotettuja tuotteita omalta osaltani tuen työllisyyttä.

No olkoonkin, että palkallani voi kerran kymmenessä vuodessa ostaa jotain extraa, mutta kuitenkin.

Ei edes kotimainen, virolainen

Kivat voitot Joutsen tekee noilla. Jos joku ostaa. 

Vierailija
47/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa mitään muuta kuin välttämättömät. Ruokaa ja lääkkeet jos niitä tarttee. Säästyneet rahat sijoittaa jenkki-indeksiin tai jonnekin, ihan mihin tahansa paitsi Helsinkiin. Kohta nimittäin rytisee. Kannattaa olla varautunut 

Kas kun Amerikka-indeksiä mulla on jo ja plussalla 77.56 % !!

Tämmöinen pieneen tilaan mahtuva torkkupeitto on ihan paras pakata kainaloon jos oikeasti joskus alkaa rytistä- siinäpä taas puolto hankinnalle ! 

Ap

Tuolla hintaa saat jo kunnon makuupussin jolla oikeasti pärjää pakkasessa. Ja lisäksi torkkupeiton.

Vierailija
48/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kylmä ap:llä on kotona?

Vierailija
49/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt on tollanen trendi. Pellavalakanat on siis jo ihan passee 😆

Vierailija
50/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ostat jos olet sitä pitkään halunnut ja rahatkin siihen säästänyt!

Mitä sillä hinnalla on periaatteessa väliä kun sinulla on se raha nyt siihen säästetty? Joku muu ostaa paistinpannun, toinen monitoimikoneen, kolmas laadukkaan neuleen ja neljäs laukun. Yksikään noista ei ole toista huonompi hankinta jos se on käyttäjälleen mieluisa ja tulee käyttöön.

Vierailija
51/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, minä ostin juuri mökille Artekin koristetyynyjä ja Marimekon villaisen torkkupeiton. Nuorena sama summa olisi mennyt (kertakäyttö) vaatteisiin, nämä ostokset ovat laadukkaita ja kestäviä ainakin 10 vuotta. Mieluummin  laitan rahaa sisustukseen. 

Naurattaa. Itse ostin Venetsiassa käsin valmistettuja tyynyjä 8000 e kpl. Sama suku on tehnyt niitä 1500-luvulta asti. 

Nyt kiinnostaa. Millaisia nämä tyynyt ovat?

Käsintehtyä samettia. 

https://www.luigi-bevilacqua.com/en/scatter-cushions/

Vierailija
52/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä liikaa rahaa jos se täytyy tuommosiin tuhlata. Ei ole Purra väärässä, että leikataan eläteiltä löysät pois :D

Vierailija
53/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talous on niin tiukilla, että yli vuoden jouduu moiseen säästämään, niin en ehkä ostais. Sijoita raha tuottamaan, jos et muualle osaa niin vaikka määräaikaiselle tilille, mille maksetaan parempaa korkoa kuin tavalliselle käyttötilille. Pari sataa on ihan hyvä alku säästämiselle. Pikkuhiljaa saat vähän puskurirahastoa pahan päivän varalle, siitä voi joskus olla tosi iso apu ja ilo ja olet silloin hyvilläsi, että teit aikoinaan fiksun valinnan.

Vierailija
54/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kallis. Ei hintansa arvoinen. 

Vierailija
55/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos annat pillua ostan peiton

Vierailija
56/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tuota himoinnut. Mistä bongasit noin hyvän tarjouksen? Nyt enää värin valinta ja tilaamaan!

Vierailija
57/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan sometyrkky tuota on mainostanut että ap:n on IHAN PAKKO SAAHA😩

Varmaan Sieppi 😂

Vierailija
58/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenen tuotteet ovat Suomessa tehtyjä ja untuvat todellakin eettisiä.

Osta ihmeessä peitto. Itsekin olen siitä haaveillut. Ei auta googlailut, jos et ole saanut sitä itse kokea. Aivan ihana peitto! 

Vierailija
59/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi. Mä oon säästänyt tässä vuosia ja ihan sillä ajatuksella, että on sitten sitä pelivaraa, kun jotain tärkeää hajoaa, tulot tippuu tai jotain oikeasti tarvitsee. Ja välillä aina jotain isompaa  tarvitsee hankkia. 

Onnellinen olen niistä säästöistä, ne tuo sellaista turvan tunnetta elämään, että ei ihan tyhjän päälle jää, jos jotain tapahtuu. En mä koe, että eläisin mitenkään nuukaa elämää, mutta käytännöllistä kyllä. Harva tavara on mua onnelliseksi tehnyt, paitsi ne perusarjen asiat.

Erilaisia ollaan kaikki, mutta kyllä sitä kannattaa monesti kuitenkin kallistua sinne käytännön puoleen, jos on siinä kiikun kaakun. 

Vierailija
60/69 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaakakupissani painaisivat enemmän syyt olla ostamatta. Varsinkin kun torkkupeittoja jo on, niin mitä lisäarvoa untuvatäytteinen torkkupeitto oikeasti tuo elämään? Ja kun rahakin kerran tuo mielihyvää.

Onko AP:llä käynyt koskaan ennen käynyt niin, että jotain tavaraa alkaa himoita niin paljon, että siitä tulee pakkomielle? Itse miettisin, että mitenkähän siinä näin pääsi käymään. Onko elämässä oikeasti torkkupeitolla täytettävä tyhjä tila, vai juontaako ostoshalu jostain muusta?

Ehdotus:

Oletan, että säästämäsi 220 euroa ei ole kaikki löyhä raha vaan löytyisi pankin määräaikaistilin minimitalletus 500€. Pistä torkkupeittoraha 6kk ajaksi määräaikaistalletukseen. Sitten ajattelet, että nyt olet vapaa eikä sinun tarvitse ajatella torkkupeittoa. Samalla annat itsellesi luvan ostaa se, JOS 6kk kuluttua sitä vielä haluat. Viimeistään parissa viikossa sinua hallitseva "torkkupeittokirous" menettää voimansa.