Auttakaa häämenun laadinnassa. pitopalvelujen ehdotukset on kaikki tylsiä ja tavanomaisia. ehdottakaa ihan mitä vaan.
Kommentit (29)
Saitko mitään ideaa jota voisit harkita.
Usein saa sitkeitä liian kauan kypsennettyjä kumipalleroita. Simpukoita en tarjoaisi häissä kuin noutopöydässä eri kipossa, harvemmat niitä osaa syödä ja useimmiten niitä ei ole puhdistettu ennen tarjoilua.
Liian eksoottista ei ole syytä tarjota monet vanhat ihmiset ei osaa niitä syödä ja korostan että tässä viestissä ei ole mainintaa mistään eksoottisesta.
Meillä oli tämmöinen menu eli ei varsinaista ruokaruokaa, mutta täyttävyydeltään vastaa kyllä täyttä ruokaa. Ihan kerättiin sitä mistä itse pidettiin. Paljon saatiin kiitosta. Häissä oli tosin aika vähän ns. vanhempaa porukkaa ja paljon meidän ystäviä, joten nuorten makuun oli paremmat, vanhemmat olis saattaneet kaivata karjalanpaisti ja lihapullalinjaa. Ajateltiin vaan, että kun kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää, niin miellytetään edes itseämme.
Vihannes-pastasalaattia
Fetasalaattia
Savukalaterriiniä
Savusiikaa
Savuporo-tuorejuustorullia
Marinoituja oliiveja
Marinoituja herkkusieniä
Viininlehtikääryleitä, tzatzikikastiketta
Broilerifileet ja chili- ja valkosipulimajoneesi
Rouhepatonkia, ruisleipää, yrttilevitettä
Kotikaljaa, maitoa, mehua, vettä
Valkosuklaakakku
Mokkakakku
Hedelmämoussekakku
Sacherkakku
Mansikkakakku
Pullakranssi
Pikkuleipiä
Suklaakonvehteja ja toffeeta (suklaa alku ja wienernougat)
Kahvia ja teetä
Terveisiä tutuille ;-)
Joo ehdottomasti kaikki rajut bestot ja bastat bois. Ja ravut hyi hyi. Parmesaani, mitähän sekin on?
Ehdotan maustamatonta lihamagaroonilaatikkoa, sekin on Italialainen ruoka. Itse voi sitten annostella Ketchuppia.
Jälkiruuaksi vaniljajäätelöä. Ja lagtoositontakin jos joku on allerkikko.
Ei niin perinteisiä menuvaihtoehtoja.
Semmonen pointti väliin et ootko kysynyt hintoja ja vaihtoehtoja tilaisuuteen AMMATTIKOULULTA??? Saatte oppilaat (pian valmistuvia) tarjoileen tai vaan valmistamaan sapuskat.
Laatu jees kun opettajat tarkastaa et homma hoituu! :D
Sillai mää oon tekemässä kun alan suunnitteleen häitäni et pirautan ravintola-alan oppilaitokseen.
Kannattaa muistaa et voi ottaa safkan vuoden ajan mukaan; syksyllä esim. sienet tuoreita ja halvempia kuin muulloin. Tai marjoja tuoreeltaan..
Musta kaikki sopat on hyviä, täyttäviä ja ne on huokeempia hinnaltaan.
Kaikenmaailman wokit on kivoja..
Jos teillä on lapsia tai sinne tulee paljon lapsia niin joku lettuhommeli toimisko? Flambeerattuja lättyjä??
Tiramisu kuulosti munkin korviini hyvältä..
Musta omia mieltymyksiä kannattaa muistaa! Nää on kuitenkin SUN JA MIEHESI juhlat. Jos joku nyt ei tykkää ravuista niin vaihtoehdoksi voi laittaa jotain ei merellistä? Vaikka joku lintu? Aina löytyy joku joka ei pidä linnuista.. :D Makumieltymyksiä voi udella jo etukäteen? Samoin kysellä allergiat: vaikka tomaattia jos menee kaikkeen niin sitten tulee mielenkiintosta.. !
Mut alkusapuska kannattaa tehä sitten täysin eri mauista niin jos joku inhoaa alkuruokaa, niin toinen on herkkua?
Ei kannata liikaa miettiä asiaa, pidätte vaan hauskaa!
Joku thai-paikka siis teki ja toimitti ruoat.
Miksi ei laittaa semmoista sapuskaa että vieraat syö mielellään?
pääruokana joku paisti, perunaa ja kasviksia. kermakakku hääkakuksi.
erikoisin ehdotus on ollut muusi ja poronkäristys, josta voitte päätellä ettei mitään kovin erikoista ole tarjottu. ap
Valtaosa pystyy ja tykkää syödä juuri niitä kylmiä kaloja, paistia, perunoita, perussalaatteja ja kermakakkua kahvin kanssa.
Kerran olin häissä, joissa oli meksikolaistyylinen häämenu. Kyllä siitäkin sai vatsansa täyteen :)
Vierailija:
Kerran olin häissä, joissa oli meksikolaistyylinen häämenu. Kyllä siitäkin sai vatsansa täyteen :)
pääruoka: broilervarras villiriisipedillä, hedelmäistä salaattia
jälkiruoka: kahvi, tuorejuustokakkua vadelmakastikkeella
lisäksi juomat
sen mukaan mistä morsiuspari pitää. Ei pidä liikoja miettiä vieraita kuin allergioissa.
Itse pitäisin meksiloistyylisestä tai menuu, jossa on kokoelma salaatteja, joista kukin voi valita lisukkeineen mieluisensa. Lisukkeita paljon salaatteihin. Ei erikseen mitään sillilajitelmia.
Pääruokana vaikkapa grillattua broileria tai pippuripossua lämpimiä kasvikisia (sipulia, paprikaa, etc) ja ihan kunnon kermaperunat, joissa voisi olla valkosipulia niin halutessaan.
Eli mielummin niukka menu kuin kauheasti ympätty kaikkea. Erikseen tarjolla olevat salaatit lisukkeineen ovat aina suosittuja.
Jälkkäriksi kunnon extrasuklainen kakku.
Toki niitä sortteja voi tehdä tilaajan mieltymysten mukaan.
Ehdotan että tarjoilu on lautasannoiksina
kolmen ruokalajin
Alkuun keitto
xxx
Pääruoaksi liha/kala/lintu mikä miellyttää teitä
xxx
Mansikat ja kermavaahto ehkä liköörillä maustettuna
xxx
Jälkiruoaksi kakku ja kahvit
Auttaisi toki jos kerrot ajankohdan milloin nuo häät on, voisiko hyödyntää sesongin tuoreita kasviksia/marjoja.
Jälkiruoka voisi olla muuta ja sitten ohjeman jälkeen myöhemmin ne kakkukahvit.
Sienikeitto/kasvissosekeitto/ jos pääruokana liha niin sosekeitoksi sopisi purjoperunasosekeitto jossa vähän kylmäsavulohisuikaleita. Lisukkeeksi patonkia
Pääruoaksi kokonaista filettä vaikka pippurifile possu tai nauta ja siihen sopiva kastike vaikka madeira tai punaviinikastike. Perunoina kermaperunat ja kasviksina broccolia.
Jos kesähäät niin jälkkärinä mansikoita ja kermavaahtoa.
Ja kakuksi marsipaani tai suklaakakku ei ikuista kermaa. Marsipaani antaa paljon mahdollisuuksia värien ja koristelun puolesta.
Terveisin keittiömestari/kondiittori
Tämä nyt tässä irtosi.
eli juuri niitä perinteisiä salaatteja, kaloja sun muita sörsseleitä. Sieltä löytyy sitten jokaiselle jotain mieleistä. Olen ollut häissä, joissa ruokana oli kalakeitto. Itse olen kasvissyöjä, mutta häävieraiden joukkoon mahtui myös pari kala-allergista, sekä muutama muukin, joka oli allerginen jollekin ainesosalle, mitä keitossa oli. Tosi noloa minusta joutua olemaan syömättä.
valmiit annokset on mielestäni tylsiä ja pihejä. Makuja on siis monenlaisia.
Erikoisruokavaliotarpeen voi ilmoittaa ilmoittautumisen yhteydess vaikkei sitä ole huomattu/ymmärretty kysyä.
Keittiö kyllä hoitaa homman tarpeiden mukaan.
Jos tilaisuus on ravintolassa sieltä yleensä löytyy jotain sopivaa suuhunpantavaa. Vastuu kuitenkin on tilaajalla ottaa vieraansa huomioon. Yleensä läheisten ruokarajoitteet tunnetaan mutta häihin tulee myös vähemmän tunnettuja sukulaisia tai heidän avecit.
Lisäksi pöytiintarjoilu vaatii enemmän tarjoiluhenkilökuntaa tilaisuuteen.
Jotkut pitävät tätä fiinimpänä vaihtoehtona, ei tarvitse jonottaa vuoroaan vaan voi istua pöydässä ja seurustella rauhassa.
Toki noutopöydän voi rakentaa kalliista erikoisuuksista ja tehdä hinnakkaaksi.
Usein tarjoilua rajoittaa kustannustekijät.
Kukin tyylillään mieltymystensä ja kukkaronsa mukaan.
2, keittiömestari ja kondiittori
normaalia,perus " apetta" ,hinta pysyy kohtuudessa ja väki tykkää.