Nuori nainen, aina kylmät kädet :-(
Okei mulla on sanottu pienestä asti että mulla on aina jäisevät kädet . Kerran liikkatunnilla mun kädet alkoi yhtäkkiä sinertää ja kaikki kerääntyi ympärilleni kauhistelemaan. Tuollaista ei ole tapahtunut aikuisällä mutta joskus huuleni sinertävät. Nykyään on sellaista, että mun on vaikea saada käsiä lämpöisiksi. Mieheni kauhhistele ekylmiä käsiäni ja aina lääkärissäkin. Verikokeita on otettu ja sydäfilmit, ferritiini ollut aina alhainen, voiko siitä johtua ? Mulla on myös aina melko kylmä, paitsi ei kesällä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Käy kuntosalilla treenaamassa lihaksia. Lihasmassa on yhteydessä lämmöntuotantoon. Sitten ei enää ole kylmä normaalilämpöisissä sisätiloissa.
kuntosalit ahdistaa. Olen harrastellut jumppaa kotona. Mutta ongelma nykyään on se, jos kylmetyn vähänkin ulkona ja menen sitten sisälle, mun on vaikea saada ruuminlämpöä palautettua.. eli vaikka olen peiton alla tunteja, kädet pysyy silti jäisinä?
Ääreisverenkiertokin voi olla huono.... käy lääkärissä juttelemassa asiasta, niin ne tutkii perimmäisen syyn.
Toisilla on kyllä muutenkin vaan kylmät kädet.
Huono ääreisverenkierto ja ehkä matala verenpaine.
Liiku ja syö enemmän. Ei tarvi olla anorektikko.
Yrität lämmittää itsesi peiton alla? Liiku mielummin ja liikuta niitä käsiä ja sormia kunnes veri alkaa kiertää.
Ihan normaalia, suojaa kädet hyvin ulkona viileällä kelillä. Ja siis ihan kunnon tuulen ja lämmön pitävillä hanskoilla. Kärsitkö myös valkosormisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Ääreisverenkiertokin voi olla huono.... käy lääkärissä juttelemassa asiasta, niin ne tutkii perimmäisen syyn.
On musta otetty kaikenlaisia kokeita. Ainoa sairaus mikä mulla on endometrioosi. Sehän on tulehdustila myös niin mietin voiko se viedä lämpöä käsistä. ainakin vatsa on aina ihan tulikuuma :D Mutta varmaantuo ääreisverenkierto huono.
Jännitys sekä se että elämä on rankkaa, keho on siis kovilla. Muista olla itsellesi lämmin ihminen ja huolehtia hyvin itsestäsi. Tuttuja oireita minullekin nuo samat. Onko vatsa kipeä joskus tai turvottaako? Sellaistakin voi tulla kun on jännitystä sekä stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Huono pintaverenkierto
Kyllä loogisesti näin mutta sille on syy.
Vierailija kirjoitti:
Jännitys sekä se että elämä on rankkaa, keho on siis kovilla. Muista olla itsellesi lämmin ihminen ja huolehtia hyvin itsestäsi. Tuttuja oireita minullekin nuo samat. Onko vatsa kipeä joskus tai turvottaako? Sellaistakin voi tulla kun on jännitystä sekä stressiä.
Olen aika jännittäjä mutta osaan myös rentoutua.:) Joskus vatsaa nipistää jos jänniutän paljon
Kylmäkäsisyys on sellainen ominaisuus, mikä ei katoa treenillä ja läskin syönnillä.
Vierailija kirjoitti:
Hänkin on käynyt lääkärissä ja tutkimuksia on tehty. Aina ei löydy sen kummempaa, olemme erilaisia mutta kuten jokaiselle muullekin niin lääkäriin kun on terveyshuolia jotka haluaa tutkituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Huono ääreisverenkierto ja ehkä matala verenpaine.
Liittyvät yhteen. Minullakin on ollut aina suhteellisen matala verenpaine mutta se on kuulemma hyväkin asia. Huimaustakin saattaa esiintyä sekä heikotusta. Yleensä ohimeneviä oireita.
Naisia palelee aina!!! Siis ihan aina. Vaikka olisi 50 lämmintä niin naisia palelee silti. Mutta eihän lämmittäviä vaatteita voi pitää kun alastomuudella saa kivasti huomiota
Vierailija kirjoitti:
Yrität lämmittää itsesi peiton alla? Liiku mielummin ja liikuta niitä käsiä ja sormia kunnes veri alkaa kiertää.
Tämä ei ole kaikkien ongelma mutta suosittelen itsekin normaalia terveellistä ruojäkavaliota, toki itselle sopivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Naisia palelee aina!!! Siis ihan aina. Vaikka olisi 50 lämmintä niin naisia palelee silti. Mutta eihän lämmittäviä vaatteita voi pitää kun alastomuudella saa kivasti huomiota
Ei kaikkia palele. Esim mun äitikin on kuumaverinen. Ja pukeudun aina täysiin vaatteisiin. Kesälläkin pidän villapaitaa usein
Vierailija kirjoitti:
olen normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika jännittäjä mutta osaan myös rentoutua.:) Joskus vatsaa nipistää jos jänniutän paljon
Kyllä ja rentoutuessakin saattaa tulla vatsakipuja. Kiitos kun vastasit.
No vaihdevuosissa viimeistään kuumenee nekin 😅
Käy kuntosalilla treenaamassa lihaksia. Lihasmassa on yhteydessä lämmöntuotantoon. Sitten ei enää ole kylmä normaalilämpöisissä sisätiloissa.