Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette käy vanhempainilloissa?

Vierailija
05.09.2008 |

Kouluilla järjestettävät vanhempainillat ihan pullistelee tyhjyyttään ainakin meilläpäin. Eikö lapsenne asiat kiinnosta, vai ettekö muutenvaan jaksa vaivautua? Lapsenne kuitenkin viettävät koulussa suurimman osan päivästään. HEI HALOO! Ja kyllä huudan kun ei muuten mee perille... Ja p.s. en oo ees ope.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi yksin, kun olet töissä ? Eikö puolisosi / kukaan sukulainen ( mummi / pappa ) voi osallistua ?

Ei ymmärrä...

Vierailija
42/87 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa kunnon duuni ja elämä, niin voitte vaikuttaa työaikoihinnekin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilla on kaikilla aika pitkä matka tulla vanhempainiltaan.

Onko lapsesi yksin, kun olet töissä ? Eikö puolisosi / kukaan sukulainen ( mummi / pappa ) voi osallistua ?

Ei ymmärrä...

Vierailija
44/87 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti ja duunari

41

Vierailija
45/87 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ovat toisen vanhemman kanssa kotona. Ja ei tämä kotona oleva vanhempi voi jättää lapsia yksin ja lähteä vanhempainiltaan. Ja ei, isovanhemmat eivät tule apuun 600 kam päästä yhtä tuntia varten

Vierailija
46/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun tulee luokan sisällä ongelmatilanteita, joihin vanhempien pitää puuttua. Tuttuun ihmiseen on paljon helpompi ottaa yhteyttä vaikka jos omaa lasta kiusataan. Minusta on myös mukavaa ja hyödyllistä vaihtaa toisten lähiseudun vanhempien kanssa ajatuksia kotiintuloajoista, kyläilyistä jne.

Myös lapseni tietävät, että vanhemmat tuntevat toisensa. Uskon, että se edes vähän ennaltaehkäisee hölmöilyjä kun tietää, että sana kulkee vanhempien kesken.

Kyllä mua kiinnostaa lapseni asiat, ja se missä ympäristössä ja miten lapseni käyttää suurimman osan päivästään. Haluan myös olla vaikuttamassa asioihin jos tarvetta on.

Luulisi jo lapsenkin ihmettelevän jos vanhempi ei ikinä käy vanhempainillassa jossa käsitellään kuitenkin lapseen liittyviä asioita.

Te jotka ette vanhempainilloissa käy taidatte olla niitä vaikeasti lähestyttäviä ihmisiä muutenkin, oli asia mikä hyvänsä. Muista viis, kunhan mulla on hyvä olla, eikö niin?

Vierailija
47/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräiden "päällekäisyyksien" vuoksi. Tunsin ensin kauhean huonoa omaatuntoa asiasta. Mutta sitten totesin, että voinhan aina soittaa lapsen koulukaverin äidille ja kysyä mitä siellä puhuttiin.

Lapseni kavereiden vanhempiin tutustun niin, että joskus haen lapseni sieltä pois. Samalla esittelen itseni ja kysäsen onko kaikki ok. Eli vanhempainiltoja ei ole kai järjestetty vanhempien keksinäistä tapaamista varten?

Vierailija
48/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne joiden sinun mielestäsi olisi tärkeä olla paikalla?

Vanhempainilloissa jauhetaan sen päiväistä diipadaapaa, ettei pyhä tosikaan. Mulla on muutakin tekemistä, kuin kuunnella sitä jauhantaa. Oman lapsen vanhempainvartit yms. koluan kiltisti läpi. Kas kun ne koskettavat sitä omaa lasta. Ei kiinnosta toisten lapset, eikä niiden asiat. Ei kiinnosta "yhteiset pelisäännöt". Meillä on omat pelisäännöt ja niillä pelataan.

Ja olen juurikin sellainen ihminen, jonka mielestä samanikäiset lapset eivät riitä syyksi seurustella jonkun kanssa.

Vierailija
49/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua eivät kiinnosta lapsellesi tärkeät henkilöt, se mistä lapsesi ottaa vaikutteita (kaveripiiri vaikuttaa lapsen kehitykseen enemmän kuin vanhemmat) eikä mikään muukaan lapsellesi tärkeä asia. Silloin on aika tekopyhää väittää, että se oma lapsi kiinnostaisi. Vai uskoisitko itse, jos joku väittäisi sinun olevan tärkeä hänelle, mutta häntä ei kiinnostaisi työsi, perheesi eikä mikään, mitä teet. Hän ei haluaisi tavata tai kuulla mitään lapsistasi tai puolisostasi, työstäsi tai harrastuksistasi, silti väittäisi, että sinä olet kiinnostava ja tärkeä. Todella uskottavaa, eikö?

Vanhempainilloissa jauhetaan sen päiväistä diipadaapaa, ettei pyhä tosikaan. Mulla on muutakin tekemistä, kuin kuunnella sitä jauhantaa. Oman lapsen vanhempainvartit yms. koluan kiltisti läpi. Kas kun ne koskettavat sitä omaa lasta. Ei kiinnosta toisten lapset, eikä niiden asiat. Ei kiinnosta "yhteiset pelisäännöt". Meillä on omat pelisäännöt ja niillä pelataan.

Ja olen juurikin sellainen ihminen, jonka mielestä samanikäiset lapset eivät riitä syyksi seurustella jonkun kanssa.

Vierailija
50/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn aina ns. vanhempainvarteissa, joissa saa jutella opettajan kanssa kahden lapsen kehityksestä ja ne ovat todella hyödyllisiä tilaisuuksia. Niitä en jättäisi missään nimessä väliin.

Mutta ne yleiset vanhempainillat...

Siellä todellakin käsitellään AINA ne samat asiat. Ensin rehtori pitää kilometrin pituisen puheen ja hyvässä lykyssä on pyydetty vielä joku koulun "seniori" muistelemaan menneitä. Sitten kahvittelun kautta siirrytään luokkaan opettajan kanssa ja siellä kuunnellaan mihin lapset saa aamuisin tuoda, millaiset liikkavaatteet on syytä olla mukana yms. Itsestäänselviä asioita, jotka VASTUULLINEN VANHEMPI TIETÄÄ VAIKKA UNISSAAN. Loppuaika kuunnellaan kun joku puheripulinen äiti kertoo oman Nico-Petterinsä kuulumiset aivan kuin se kaikkia kiinnostaisi. Ja lopuksi käydään läpi tämä iänikuinen keskustelu pullamyynneistä ja vaihtoehtona maksusta x euroa vuoden virkistyskuluihin. Ja joku puheripulinen äiti on tietenkin taas paasaamassa oman kantansa puolesta siihen malliin, että muita ärsyttää ja nolottaa tyypin puolesta. *huokaus*

Vierailija
51/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä vanhempainiltakeskusteluissa joku heittää tuon fraasin, että vanhempainilloista puuttuu ne, joiden siellä kuuluisi olla. Eikö niiden sitten tarvitsisi olla, jotka sinne viitsivät mennä? Miksi juuri niiden pitäisi olla, jotka siellä eivät ole? Voitko sinä tai joku muu samoin ajatteleva vastata?

Vierailija
52/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtorin tunnin pituisessa puheessa (joka on suunnilleen sama joka vuosi ja joka luokka-asteen vanhempainillassa) on hyvin vähän asiaa siitä, mistä lapsi ottaa vaikutteita , eikä hän ei tiedä mitään lapsen kaveripiiristä. Jos sen perusteella ettei kiinnosta mennä taas kerran kuuntelemaan sitä samaa horinaa, päättelet, ettei ihmistä kiinnosta mikään hänen lapselleen tärkeä asia eikä koskaan halua kuullal mitään lapsestaan niin hohhoijaa, AV on vajonnut taas alemmas kuin mihin luulin sen pystyvän.

Sinua eivät kiinnosta lapsellesi tärkeät henkilöt, se mistä lapsesi ottaa vaikutteita (kaveripiiri vaikuttaa lapsen kehitykseen enemmän kuin vanhemmat) eikä mikään muukaan lapsellesi tärkeä asia. Silloin on aika tekopyhää väittää, että se oma lapsi kiinnostaisi. Vai uskoisitko itse, jos joku väittäisi sinun olevan tärkeä hänelle, mutta häntä ei kiinnostaisi työsi, perheesi eikä mikään, mitä teet. Hän ei haluaisi tavata tai kuulla mitään lapsistasi tai puolisostasi, työstäsi tai harrastuksistasi, silti väittäisi, että sinä olet kiinnostava ja tärkeä. Todella uskottavaa, eikö?

Vierailija
53/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niiden lasten vanhemmat joiden siellä todella pitäisi olla eivät koskaan tule.. miettikäähän sitä.

Vierailija
54/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niiden lasten vanhemmat joiden siellä todella pitäisi olla eivät koskaan tule.. miettikäähän sitä.

Vierailija
55/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut yhdenkään opettajan noin sanovan, en vanhempainilloissa enkä muuallakaan.

Vierailija
56/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vanhempainiltaan menemättömyys on lapselle selvä merkki, että vanhempia ei kiinnosta hänen asiansa. ja tietysti tekee hyvää lapsen asenteelle selittää, että äiti ja isä eivät halua joutua kuuntelemaan mitään tylsiä rehtorin horinoita ("...älä poika/tyttö sinäkään kuuntele")

Rehtorin tunnin pituisessa puheessa (joka on suunnilleen sama joka vuosi ja joka luokka-asteen vanhempainillassa) on hyvin vähän asiaa siitä, mistä lapsi ottaa vaikutteita , eikä hän ei tiedä mitään lapsen kaveripiiristä. Jos sen perusteella ettei kiinnosta mennä taas kerran kuuntelemaan sitä samaa horinaa, päättelet, ettei ihmistä kiinnosta mikään hänen lapselleen tärkeä asia eikä koskaan halua kuullal mitään lapsestaan niin hohhoijaa, AV on vajonnut taas alemmas kuin mihin luulin sen pystyvän.

Vierailija
57/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne meneminen ei pelasta yhtään mitään, jos lapsesi ei ole niinä 364 muuna iltana käytännössä huomannut, että sinua kiinnostaa hänen asiansa. Se on vain merkki siitä, että et ole tänäänkään hänelle läsnä. Lapselle ei tarvitse selittää, että rehtorin horinat ovat tylsiä, hän on fiksu ja on huomannut sen jo itsekin.

Lisäksi vanhempainiltaan menemättömyys on lapselle selvä merkki, että vanhempia ei kiinnosta hänen asiansa. ja tietysti tekee hyvää lapsen asenteelle selittää, että äiti ja isä eivät halua joutua kuuntelemaan mitään tylsiä rehtorin horinoita ("...älä poika/tyttö sinäkään kuuntele")

Vierailija
58/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ongelmalasten vanhemmat uskalla tai halua tulla hänen pitämäänsä vanhempainiltaan.

Vierailija
59/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin yksi "sä olet hirveä kakara, mä vihaan sua ja toivon, että olisin tehnyt abortin" tuhoaa aika monta "sä olet äidin kultaa."

Ja turha kuvitella lapsensa erityisen hyvin tässä maailmassa pärjäävän, jos kotona rohkaistaan tuollaista asennetta koulua ja koulun auktoriteetteja kohtaan. Tietysti saa kasvatettua hienon 35-vuotiaan nuoren kapinallisen, joka haistattaa pomolle pitkät ja saa potkut aina koeajalla, eikä ole missään koulussa peruskoulun jälkeen viihtynyt viikkoa kauempaa. Sellaisen, jota herrat ei komentele. Jippiajee, siinäpä tavoitetta!

Sinne meneminen ei pelasta yhtään mitään, jos lapsesi ei ole niinä 364 muuna iltana käytännössä huomannut, että sinua kiinnostaa hänen asiansa. Se on vain merkki siitä, että et ole tänäänkään hänelle läsnä. Lapselle ei tarvitse selittää, että rehtorin horinat ovat tylsiä, hän on fiksu ja on huomannut sen jo itsekin.

Vierailija
60/87 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista tulkintaa teet noin lyhyen kirjoituksen perusteella, että mua ei kiinnosta mikään lapselleni tärkeä asia, jos väitän, että vanhempainillat on pelkkää diipadaapaa ja mua ei kiinnosta lapseni luokkakaverit ja heidän vanhempansa. Tiedän kyllä, mitä lapseni tekee koulussa ja vapaa-ajalla ja kenen kanssa hän aikaansa viettää. Sitä tietoa en ole saanut vanhempainilloissa, vaan aivan muuta kautta. Onneksi olen tutustunut näihin lapsiin ennen kuin heidän vanhempiaan, sillä poikkeuksetta: mitä mukavampi lapsi, sitä ärsyttävämmät vanhemmat. =D

Todellakin olen eri paketti kuin työni, lapseni ja perheeni. Mulla on useita ystäviä, jotka eivät koskaan ole tekemisissä mun lasten tai mun puolison kanssa. Mun työ tai ystävät ei kiinnosta mun puolisoa ja ihan varmasti olen hänelle tärkeä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi