Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On vuosi 2024 ja jotkut syö vielä ruoaksi perunaa ja kastiketta!

Vierailija
03.03.2024 |

Varmaan rakennatte talonkin asbestista. 

Kommentit (232)

Vierailija
61/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön perunaa monta kertaa viikossa, keitettynä, muusina, ranskiksia, lohkoperunoita, uuniperunoita jne. Kastike on hyvä lisä perunan kaa. Peruna kuitenkin hiilihydraattien päälähteenä.

Ei hävetä yhtään!

Vierailija
62/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuis varhaisperunat ja ruskea kastike <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vuosi 2024 eikä ap osaa vieläkään tehdä siitä hyvää 😆

Vierailija
64/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on lihakastikkeessa ja perunoissa?

Meille nuorille täytyy olla jotain stadilaisempaa. Esim.  Nuudelii.

Vierailija
65/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun olen alkanut vahtimaan painoani, olen hylännyt trendiruoat ja palannut 80- luvun kouluruokiin salaatilla höystettynä. Samalla ruoalla äitini eli miltei 100 vuotiaaksi

Vierailija
66/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nuoriso pilaa ylimielisyydessään kielen, sitten ruuan...

"Hyvin menee"🤦

Vierailija
67/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin söin perunamuusia (noh, oli siinä bataattia ja palsternakkaa seassa) ja poropataa (kastikkeesta meni). Eilen oli sienikastike, uunilohi ja keitetyt perunat. Molempina päivinä ohessa salaatti, ei kuitenkaan kiinankaalista. Myös uuniperunoista pidän, enkä ranskalaisiakaan karta

Maalta olen, jos se jotenkin asiaan liittyy.

Vierailija
68/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ihan nuudelii...

Todella ravintoköyhää, jos aina vain sitä tms.

Ja pahaakin, yöks...

Mutta siitä vaan, voittehan muutenkin tosi "hyvin".

Vierailija
69/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että energiajuomia sun muuta pitäisi?

Ja ihmiset, varsinkin nuoret lihoo ja voi henkisestikin surkeasti.

Kotiolot on mitä sattuu, sieltähän se myös lähtee.

Vierailija
70/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa kyllä syödään ihan ympäri maailman myös vuonna 2024. Monessa maassa ihan perus raaka-aine, kastikkeet ja lisukkeet vaan vaihtelee. 

Vierailija
71/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kyllä paljon perunoita ja soosia lapsuudessani enkä tehnyt niitä aikuisena itse koskaan. Mutta muutaman kymmenen vuoden paussi teki tehtävänsä ja nyt ne maistuvat ihan hyviltä, samoin muut "retroruuat". Kannattaa kokeilla!

Vierailija
72/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähä sitä 2024 pitäisi syödä?

Tuleeko ruokapoliisi pamputtamaan jos ei syö valtion hyväksymää annosta?

Vierailija
73/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ollaan kuitenkin Suomessa. Mitäs ite syöt?

Pystytkö kuvittelemaan tällaisen aterian: uunilohta tomaatissa, parsakaalia ja porkkanoita oliiviöljykastikkeessa???

Tottakai pystyn, unohdit vaan kuorineen keitetyt perunat. Aterian paras osa. Syön niitä aina ja kasvatankin ne itse. Uunilohta tomaattikastikkeella, porkkanoita oliiviöljykastikkeella.. siinähän sitä on kastiketta perunoillekin. Itse syön mielelläni muitakin kastikkeita, kuten sienikermakastiketta tai rakuuna-sherry-(munuais)kastiketta perunoiden kanssa. Antaa perunoiden kasvaa ja kastikkeiden kukkia.

Vierailija
74/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kyllä paljon perunoita ja soosia lapsuudessani enkä tehnyt niitä aikuisena itse koskaan. Mutta muutaman kymmenen vuoden paussi teki tehtävänsä ja nyt ne maistuvat ihan hyviltä, samoin muut "retroruuat". Kannattaa kokeilla!

Mä teen kunnon retroruokia eli keskiaikaisia ja vanhempiakin reseptejä.

Täältä reseptejä teillekin:

https://youtube.com/@TastingHistory?si=iGPmdfIOXiTe8Kvy

Vierailija
75/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just miehen kanssa tässä höpöteltiin, että tekis mieli nakkikastiketta ja keitinperunoita, oijoi.. Heti huomenna! Runsaasti, että riittää kahdelle päivälle. Osa tehdään vegenakoista, että tyttäretkin saa.

Siihen kylkeen punajuuria ja hapankaalta. Paranee vaan.

Vierailija
76/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vuosi 2024 ja Italialaiset yhä syö vehnätaikinasta tehtyä pastaa ja kastiketta!

Jep jotkut luulee, että peruna on jotenkin lihottavaa. Ei ole. 100 g perunaa sisältää 70 kcal. Sama energiamäärä on 0,3 dl:ssa keittämätöntä makaronia. Kun laitat lautaselle samankokoisen kasan perunaa vrt. samankokoinen kasa keitettyä pastaa ja molempiin yhtä paljon kastiketta päälle (ei tarvi olla ruskeaa kastiketta, mikä tahansa kastike käy), on pasta-annoksessa tuplasti hiilihydraatteja peruna-annokseen verrattuna. Suosi siis perunaa, kevyttä hyvänmakuista terveellistä herkkua.

Vierailija
77/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taloja ole koskaan asbestista rakennettu, mutta olen se, joka käyttää pöytätietokonetta, ottaa lihat ruokaa arkkupakastimesta ja perunat kellarista. Vilja-aittaa ei enää ole, vaan jauhot kastikkeeseen ostetaan kaupasta. Separaattori ja kirnu vielä löytyvät, mutta ei ole enää lehmiä, joiden maidosta saisin kirnutuksi voita.

Vierailija
78/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä kouluruokanakin. Se on ihan hyvää oikein tehtynä vähärasvaisesta (naudan)jauhelihasta. Lisukkeena juuresraaste, tuoresalaatti raejuustolla ja puolukkahillo sekä punajuuria. Juomaksi esim vettä tai piimää. Oikein ravitsevaa ja hyvää.

Arvostelet muiden ruokia- et taida olla penaalin terävin kynä? Sinunkin kannattaisi miettiä ruuan kotimaisuusastetta ja sitä kuinka typerää olisi lennättää tänne ruokaa muualta kun kotimaassa tuotettua terveellistä ruokaa on kaupat väärällään.

Vierailija
79/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika perunassa? Maistuu hyvältä ja on erittäin monipuolisesti käytettävissä oleva raaka-aine. Edullinen, täyttävä ja paljon terveellisempi kuin pasta tai riisi.

Pitää pestä (mahdollisesti jopa harjata!) ja kuoria, kypsyminen kestää kauan eikä lopputulos maistu oikein miltään. Keitetyt perunat siis.

Vierailija
80/232 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveellisyys hilvattiin, niin varhaisperunaa ja sipulista voikastiketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi