Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittelin viime yönä hautajaisiani

Vierailija
04.03.2024 |

Mahdollisimman halvat tietenkin.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin

Vierailija
2/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka meitä ei jää kukaan hautaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
5/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Miksi? Jokaisen on hyvä etukäteen miettiä, millaiset hautajaiset haluaa. Lisäksi mulla on paljon sairauksia esim sydän, joten tämä voi olla jo pian ajankohtainen asia.

Vierailija
6/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo kauan ollut selvää miten kuolemani jälkeen toimitaan, ja olen sen myös tehnyt selväksi heille jotka todennäköisesti jälkeeni jäävät.

Minulle ei tule hautajaisia vaan tuhkaus  ja tuhkan sirotttelu tiettyyn paikkaan. Jos haluavat, voivat tietysti keskenään pitää jonkunlaisen muistotilaisuuden mutta olen kieltänyt kaikki tekopyhät seremoniat. Kukkia ei saa olla, jos jotain haluaa niin kynttilöitä sitten.

Haluan kaiken mahdollisimman yksinkertaiseksi.  Tiedän että jälkeeni jää heitä jotka aidosti surevat, mutta siihen ei tarvita näyttäviä seremonioita. Sanon kuten siinä afrikkalaisessa runossa: "elämässä veljeni, elämässä". Ymmärtää kuka ymmärtää.

Vierailija
7/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuule halveksi elämää.

Vierailija
8/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mietityttää, että voikohan siellä toisella puolella jatkaa valittamista vai pitääkö lopettaa.

Vierailija
9/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mietityttää, että voikohan siellä toisella puolella jatkaa valittamista vai pitääkö lopettaa.

Ai kiusaajanikin heräsi. 

Vierailija
10/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä hautajaisissa vainajan eläessään toivomaa virttä "Kun mä Jeesus täältä erkanen, sen katson voitokseni" ei laulettu ja järkytyin. Silloin päätin että en suunnittele mitään, arkussa on erkanemiseni jälkeen vain ruumiini. Minä olen siis tuon lestadiolaisten (en ole lestadiolainen, en kuulu edes kirkkoon) suosiman virren mukaan poissa, mitä ne hautajaiset enää minulle kuuluu.

Vierailija
11/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoatko karijalanpaistia ja tuppiperunoita, vaikka ne ei ole hautais ruokaa? Vai onko sulla anoppi, joka haluaa lohisoppaa ja rievää muna voilla, vaikka se on kyllä enemmän ristijäis ruokaa?

Vierailija
12/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää suunnittelin meneväni tänään televisiokauppaan ja Biltemaan sekä Puuiloon ostamaan tarvikkeita. Sitten asennan kahden makuuhuoneen seiniin telkut ja vedän antennikaapelin tuohon etäisempään makuuhuoneeseen. Tässä vanhassa talossa on tv-antennipistoke vain olohuoneessa. Seinän takaiseen huoneeseen se on vedetty jo aiemmin.

Kylpyhuoneen remontti on vireillä, odottelen vain työselostusta ja sen jälkeen pyydän taloyhtiöltä luvan ja toteutan.

Ai juu, pitää hakea se aselupakin, jonka tarvitsen kesäduunissa.

Viestittelin aikuisten tytärten kanssa ja keskiviikkona käyn kaffella tai lounaalla ystäväni kanssa. Suosittelen että hankitte elämän, rakkaat ihmiset. Ja tarvittaessa antidepressantit.

N58

Vierailija
13/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoatko karijalanpaistia ja tuppiperunoita, vaikka ne ei ole hautais ruokaa? Vai onko sulla anoppi, joka haluaa lohisoppaa ja rievää muna voilla, vaikka se on kyllä enemmän ristijäis ruokaa?

Anoppini on jo vuosia sitten kuollut eikä hautajaisissani mitään ruokaa tarjota.

Vierailija
14/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on jo kauan ollut selvää miten kuolemani jälkeen toimitaan, ja olen sen myös tehnyt selväksi heille jotka todennäköisesti jälkeeni jäävät.

Minulle ei tule hautajaisia vaan tuhkaus  ja tuhkan sirotttelu tiettyyn paikkaan. Jos haluavat, voivat tietysti keskenään pitää jonkunlaisen muistotilaisuuden mutta olen kieltänyt kaikki tekopyhät seremoniat. Kukkia ei saa olla, jos jotain haluaa niin kynttilöitä sitten.

Haluan kaiken mahdollisimman yksinkertaiseksi.  Tiedän että jälkeeni jää heitä jotka aidosti surevat, mutta siihen ei tarvita näyttäviä seremonioita. Sanon kuten siinä afrikkalaisessa runossa: "elämässä veljeni, elämässä". Ymmärtää kuka ymmärtää.

Sama juttu. Minun hautajaisiin ei saa tulla kuin ne, jotka ovat yhteyttä pitäneen muutenkin kuin somessa. Ei juhlia eikä itkuvirsiä. Siunaus ja maahan lasku.keskenään perheenjäsenet ja muutama ystävä voivat pullakahvit juoda. Eipä se enää miksikään muutu,poissa mikä poissa. Olen kieltänyt sukujuhlan, joka ei ole käynyt eikä soitellut, niin ei ole asiaa. Ajattelin videon tallentaa, jossa selittävät suvulle toiveeni, niin ei jää epäselvyyttä. 

Vierailija
15/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää suunnittelin meneväni tänään televisiokauppaan ja Biltemaan sekä Puuiloon ostamaan tarvikkeita. Sitten asennan kahden makuuhuoneen seiniin telkut ja vedän antennikaapelin tuohon etäisempään makuuhuoneeseen. Tässä vanhassa talossa on tv-antennipistoke vain olohuoneessa. Seinän takaiseen huoneeseen se on vedetty jo aiemmin.

Kylpyhuoneen remontti on vireillä, odottelen vain työselostusta ja sen jälkeen pyydän taloyhtiöltä luvan ja toteutan.

Ai juu, pitää hakea se aselupakin, jonka tarvitsen kesäduunissa.

Viestittelin aikuisten tytärten kanssa ja keskiviikkona käyn kaffella tai lounaalla ystäväni kanssa. Suosittelen että hankitte elämän, rakkaat ihmiset. Ja tarvittaessa antidepressantit.

N58

Viestittelit? Olisit soittanut.

Vierailija
16/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppini on jo vuosia sitten kuollut eikä hautajaisissani mitään ruokaa tarjota.

Parempi tarjota. Me tulemme sankoin joukoin pitkienkin matkojen päästä hautajaisiisi Jämsään. Nälkä on.

Vierailija
17/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ties vaikka meitä ei jää kukaan hautaamaan. << yhteiskunta huolehtii,kukaan ei jää maanpälle kuoltuaan.Sosiaalivrasto hoitaa kaiken,suvulla ei velvolisutta haudata ei tehdä perunkirjotusta.Joten en suunitele hautajaisian,koska olen kuoleena todella kuollut,En näe en kuule ymm.terv. yksiinäinen

Vierailija
18/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmetellyt tuota joidenkin kuoleman rajan taakse ylettyvää itsekeskeisyyttä ja kontrollifriikkiyttä. Voihan hautajaisensa toki suunnitella, mutta ei teillä ole nokan koputtamista siihen, mitä teidän läheisenne tai läheisten puuttuessa kotikunnan sosiaalitoimi teidän jäänteillenne tekee.

Itse en viitsi kuormittaa läheisiäni ohjeistuksella. Tekevät mitä tekevät, mutta paperini olen järjestänyt "kuolinmappiin", jottei heidän ehkä, todennäköisesti, kovasti mua surressa tarvitse alkaa koluta kaappeja ja laatikoita vaan kaikki pankki- ja lakiasiat on järjestyksessä.

Itseasiassa vaikeinta on ajoittaa asuntovarallisuuden myynti  ajoissa niin, ettei itse tartte kovin pitkään asua vuokralla ja tilillä riittää vielä rahaa perinnöksi ja perintöveron maksuun sekä hautaamiseen. Osan rahasta voisi antaa ennakkoperintönä, säästäis veroissa.

En vielä meinaa kuolla lähivuosina, mutta hitostako sen tiedä, milloin noutaja tulee? Eihän siihen tarvita kuin esim. perussuomalaisten kansanedustaja, joka kaahaa neljänkympin alueella satasta suojatiellä kulkevan itseni ylitse.

Vierailija
19/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtihautajaiset tulossa, jo täältä vauvapalstalta kertyy helposti kymmenien tuhansien saattojoukko.  :)

Vierailija
20/68 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs jos ne pojat ryhtyy tappelemaan kesken arvokkaan tilaisuuden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän