Uusperheen riemuja
Tai lähinnä rajattoman miehen. Miehen lapsilla lomaviikko, me töissä, miehen teinit äidillään. Ongelmana on se, että teinit tulevat näköjään meille viettämään iltaa kavereineen, eikä mies hätistä heitä pois, vaikka me olisimme menossa nukkumaan. Eilen olimme sängyssä klo 23 ja lapsi ja neljä kaveriaan edelleen meillä. Olin jo kymmenen jälkeen sanonut miehelle, että voisi olla aika lähteä pois meiltä, mutta tuossa vaiheessa sanoin miehelle jo lähes epäuskoisena, että ihanko tosiaan antaa köörin jäädä meille edelleen. Kyllä antoi, ei kuulemma haittaa, kun ovat vaan teinin huoneessa.
No minua ainakin haittaa, kun keskustelu ja musiikki kuuluu makuuhuoneeseemme, ovi käy kun lähtevät/kavereita tulee lisää yms, koira haukkuu näiden äänille. Tänään ilmeisesti edessä sama show, teini kavereineen saapui juuri tänne, miehelle ok, eikä minulla mitään sananvaltaa.
Toki teinit viettävät päiväsaikaan aikaa ristiin ja rastiin molemmilla vanhemmilla, lähekkäin kun asutaan ja tämä on ihan ok ja tavallista. Mutta onko tosiaan ihan normaali käytäntö joka vaan pitää sietää, että lapset saavat olla täysin rajatta aamuyölle meillä isolla kaveriporukalla, vaikka meillä aamulla töihin lähtö?
Sanon kyllä silloin, kun on isällään. Hän on viikonloppuisin ja lomilla kotona klo 23, arkisin 22, myös kaverit lähtevät meiltä tuohon aikaan, ellei erikseen ole yökyläilystä sovittu. Samat säännöt hänellä isänsä luona, eli minun ei juuri tarvitse käskeä, kun poistuu itse niinä kertoina kun on sattunut täällä iltaisin olemaan. Tähän saakka myös miehen teineillä ollut tämä sääntö meillä ollessa.
Ap