Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin mielestä perheessä kuuluu olla sekä tyttö- että poikalapsi? Miten sanoa vastaan arvostelijoille?

Vierailija
04.03.2024 |

Meillä toinen lapsi tulossa, ja samaa sukupuolta kuin eka. Ärsyttää sukulaisten pettymys ja kommentit. Meillä on lisäksi perheessämme 2 ikävää sairautta, jotka voivat periytyä vain toiselle sukupuolelle, joten siksi se on ihan lottovoitto ettei olla tätä sukupuolta saatu. Joka tapauksessa, sukupuolta kun ei voi itse päättää niin miksi siitä pitäisi olla jotain mieltä tai kommentoida yhtään mitään? Mitä nasevaa sanoa näille jotka sanoo typeriä kommentteja asiasta?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nasevaa haluat kuitata, niin sano, että "parempi terve tyttö kuin geneettisesti sairas poika" tai toisin päin, jos sukupuolet ovat toisin päin.

Vierailija
2/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot niille, että senkun itse tekevät sen toisen sukupuolen.

Siihen kun ei pysty millään vaikuttamaa, että mikä sukupuoli sillä syntyvällä lapsella on, enkä keksi mitään syytä miksi pitäisikään. Samaa sukupuolta olevilla lapsilla on enemmän seuraa toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan oikeasti halua enää poikia. Kaksi tyttöä on paras mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
4/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä asut? Suomessa harvemmin kohtaa tuollaista, koska täällä ei voi valita lapsen sukupuolta etukäteen. Se tulee, joka on tullakseen. Ei ole mitenkään tavatonta olla vaikka 7 veljestä eikä yhtään siskoa, eikä sitä tavalliset ihmiset erityisesti ihmettele.

Vierailija
5/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä nyt olisi nasevaa, mutta ajattelen itse, että olen halunnut lapsia, en siis tyttöjä tai poikia, vaan lapsia. 

Itselläni on kaksi jo aikuista poikaa ja muutamalta kuulin aikanaan surunvalittelun, että he olisivat niin toivoneet minulle tyttöä. En vieläkään ymmärrä miksi? Mikä olisi se lisäarvo tytöstä? Tytöstä voi tulla hyvin poikamainen ja pojasta tyttömäinen. 

Olen viimeiset 10 vuotta elänyt uusperheessä ja miehelläni on kaksi tyttöä. Heidänkin kohdalla on aivan sama, mitä sukupuolta ovat. Toinen tyttö on tosi poikamainen; lippis vinossa ja haaveilee endurosta. Toinen on tekoripsi-ankkahuuli-tyttöjä, jolla on enemmän vauhtia ja energiaa kuin minun pojillani. Molempien kanssa puhun ihan samoja asioita kuin omien poikieni kanssa. Jokainen lapsista on yksilö. Haaraväli ei määritä heitä.

Vierailija
6/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippa silmässä valitat, että kun tässä maassa ei pysty etukäteen päättämään tulevan lapsen sukupuolta.

Vierailija
7/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on nähtävästi liikaa aikaa, koska hän postailee tänne joka päivä erilaisia ihmettelyjä siitä, miksi "joidenkin mielestä pitää olla näin ja noin ja sukulaisetkin huomauttelevat". Normaalissa maailmassa pikkuserkut eivät tule sanomaan, että jokaisessa perheessä tulee olla tyttö ja poika, joten kannattaisiko ap:n suunnata energiansa vaikka uuden ammatin opiskelemiseen.

Vierailija
8/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan oikeasti halua enää poikia. Kaksi tyttöä on paras mahdollinen vaihtoehto.

Tähän ketjuun tuli hyvä esimerkki toisen sukupuolen vihaajasta - mitä sanoisitte tällaiselle? Esimerkiksi: Onneksi voit itse tehdä abortin, jos saat itse pojan. 

Vierailija
9/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin?

Vierailija
10/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nasevaa haluat kuitata, niin sano, että "parempi terve tyttö kuin geneettisesti sairas poika" tai toisin päin, jos sukupuolet ovat toisin päin.

En sanoisi näin koska haluan pitää sairaudet perheen omana tietona. 

Ap 

Vierailija
11/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi näin koska haluan pitää sairaudet perheen omana tietona. 

Ap 

No sit vastaat, että oletko kuullut kenestäkään, joka olisi etukäteen pystynyt tilaamaan lapsen tiettyä sukupuolta?

Vierailija
12/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijälle voit vastata, että hänen kysymyksensä ovat tungettelevia ja typeriä. 

Vierailija
13/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaatte noin typerää aloitukseen?

Vierailija
14/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin oli toinen tyttölapsi tulossa. Onneksi huomattiin ajoissa ja saatiin keskeytettyä parasiitin kehittyminen.

Nyt meillä on kiltti pieni poikalapsi perheessä. Joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

(voi -ittujen kevät nyt taas kerran)

Vierailija
15/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin kysyjälle "etkö tiedä, ettei lapsen sukupuolta voi valita? "

Vierailija
16/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää edes vastata ja nasevaa?

Aivan pöllöä. Onneksi ei olla Kiinassa.

Siellähän abortoitiin tytöt ja hups huomattiin oho, että eihän nyt ole miehillä naisia.

Luonnonvalinta se sukupuoli on, ei meidän.

Vierailija
17/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko kaikkea mitä sukulaiset hölisevät. Se on small talkia, tyhjänpäiväistä.

Voisit myös olla kertomatta lastesi sukupuolia, koska nythän teillä on toksisiin rooleihin pakotus käynnissä jo, tyhmässä suvussasi ja tuttavapiirissäsi. Luovu sukupuolitetuista väreistä vaatetuksessa ja käytä lapsista sukupuolineutraaleja nimiä.

Vain tällä tavoin lapsi saa rauhassa kasvaa omaksi itsekseen.

Vierailija
18/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli poika ja tyttö, ja kerroin silloin toivovani vielä kolmatta. Anopin kommentti oli, että teillähän on jo molempia sukupuolia. Mutta hän nyt on oma lukunsa, surkuttelee perheitä, joissa on vain kaksi tyttöä. Ystäväperheemme sai kolmannen tytön, ja anopin kommentti oli, että ei onnistunut tälläkään kertaa...

Jotkut ihmiset ovat vain niin älyttömän tyhmiä, että siitä pitäisi määrätä suorastaan sakkorangaistus.

Vierailija
19/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko sanoa sille ensimmäiselle lapselle, että sinä olet meidän perheen lottovoitto ja tuo toinen sairas lapsi on vain riippakivi? Siltä oma asenteesi kuulostaa. 

Vierailija
20/38 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on harvinaisen tyhmät sukulaiset. En ole kuullut kenestäkään kuka ajattelisi noin. Kaikki mun tutut kyllä tietää, ettei lapsen sukupuolta voi valita.