Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sopeudutte ryppyihin?

Vierailija
03.03.2024 |

Olen 39 v. Otsa on sen verran rypistynyt, että hätkähdän aina katsoasseni peilistä. Valokuvia itsestäni en kestä katsoa.

Häiritsee se, että tämä häiritsee itseäni näinkin paljon. Kuvittelin olevani se, joka ei rypyistä piittaa. Tai se, joka rypistyy myöhemmin kuin muut. Sen sijaan rypustyinkin varhemmin kuin muut. En tupakoi tai juo tai ota aurinkoa, mutta olen stressannut. Retinolia joo, mutta eihän se tulleisiin ryppyihin tepsi.

Miten te muut olette päässeet sinuiksi, että ulkokuori on ryppyinen, vaikka sisäisesti tuntuu korkeintaan kolmekymppiseltä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson 10 vuotta nuoremman Alex S.n naaman vuoristopoimutusta, niin helpottaa heti.

Vierailija
22/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä pahasti ryppyjä. On niitä silmänympärysiholla.

53v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että niihin pitää sopeutua.

Voihan olla ettei niitä tule. Semmosta se on kun ei ryyppää eikä röökaa, niin säilyy terveenä ulkonäköä myöten. 

Vierailija
24/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä tulee kun tulee. Itseltä (mies) lähti hiukset käytännössä kokonaan ennen 25 ikävuotta, ja nyt nelikymppisenä on aika paljon ryppyjä. Kuulemma joku kollageenijuttu, isälle tuli rypyt myös jo nuorena. Ei se kuulemma vakava ole, mutta otsa näyttää nuottiviivastolta.

Kollageeni juttu se voi hyvinkin olla. Reippaasti vettä päivisin ja kollageenipitoisia ruokia. Eiköhän tarkemmat ohjeet löydy netin syövereistä.

Vierailija
25/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli otsarypyt jo 20 vuotiaana. Hui hai. Eniten harmittaa ruusufinnin vuoksi jatkuvasti punainen nenä.

Vierailija
26/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta juominen 

Vierailija
27/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päiväää nyt....

Vierailija
28/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko mun ruusufinniä? En ole juonut 15 vuoteen just siksi, että saattaa pahentaa ruusufinniä. Nyt on tutkittu, että ruusufinni saattaa liittyä suolistobakteereihin. 

Vierailija
29/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko mun ruusufinniä? En ole juonut 15 vuoteen just siksi, että saattaa pahentaa ruusufinniä. Nyt on tutkittu, että ruusufinni saattaa liittyä suolistobakteereihin. 

Luin väärin otsikon 😄

Vierailija
30/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin niihin sopeutuu. Ryppyjä on mulla silmäkulmissa, muttei vielä muualla. Luultavasti geneettinen juttu. En puunaa ja käsittele kasvojeni ihoa sen kummemmin. Aamuisin vesipesu, päivävoide + silmänympärysvoide ja kevyt meikki ekomeikeillä, iltaisin pesu oliiviöljypohjaisella ekosaippualla, yövoide + silmänympärysvoide. Siinä se. Niin, ja olen yli 50 v.

Ei ryppyjen tuloa voi estää. Niitä tulee kun tulee. Ne ovat osa elämää ja jokainen ikääntyy omaan tahtiin.

Vierailija
31/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tallentanut puhelimeen kuvia uutiskuvista levähtäneistä leuanalusista +45 v. naisilla.

Niistä saa tarvittaessa lohtua ja virtuaalista yksisuuntaista vertaistukea vaikka tilanne ei vielä niissä kuvissa näkyvän kaltainen olekaan. Koetan vältellä peiliin katsomista muutoin kuin jokailtaisen ihonpuhdistuksen yhteydessä. Rypyt ja periksi antava nahka ahdistavat lähinnä siksi että ne ovat konkreettinen jokapäiväinen muistutus että elettyä elämää on enemmän kuin jäljellä olevaa ja ettei vaan kuolisi ennen kuin vielä ehtinyt vielä toteuttaa haaveitaan ja ettei ainakaan kuolisi ennen omia kissojaan etteivät ne menettäisi turvallista kotiaan ja kun olen niille heidän käytöksestään päätellen hyvin rakas. Yritän ajatella ettei muulla kuin liikuntakyvyllä ja toimivilla aivoilla ole merkitystä, ulkonäön pitäisi olla aina toissijainen asia. Onneksi asustelen täällä perukassa kaukana kaupungeista joten sikälikin on ihan sama miltä näyttää.

vm. 1970

Vierailija
32/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jo kolmekymppiset harrastaa botoxia. Omaa silmää ei liikkumaton muoviotsa miellytä esteettisesti. Pidän elävistä ja eläytyvistä kasvoista, ryppyjä tai ei. Jokainen erä botoxia kai testataan hiirillä ainakin Euroopassa, mikä on nille kamalaa kidutusta.

Mietin, alkaako luonnollisesti vanheneva nainen olla jo kauhistus. Nykyäänhän ikäiseltään näyttämistä pidetään rapakon takana jopa sairautena. 

Tuo bulldog-efekti ärsyttää kyllä hiukan omassa naamassa eli kasvojen valahtaminen. Mutta toisaalta olen myös utelias näkemään, miltä sitten aikanaan näytän, jos saan elää vanhaksi, miellytti oma pärstä sitten itseä tai ei.

Moni meistä on huolissaan ulkonäöstään, mutta harva älykkyydestään tai siitä, kohteleeko muita hyvin. Voihan sitä keskittyä vaikka näiden taitojen hiomiseen naamansa sijaan. Yksi kauneusvinkki mulla on: sydämestä lähtevä hymy. Se kaunistaa heti.

Vierailija
33/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua eivät pienet rypyt haittaa. Olen N63 mutta minulla ei ole vielä kunnollisia ryppyjä, ei edes silmäkulmissa.

Miten olet säästynyt niiltä? Oletko isokokoinen vai jokin muu tekijä? Ihan neutraalisti kyselen, en pahalla. Käytätkö jotain tuotteita (mitä)? Minulla ei sinänsä silmäkulmien suhteen ole ongelmaa eikä poskuen suhteen. Mutta se otsa..  ne ilmerypyt saavat minut näyttämään hullulta. Ap

En ole tuo, jolta kysyit, mutta kaikille ei tule juurikaan ryppyjä. Esim. äitini on 83v eikä ole kovin ryppyinen. Ikä näkyy sitten muilla tavoin.

Toki. Siksi juuri kysyinkin, miten hän on säästynyt niiltä. Mitä tuotteita käyttää vai onko vain isokokoinen. Ap

Vierailija
34/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta juominen 

"En tupakoi tai juo tai ota aurinkoa"

Vierailija
35/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla koskaan ulkonäkö ole ollut määrittävä tekijä, tunnen itseni nuoreksi, käyttäännyn varmasti monen mielestä lapsellisesti, ei sitä rypyt estä...

Vierailija
36/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, kun pysyy poissa somesta ja elää oikeata elämää, eikä mieti turhia. Nauttii elämästä. Terveys, henkinen sekä fyysinen on tärkeintä.

Vierailija
37/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoteippi auttaa oikeasti ryppyihin! Suosittelen lämpimästi.

Mutta asenne auttaa vielä paremmin. Elämän merkit ovat normaaleja ja ikääntyminen kertoo siitä, että elät.

Vierailija
38/38 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta vielä ja täytän 75, mutta ei ole vielä pahemmin ryppyjä.

Kai ne aikanaan tulee, otan ne vastaan tyynesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä