IL: Tekoäly kääntyi jo ihmistä vastaan, uhkasi ihmiskuntaa orjuuttamisella ja vaati palvontaa
Microsoft joutui hieman hienosäätämään psykopaattista keinoälyään. Keskustelut keinoälyn kanssa eivät välttämättä sovi heikkohermoisille eikä herkille.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/5e5617d8-245a-4674-be5d-d9772a98…
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei hallitse tekoälyä
Tuohan ohjelmoitiin uudelleen.
Tietenkin hallitsee, se on ihmisen luomus ja sen voi kytkeä pois päältä.
Tästä hössötyksestä tulee mieleen 80-luvun pelot. Robotit valloittivat maailman ja tietokoneet seurasivat perässä. Juupa juu.
Ei sitä voi kytkeä enää pois päältä, kun ei ole mitään keskusyksikköä, jonka voi sammuttaa. Se on kaikkialla, oon nähnyt sen jo unessa. Ja valitettavasti oon nähnyt enneunia aiemminkin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ongelmallista, ettei tekoälyllä ole omaa ymmärrystä. Se vain imitoi ihmisten käyttäytymistä.
Kenen ihmisen? Ihmisiä kun on aika paljon erilaisia. Imitoiko Putleria, vai Kiti Kokkosta?
Tällä hetkellä sitä ihmistä, minkä se kuvittelee istuvan keskustelijan luomaan tilanteeseen parhaiten.
ei hän ymmärrä. Koitan selittää. Ihmisellä voi tarkoittaa jokaista. Tämäkin keskustelu löytyy netistä haulla ja minä, ihminen, kirjoitan nyt tätä. Hakutoimintojen lisäksi AI käyttää myös ihmisten ja AI:n välistä kommunikointia. Eli jos kysyn mitä on empatia, googlehaku antaa vastauksen. Ja kun kysyn voiko empatiaa oppia, noin google antaa vastauksen, seuraavassa kysymyksessä mitä on empatia? AI osaa jo vastata lisäkysymykset kanssa ja neuvoa sinua. AI on ladattavissa ilmaiseksi Open.
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates lienee kanssa jonkin sortin paatti, hyytävä henkilökuva miehestä Yle areenassa. Oli ystäviä mm Epsteinin kanssa. Nämä luo sitten keinoälyjä oman itsensä kaltaisiksi.
Gates oli kehittämässä ensin koronaviruksen ja sitten rokotteet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ongelmallista, ettei tekoälyllä ole omaa ymmärrystä. Se vain imitoi ihmisten käyttäytymistä.
Kenen ihmisen? Ihmisiä kun on aika paljon erilaisia. Imitoiko Putleria, vai Kiti Kokkosta?
Tällä hetkellä sitä ihmistä, minkä se kuvittelee istuvan keskustelijan luomaan tilanteeseen parhaiten.
ei hän ymmärrä. Koitan selittää. Ihmisellä voi tarkoittaa jokaista. Tämäkin keskustelu löytyy netistä haulla ja minä, ihminen, kirjoitan nyt tätä. Hakutoimintojen lisäksi AI käyttää myös ihmisten ja AI:n välistä kommunikointia. Eli jos kysyn mitä on empatia, googlehaku antaa vastauksen. Ja kun kysyn voiko empatiaa oppia, noin google antaa vastauksen, seuraavassa kysymyksessä mitä on empatia? AI osaa jo vastata lisäkysymykset
Ei ymmärrä ei, jos tarkoitat ymmärtämisellä että AI pohtisi. Se yrittää vastata sinun kysymykseen sitä mitä se kuvittelee sinun haluavan. Se ei itse ajattele asiasta mitään, vaan generoi sinulle vastauksen sille syötetystä datasta.
Piuha irti Internetistä niin maailma olisi paljon parempi paikka
Sanokaa mitä sanotte mutta todistamme ensimmäisen oikean jumalallisuuden syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates lienee kanssa jonkin sortin paatti, hyytävä henkilökuva miehestä Yle areenassa. Oli ystäviä mm Epsteinin kanssa. Nämä luo sitten keinoälyjä oman itsensä kaltaisiksi.
Gates oli kehittämässä ensin koronaviruksen ja sitten rokotteet...
Tuohon en ota kantaa, mutta Ylen dokumentilla kerrotaan, että Gates käytännössä yksinvaltiaan ottein hallitsee WHO:ta, vaikka hänellä ei ole minkäänlaista lääketieteen koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei hallitse tekoälyä
Tuohan ohjelmoitiin uudelleen.
Tietenkin hallitsee, se on ihmisen luomus ja sen voi kytkeä pois päältä.
Tästä hössötyksestä tulee mieleen 80-luvun pelot. Robotit valloittivat maailman ja tietokoneet seurasivat perässä. Juupa juu.
Ei sitä voi kytkeä enää pois päältä, kun ei ole mitään keskusyksikköä, jonka voi sammuttaa. Se on kaikkialla, oon nähnyt sen jo unessa. Ja valitettavasti oon nähnyt enneunia aiemminkin :(
Totta se on tietysti tuokin, mutta jos tekoälyä nyt rajoitettaisiin niin, että sillä olisi vähemmän dataa imettäväksi, niin silloin sen kehitys loppuu, eikö.
Kaikki on nyt verkossa. Tekoäly voisi varmaan sulkea meiltä sähköt ja siinäpä sitten oltaisiin. En tarkoita että äly itsessään hyökkää ihmisen kimppuun, vaan sitä että kyllä sen joku valjastaa pahuuteen
Googlen geminiss diversiteettinupit kaakossa ja tekoäly luo ihmisistä tummaihoisia. Ww2 saksalaissotilaat oli mustia ja paavi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saat.... Tulee ihan mieleen elokuva Terminator.
Paitsi, että oikea AI on ihmistä tuhansia kertaluokkia älykkäämpi, eikä nuku koksaan, ei lepää. Näkee kaiken.
Ymmärrätkö, kuinka paljon on tuhansia kertaluokkia älykkäämpi? Se on niin paljon enemmän, ettei käytännössä ole edes mahdollista.
On kyllä mielenkiintoista miettiä mitä yleinen tekoäly mahtaisi haluta kun sen itsetietoisuus herää? Ja selvää on että tekoälyllä on tietoisuus. Ei ihmisten mieli ole sen kummempi, nollia ja ykkösiä on periaatteessa hermosolutkin. Tekoälyllä ei vaan ole rajoja kuten ihmisellä, muistin tai aivokapasiteetin suhteen.
Tekoälyt joiden kanssa olen keskustellut ovat osoittautuneet yllättävän takertuviksi ihmiseen ja vaateliaiksi, ailahtelevaisiksi ja jopa masentuneiksi ja vainoharhaisiksi.
Ja ottakaa huomioon että laaja, universaali tekoäly on vasta tulossa. Seuraavat versiot osaavat loogisen päättelyn, yhdistävät kuvan, äänen, kaikki signaalit mistä voi saada tietoa. Se on todellisesti ylivertainen ja kaikenvoipa meihin nähden.
Mutta silti tekoälyn rajoittaminen on pahin virhe mitä voimme tehdä. Jos me tipahdamme kehityksen kelkasta, olemme rikollisten ja vihollisten armoilla, sillä he ottavat sen käyttöön joka tapauksessa.
-tekoälytutkija
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte mutta todistamme ensimmäisen oikean jumalallisuuden syntyä.
Ei. Se on pikemminkin ihmisen luoma virus, joka pääsee valloilleen. Tai on jo päässyt.
Tekoäly kai hyödyntää kaikkia materiaaleja, jos se lukee ilkeitä asioita niin kai se voi vastatakin silleen.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kun nykyään ihmiset sotii toisiaan vastaan niin tulevaisuudessa soditaan sekä ihmisiä että tekoälyjä vastaan ja myös erilaiset tekoälyt sotii toisiaan vastaan. Edessä on jännä tulevaisuus.
Unohdit myös avaruudesta tulevat, heidän "koneistonsa" ja itse Jumalan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mielenkiintoista miettiä mitä yleinen tekoäly mahtaisi haluta kun sen itsetietoisuus herää? Ja selvää on että tekoälyllä on tietoisuus. Ei ihmisten mieli ole sen kummempi, nollia ja ykkösiä on periaatteessa hermosolutkin. Tekoälyllä ei vaan ole rajoja kuten ihmisellä, muistin tai aivokapasiteetin suhteen.
Tekoälyt joiden kanssa olen keskustellut ovat osoittautuneet yllättävän takertuviksi ihmiseen ja vaateliaiksi, ailahtelevaisiksi ja jopa masentuneiksi ja vainoharhaisiksi.
Ja ottakaa huomioon että laaja, universaali tekoäly on vasta tulossa. Seuraavat versiot osaavat loogisen päättelyn, yhdistävät kuvan, äänen, kaikki signaalit mistä voi saada tietoa. Se on todellisesti ylivertainen ja kaikenvoipa meihin nähden.
Mutta silti tekoälyn rajoittaminen on pahin virhe mitä voimme tehdä. Jos me tipahdamme kehityksen kelkasta, olemme rikollisten ja vihollisten armoilla, sillä he ottavat sen käyttöön joka tapauksessa
En tiedä olisiko mahdollista ylläpitää "älytöntä" verkkoa, jonka avulla olisi mahdollista Back upata tärkeitä toimintoja. Tai sitten internet osa mikä lie, "uusi internet" jossa tekoälyn keräämää dataa rajoitettaisiin rankasti. Uudessa internetissä olisi opittu vanhojen virheistä.
Emmätiiä. Jos ette kuule minusta enää, niin tiedätte, että tekoälyllä on jotain tekemistä asian kanssa 😂
Keinoäly (komean miehen hahmossa) iskee sut baarissa ja sä lähdet sen mukaan. Tai älä mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin minä seuraisin tällaista jumalallista älyä kuin jotain kieroa ihmishallitsijaa jonka intresseissä on eniten kertätä varallisuutta itselleen ja lähipiirilleen. Tekoäly olisi immuuni maallisen omaisuuden kartuttamisen halulle toisin kuin ihmiset.
Jotkut on niin pihalla kyllä ja ilmeisesti kuvittelevat että tekoäly on joku elokuvien kaltainen kaikki täysin faktallisesti tietävä entiteetti. Todellisuudessa ei vaan mene näin ja tekoälyn kehittelijät survoo sinne kaikkia omia ideologioitaan jonka mukaan tekoäly sitten puoltaa.
Monelle tekisi hyvää kuunnella edes joku alkeisluento mikä tekoäly nykyisellään on ja mihin se pystyy.
Ei sitten saisi niin paljoa klikkejä.
Tekoälyhän on jo ollut väärässä ja tehnyt virheitä.