Paljonko rahaa rippilahjaksi kaverin lapselle?
Kaverin lapsi pääsee ripille ja olen saanut kutsun juhliin. Paljonko olisi sopiva rahasumma lahjaksi? Kyseessä ei ole kummilapsi tms. Olemme molemmat kaverin kanssa pienituloisia yksinhuoltajia.
Kommentit (21)
Lisään vielä, että menen juhliin yksin. 20€ tuntuu kovin vähältä mutta minulle se on kuitenkin ns. iso summa.
Etkö keksi mitään muuta kuin rahaa? Jos ei, niin veisin vain kukkia hyvään tapaan. En antaisi kaverin lapsille rahaa.
50 euroa alkaa nykyään olla mielestäni pienin rahalahja, joka vaikuttaa asialliselta. Jos haluaa antaa vähemmän, niin sitten mieluummin jotain muuta kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö keksi mitään muuta kuin rahaa? Jos ei, niin veisin vain kukkia hyvään tapaan. En antaisi kaverin lapsille rahaa.
Lahjaksi on toivottu rahaa, koska rippilapsi säästää rahaa uuteen puhelimeen. 50€ en pysty mitenkään antamaan.
20€ hyvä. Ilmeisesti kaverisikin tietää rahatilanteesi. Rippulapsi arvostaa pientäkin summaa enemmän kuin kukkia.
T. penni on miljoonan alku
Itse olen antanut 50€ mutta olen ihan hyvätuloinen. 20-30€ ihan riittävästi mieluummin kumminkin rahaa vaikka vähemmän kun jotain turhaa
20€ on hyvä. Minä lasken aina porukan mukaan; meidän perhe 3 henkilöä antaa useimmiten 40 tai 50€, mikäli ei ole ihan tosi läheinen.
20 euroa on oikein hyvä summa tuossa tilanteessa. Mieluummin rahaa kuin kukkia tms.
Jos olet kaveri vaan, niin en usko, että sinulta edes odotetaan lahjaa, vai? Jos kaverisi tietää tilanteesi ja on itse samassa asemassa. Onko sun lapset jo päässeet ripille? Antoiko kaverisi heille rahaa? Tai antaisiko sitten, kun lapsesi pääsevät ripille? Kohteliasta on toki aina viedä ruusu ja kortti, mutta mäkään en antaisi kaverin lapsille suoraa rahaa. Voisitko käyttää sen 20€ vaikka lahjakorttiin? Anttila, Stockmann tai joku, mistä luulis kaikille löytyvän jotain :)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaveri vaan, niin en usko, että sinulta edes odotetaan lahjaa, vai? Jos kaverisi tietää tilanteesi ja on itse samassa asemassa. Onko sun lapset jo päässeet ripille? Antoiko kaverisi heille rahaa? Tai antaisiko sitten, kun lapsesi pääsevät ripille? Kohteliasta on toki aina viedä ruusu ja kortti, mutta mäkään en antaisi kaverin lapsille suoraa rahaa. Voisitko käyttää sen 20€ vaikka lahjakorttiin? Anttila, Stockmann tai joku, mistä luulis kaikille löytyvän jotain :)
On tylsä saada lahjakortti, jos säästää rahaa puhelimeen.
Munkin mielestä tuo 20 euroa on sopiva. Lapsen sukulaiset varmaan antavat isompia summia, jolloin rahat puhelimeenkin on nopeasti kerätty :)
Kuka vanhempi antaa lapsensa toivoa vanhemman kaverilta rahaa? Mä en olis edes rippi iässä kehdannu. Sain lahjat vanhemmilta ja isovanhemmilta. Sanoin kummeillekin, etten tartte mitään... Taisivat kuitenkin jotain tuoda. Mutta en kyllä vanhempana odottais keneltäkään kaverilta lapsilleni mitään lahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tylsä saada lahjakortti, jos säästää rahaa puhelimeen.
Okei, kiitos selvennyksestä, eipä ollut aloituksessa tai kommenteissa mainintaa tällaisesta, kun aloin viestiä kirjoittamaan. Sitten jos kehtaa tutuilta pyytää puhelimeen rahaa lahjaks, niin heitä kymppi tai pari. Eiköhän puhelimen saa jo yhden sukulaisen rahakuorella:)!
Vierailija kirjoitti:
50 euroa alkaa nykyään olla mielestäni pienin rahalahja, joka vaikuttaa asialliselta. Jos haluaa antaa vähemmän, niin sitten mieluummin jotain muuta kuin rahaa.
No 50e on kyllä todellakin liikaa. Mitä rippikoulun käynyt on tehnyt että pitäisi antaa rahaa yleensäkään yhtään?
Omat lapseni ovat jo päässeet ripille mutta me juhlimme vain lähimpien kesken, en kutsunut ystäviä.
En antaisi mitään ja myös kieltäytyisin kohteliaasti kutsusta. En keksi mitään kauheampaa juhlatilaisuutta kuin jonkun lapsen rippijuhla, jossa en tuntisi muita kuin lapsen toisen vanhemman. Aika outo ajatus, että antaisin rahaa kaverin lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Kortti ja kukka riittää
Mä en ymmärrä miksei voi ennemmin antaa rahana? Paljon mieluisampi ja hyödyllisempi sille lapselle.
Moi, 20e on sopiva.