Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Jopa puolet jättää kouluruoan syömättä koska kasvisruoka on pahaa. Lempiruokia ovat uunimakkara, makaronilaatikko ja muut liharuoat.

Vierailija
05.03.2024 |

nuoret ei kannata viherkommunismia

Kommentit (378)

Vierailija
221/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta peritty asennevamma.

Vierailija
222/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tule kalliiksi, että ruokaa menee roskiin? Lapsi kertoi heillä olleen hävikkiviikon. No, kun ruokana sitten taas olo joku kasvis-quornpasta, niin lapsi otti nokareen. Wilma lauloi.

Mikä juttu sekin on, että hernekeittopäivänä ei tarjota enää pannaria? Tilalla on lanttua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes jes jes!

Hyvä nuoriso!

Vierailija
224/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilta peritty asennevamma.

Meillä syödään ihan monipuolista ruokaa ja onpa meillä vanhemmilla molemmilla ravintola-alan koulutuskin, mies on peräti suurtalouskokki. Meillä syödään tavallisia ruokia, alusta alkaen itse tehtynä. Myös kasvisruokaa. Silti ei lapseen uppoa koulun ruoista kuin puolet. Ne on niin kummallisia tekeleitä.

Vierailija
225/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opettaja ja syön koululla toisinaan. Oon kasvissyöjä ja kyllä ne ruuat on jotain aivan järkyttävän pahaa. Ei Ikinä Kukaan voi oppia tykkäämään kasvisruuista niiden perusteella! Tänäänkin härkiskiusaus, voi taivaan luoja. Vaikka miten laittoi pippuria ja soijakastiketta nii kuvotti. Parhaansa ne sielä keittiöissä tekee, en heitä syytä.

Vierailija
226/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin inhosin 70-80 luvun kouluruokia, joissa paprikat, raasteet ja sipulit, HOI VANHEMMAT ! KYLLÄ NE TEIDÄNKIN MUKSUT vanhempana syövät monenlaista.  Itse opin alle 50vuotiaana, sietämään sipuleita jonkin verran, kaalilaatikot ym maistuu nam    :)

Vierailija
227/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opettaja ja syön koululla toisinaan. Oon kasvissyöjä ja kyllä ne ruuat on jotain aivan järkyttävän pahaa. Ei Ikinä Kukaan voi oppia tykkäämään kasvisruuista niiden perusteella! Tänäänkin härkiskiusaus, voi taivaan luoja. Vaikka miten laittoi pippuria ja soijakastiketta nii kuvotti. Parhaansa ne sielä keittiöissä tekee, en heitä syytä.

Ei ne ruuan "valmistajat" itse päätä, miten tekevät. Heillä on valmiit reseptit joiden mukaan sekoittavat ne "ruuankaltaiset" aineet keskenään.

Vierailija
228/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on vähän ja sillä pystyy tekemään niitä lapsille maistuvia ruokia niin miksei vaan veivata niitä? Ei meillä kotonakaan mitään 6 viikon ruokalistaa kierrä vaan kymmenkunta ruokaa vähän varioituna.

Yksi mitä myös mietin, on ruokailun ajankohta. Koululaiseni kertoo ruokailun olevan usein jo klo 10. Tämä on ymmärrettävää porrastusta isossa koulussa, mutta esim. klo 9 kouluaamuina tuo on aivan liian aikaisin. Ei ole nälkä.

Vierailija
229/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jätettiin kouluruoka syömättä jo 90-luvulla eli uutisessa ei mitään uutta. Teininä oli vaan kivempi hengailla ruokis muualla, turha siitä on itse ruokaa syyttää.

Vierailija
230/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täälläpäin kasvisruoka on yleensä jotain valmiseineksiä, jotka sitten vaan lämmitetään. Ei porkkananapit tai muut tällaiset maistu koululaisille. 

Vierailija
231/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tahansa ruuasta saadaan pahaa, mikäli se tehdään huonosti. Mikäli ruoka on mautonta, niin ei sitä kukaan mielellään syö. Itse olen tottunut ruokiin, missä on enemmän mausteita, kuten chiliä. En kuitenkaan halua, että mausteet olisivat suuta polttavalla tasolla.

Mausteet on kuin homehtuneeseen taloon laittaisi maalia pintaa. Syö ruokaa joka maistuu hyvälle luonnostaan ilman noita mausteita!

Makuasioista on paha kiistellä. Itse satun pitämään siitä, että ruuassa on pieni potku. Mikäli oma suusi ei kestä mausteita, älä narise siitä muille.

Vierailija
232/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täälläpäin kasvisruoka on yleensä jotain valmiseineksiä, jotka sitten vaan lämmitetään. Ei porkkananapit tai muut tällaiset maistu koululaisille. 

Kaikki kouluruoka on einestä.

Vierailija
233/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, kirjoituksesta päätellen, ei millään uskoisi, että olet opettaja. Ei ihme, jos peruskoulun suorittaneet lapset, eivät hallitse luku- ja kirjoitustaitoa. 

Vierailija
234/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta jutussa ei puhuttu mitään kasvisruuasta, ainoastaan "pahasta ruuasta". Eli tunge perceeceesi tämäkin ketju.

Luitko jutun?

"Kasvisruoka ei maita. Lempiruokia ovat uunimakkara, makaronilaatikko ja muut liharuoat." Lainattu suoraan uutisesta.

https://yle.fi/a/74-20076403

Vierailija
235/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noita kouluruuasta marisijoita on ollut. Ysärillä ei ollut tietoakaan kasvisruuasta ja silti osa oppilaista jätti syömättä.

Vierailija
236/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ruuan "valmistajat" itse päätä, miten tekevät. Heillä on valmiit reseptit joiden mukaan sekoittavat ne "ruuankaltaiset" aineet keskenään.

Tämä, porukka olettaa että koulussa on kokit tekemässä ruokaa. Lol

Vierailija
237/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, kirjoituksesta päätellen, ei millään uskoisi, että olet opettaja. Ei ihme, jos peruskoulun suorittaneet lapset, eivät hallitse luku- ja kirjoitustaitoa. 

Mielenkiintoista, selitätkö hieman?

Vierailija
238/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mene niin, että kaikki mikä ei maksa mitään on huonoa, oli kysymys kouluruuasta, teistä, neuvolapalvelusta, äitiyspakkauksesta jne. 

Muualla maailmassa suomalaista kouluruokailua ihaillaan ja se on maistunut useimmille vieraalla ja  pidetään parempana vaihtoehtona kuin maksullisia limuautomaatteja. 

Itse kaipaan kouluruokailua ja vasta nyt osaa sitä aikuisena arvostaa ja siinä säästää valtavasti rahaa, kun  työpaikkaruokalassa ateria maksaa 13-15€/ateria eli yli 300€/kk, eikä se ole sen kummempaa kuin koulusaa eli tavallista arkiruokaa. 

Eikä meillä kotonakaan syödä arkena sen kummemmin ja pakko olla halvempaa ruokaa eli paljon juureksia ja kasviksia aterialla, vaikka ollaan keskituloisia, kun huomioi palkan ostovoiman. 

Vierailija
239/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unnimakkaraa. teurasjätteet jauhetaan mössökis ja maustetaan suolalla nam! 

Ei ole olemassa mitään "teurasjätettä". Koko eläin on aina historiassa syöty hännästä kuonoon. 

Teurasjäte on ihan samalainen haukkumatermi liharuoalle, kuin joku sanoisi kasvisruoan olevan kompostijätettä. Se jauhelihapivi on teurasjätettä ihan yhtä lailla kuin kasvispihvi kompostijätettä. Eli äläpä päästä tunteisiin. Älä nyt tällaisen takia anna jonkun kasvisruokafanaatikon voittaa debattia.

Vierailija
240/378 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se mene niin, että kaikki mikä ei maksa mitään on huonoa, oli kysymys kouluruuasta, teistä, neuvolapalvelusta, äitiyspakkauksesta jne. 

Muualla maailmassa suomalaista kouluruokailua ihaillaan ja se on maistunut useimmille vieraalla ja  pidetään parempana vaihtoehtona kuin maksullisia limuautomaatteja. 

Itse kaipaan kouluruokailua ja vasta nyt osaa sitä aikuisena arvostaa ja siinä säästää valtavasti rahaa, kun  työpaikkaruokalassa ateria maksaa 13-15€/ateria eli yli 300€/kk, eikä se ole sen kummempaa kuin koulusaa eli tavallista arkiruokaa. 

Eikä meillä kotonakaan syödä arkena sen kummemmin ja pakko olla halvempaa ruokaa eli paljon juureksia ja kasviksia aterialla, vaikka ollaan keskituloisia, kun huomioi palkan ostovoiman. 

Viestistäsi päätellen sulla ei ole mitään ymmärrystä hyvästä ravinnosta. Pidät lisäainesotkuja tavallisena arkiruokana. Meillä ei syödä arkenakaan noin huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi