Lakot alkaa
Elorannan mielestä on suorastaan irvokasta puhua ihmisten auttamisesta takaisin työelämään, kun todellisuudessa työntekijän asemaa heikennetään ja sosiaaliturvaa leikataan rajusti.
Kommentit (39)
Suurimmalle osalle työttömistä jäisi Orpon hallituksen suunnittelemien leikkausten jälkeen käteen ansiopäivärahaa noin 900 euroa kuukaudessa. Käytännössä hallitus on romuttamassa ansiosidonnaisen työttömyysturvan.
https://www.selry.fi/uutiset/nain-hallitus-aikoo-heikentaa-tyottomyystu…
Bussilakko olisi saanut olla hiihtolomilla!
Vierailija kirjoitti:
Bussilakko olisi saanut olla hiihtolomilla!
Minähä oon hiihtolomalla
Yleislakko kunnes hallitus tulee järkiinsä tai eroaa.
Meneekö Suomi säppiin ensi viikolla? Valmisteilla jopa 4 päivän lakot.
Tiistaina odotetaan uutisia uusista poliittisista työtaistelutoimista.
Lopetetaan kaikki menestyvät yritykset ja aletaan tekemään peltotöitä euron tuntipalkalla.
Haittaa tosi paljon mun elämääni mutta olen valmis kärsimään koska rahaa on mutta ne on päälliköillä. Mun mielestä päälliköille saisi maksaa maksimissaan 1.5 kertasta palkkaa työläisiin verrattuna. Millo ne rahat saadaan niille kun oikeasti ahertaa?
Ei hallitus tarpeellisista uudistuksista luovu painostuksen ja kiristyksen vuoksi ja ay-pomot sen hyvin tietävät. Lakkoilevat aiheuttaakseen vahinkoa Suomen ja suomalaisten taloudelle voidaakseen sanoa, että oikeistohallituksen aikana talous heikkeni ja elämä kurjistui.
Lakkoilijat aiheuttaa kiusaa vain meille jo hallituksenkin taholta kiusatuille. Orpo ja kumppanit senkun virnistelee.
Lakoilla ei ole vaikutusta sen paremmin hallituksen kannatukseen kuin leikkauksiinkaan.
Vaihtoehtona leikkauksille olisivat armottomat veronkorotukset, enpä usko yhdenkään työntekijän haluavan palkkojaan leikattavan veronkorotusten tähden, mutta tässä on se vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
"Näin hallitusohjelma heikentää työntekijän asemaa ja oikeuksia:
1. Työsuhteen epävarmuutta lisätään
Alle vuoden määräaikaisen työsopimuksen voi tehdä ilman perustetta.
Lomauttaa voi vain viikon varoitusajalla.
Sairaussakko ensimmäisestä sairauspoissaolopäivästä palkaton.
Potkulaki irtisanomiseen ei enää jatkossa tarvita painavaa syytä.
Yhteistoimintalain velvoitteet pois alle 50 hengen yrityksiltä.
Muutosneuvotteluiden vähimmäisajat puoleen kaikissa yrityksissä.
Irtisanotun työntekijän takaisinottovelvoite pois alle 50 hengen yrityksiltä.
2. TES:n yleissitovuutta ja luottamusmiehen asemaa heikennetään
Kaikkia sitova paikallinen sopimus jopa ohi luottamusmiehen työnantajan päätösvalta kasvaa.
Työehtosopimusten yleissitovuus heikkenee/poistuu työnantajalla ei intressejä kuul
Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Ei hallitus tarpeellisista uudistuksista luovu painostuksen ja kiristyksen vuoksi ja ay-pomot sen hyvin tietävät. Lakkoilevat aiheuttaakseen vahinkoa Suomen ja suomalaisten taloudelle voidaakseen sanoa, että oikeistohallituksen aikana talous heikkeni ja elämä kurjistui.
Tai sitten saavat ohjeensa jopa idästä. Niin paljon vahinkoa tällä toiminnalla aiheutetaan ja täysin turhaan
Vierailija kirjoitti:
Haittaa tosi paljon mun elämääni mutta olen valmis kärsimään koska rahaa on mutta ne on päälliköillä. Mun mielestä päälliköille saisi maksaa maksimissaan 1.5 kertasta palkkaa työläisiin verrattuna. Millo ne rahat saadaan niille kun oikeasti ahertaa?
Kommunismia on kokeiltu monessakin paikassa, ei toimi.
EK:n trollit tuli palstalle parveilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toimiiko sitten tämä nykysysteemi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi ei toimi, mutta ei riistokapitalismikaan pitkässä juoksussa.
"Näin hallitusohjelma heikentää työntekijän asemaa ja oikeuksia:
1. Työsuhteen epävarmuutta lisätään
Alle vuoden määräaikaisen työsopimuksen voi tehdä ilman perustetta.
Lomauttaa voi vain viikon varoitusajalla.
Sairaussakko ensimmäisestä sairauspoissaolopäivästä palkaton.
Potkulaki irtisanomiseen ei enää jatkossa tarvita painavaa syytä.
Yhteistoimintalain velvoitteet pois alle 50 hengen yrityksiltä.
Muutosneuvotteluiden vähimmäisajat puoleen kaikissa yrityksissä.
Irtisanotun työntekijän takaisinottovelvoite pois alle 50 hengen yrityksiltä.
2. TES:n yleissitovuutta ja luottamusmiehen asemaa heikennetään
Kaikkia sitova paikallinen sopimus jopa ohi luottamusmiehen työnantajan päätösvalta kasvaa.
Työehtosopimusten yleissitovuus heikkenee/poistuu työnantajalla ei intressejä kuulua työnantajaliittoon.
Pakkolait voimaan estää sopimasta lakia parempia työehtoja.
3. Lakko-oikeutta rajoitetaan
Poliittiset lakot voivat kestää enintään yhden päivän.
Lakkosakkoja korotetaan myös henkilökohtainen sakko.
Tukilakkoja rajoitetaan vahvat alat eivät voi tukea heikompia.
4. Työttömyysturvaa leikataan
Näin hallitus aikoo heikentää työttömyysturvaa