Ystäväni uppoutuu salaliittoteorioihin
Mitä teen? Olen tuntenut ystäväni yli 20 vuotta, ilot ja surut jaettu. Vähitellen hän on uppoutunut kaikenlaisiin salaliittoasioihin. On vakuuttunut, että hän ja vain hän yhdessä muutamien muiden kanssa on selvittänyt asioiden oikean laidan. Jos yritän vähänkään tuoda toisenlaista mielipidettäni esille, hän hermostuu. Saattaa ruveta vaikka keskellä katua huutamaan. Näin ollen olen hiljaa, enkä ota kantaa. Mutta raskasta on. Joudun aina olemaan hieman varpaillani, ja hän todella puhuu vaikka kuinka kauan näkemyksistään. Antamatta minulle puheenvuoroa. Hän oli/on muuten hauska ja nokkela ihminen, mutta on melko yksipuolista tämä ystävyys nykyisin. Mitä teen?
Kommentit (75)
Kommentti 21 tuo esiin näiden käsityksen. Peruskoulun käynyt tietää varmasti asiat kun hän on tutkinut asiat, virologit, lääkärit, patologit, ym alojensa asiantuntijat eivät tiedä mistään mitään. He ovat huijareita ja weffin ja gatesin käskyläisiä.
Sitten nämä laittavat kansanedustajille, thl, fimea, ym sähköpostia ja kirjeitä laittaen heille näitä linkkejä ja videoita josta löytyy se oikea tieto ja yrittää "herättää " heitä. Neuvoen heillekin havuöljyt, nattakiinit, d- vitamiinit jne.
Jokaiselta esim kuolee ihmisiä ympäriltä yhdestä syystä, jokainen päänsärky on sitä , jokainen heidän vanhuksensa on murhattu.
Noissa on paljon iäkkäitä naisia noissa salaliittojutuissa. Eläkeläisiä, he etenkin ovat kaikki antennimastojutut ja "maski viottaa aivoja" yms jutut pelokkaasti uskovia.
Jonkun lähihoitajan äiti kertoili tyttärensä työpaikalta kertomia asioita ( tytärkään ei lääkäreihin luota) hoitolaitoksesta. Luultavasti asioita joita ei arvostelukyvyttömälle äidille kannattaisi kertoa koska vaitiolovelvollisuuskin.
Elämänkallut tekee omaa tutkimusta (=lukee hörhöpalstoja) ja uskoo kaiken. Sen jälkeen sitä ilosanomaa jaetaan pyytämättä kaikille pyytämättä. Moni uskonlahko olisi tällaisistä saarnaajista ylpeitä.
Sitä olen miettinyt, että eikö salaliittolaisilla yhtään oma varoituskello ikinä kilkata? Netistä löytyy vaikka mitä hörhöjuttua oman salaliiton tueksi. Eikö yhtään epäilytä, ettei kaikki Youtubeen ladattu shaiba ole aina totta?
Lähdekritiikki pitää muistaa aina, ja varsinkin kun on netti kysymyksessä. Lisäksi on algoritmi-asia. Jos höyrähtää usvan rajamaille, algoritmit pukkaavat hörhöjuttua aina vain lisää. Lopulta sitä elää omassa kuplassaan, vailla minkäänlaista lähdekritiikkiä ja pahimmillaan vaahtoaa päiväkaudet samanmielisten netti-ihmisten kanssa uskoen mikrosiruihin ja "omiin tutkimuksiin".
Ok, eli mitä on tihkumassa julkisuuteen kun tällainen ennakoiva ketju piti perustaa?
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli mitä on tihkumassa julkisuuteen kun tällainen ennakoiva ketju piti perustaa?
Paikallinen foliohattu ilmottautui.
Vierailija kirjoitti:
Lue vaikka injektiopiikin blogi syyhystä.
Tuon varhaiseläkeläisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen foliohattu ilmottautui.
Jos sulla ei vielä ole follari-ystävää, hanki sellainen. Hän osaa kertoa mitä tapahtuu, niin et ole sinäkään enää kujalla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perustamisen syy on seuraava:
Aloittaja on "omilla aivoilla ajatteleva", salaliittoteorioihin hurahtanut elämäm koululainen. Joka tällä aloituksellaan haluaa saada tilaisuuksia kommentoida lampaille "kyllä kuulkaas salaliittoihin uskominen on ihan järkevää, moni nykyään tiedettä oleva asia on joskus ollut salaliittoa, itse asiassa WEF se vasta salaliitto onkin ja te ette sitä tajua" jne.
Kaikki mikä ei tule vasemmiston suusta on salaliittoteorioita.
Hämmentävintä on se että nää loukkaantuu siitä että toinen ei osta heidän paskapuheitaan.
Eikä tarvitse tuttua, heillähän on julkiset sivut, mkr ja pelastetaan suomen lapset. Mvlehti, rapsodia, keskustelusivunsa, mitä näitä nyt on. Youtube-kanavat
Sitten "työn tekijät" levittävät somessa kukin oman ymmärryksensä mukaan eteenpäin totuuden sanomaa. Se on kovaa työtä kun ei heillä oma pääkään meinaa kestää totuuksia, kuuntelevia katuvalaisimia ja karisevia ihmisiäm
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävintä on se että nää loukkaantuu siitä että toinen ei osta heidän paskapuheitaan.
Tuossa yllä yksi juuri teki saman reaaliajassa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen miettinyt, että eikö salaliittolaisilla yhtään oma varoituskello ikinä kilkata? Netistä löytyy vaikka mitä hörhöjuttua oman salaliiton tueksi. Eikö yhtään epäilytä, ettei kaikki Youtubeen ladattu shaiba ole aina totta?
Lähdekritiikki pitää muistaa aina, ja varsinkin kun on netti kysymyksessä. Lisäksi on algoritmi-asia. Jos höyrähtää usvan rajamaille, algoritmit pukkaavat hörhöjuttua aina vain lisää. Lopulta sitä elää omassa kuplassaan, vailla minkäänlaista lähdekritiikkiä ja pahimmillaan vaahtoaa päiväkaudet samanmielisten netti-ihmisten kanssa uskoen mikrosiruihin ja "omiin tutkimuksiin".
Miksi vaan vasemmistolaiset puhuvat salaliittoteorioista.Me muut otamme selvää asioista.
Tälle yhdelle ketjuun ilmoittautuneelle "muita terävämmälle" kysymys:
Mitä hyötyä sinulle on ollut näistä muilta havaitsematta jääneistä "tiedoistasi" tähän mennessä?
"En kuollut rokotteeseen" ei riitä.
Nimimerkki neljä piikkiä ja still going strong.
Mulla on sama tilanne. Olemme ratkaisseet asian niin, että emme puhu näistä asioista. Hän suhtautuu ihan kunnioittavasti eri mieltä oleviin, jos hän alkaisi nimitellä mua lampaaksi tai muuten vähätellä mua, niin sitten ehkä en välittäisi enää olla ystävä.
Hollokoosti oli valhe? Hyvässä valheessa on vähän tottakin. Ainakin siteeksi. Tottahan se on että juutalaisia kohdeltiin kurjasti ja vietiin työleireille, mutta 6 miljoonan joukkotuhonta tuskin pitää lähellekään paikkaansa. Tästä on paljon viitteitä.
Konformistinen, tyhmä ja pelokas ikääntyvä nainen pelästyi nyt pahasti, kun joku on eri mieltä eikä sokeasti usko auktoriteetteja kuin vain konformistinen, tyhmä ja pelokas ikääntyvä nainen voi. Herttinen!