Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaistaanko työttömyysturva jos en löydä työmarkkinoilta töitä joita ei ole vai mitä rangaistuksia koneisto langettaa työttömälle

Vierailija
03.03.2024 |

Pitää siis hakea 12 paikkaa kolmen kk sisään ja sitten ilmeisesti pitää mennä istumaan takaisin työvoimatoimistoon jossa tarkastetaan tilanne. Jos en yksinkertaisesti löydä mitään työpaikkoja mitä sitten tapahtuu? Minun pitää siis hakea töitä en tiedä ollenkaan mitä minun pitää hakea minulle vain kerrotaan että olen työkykyinen minun pitää hakea töitä joita ei ole olemassa ja joihin en pääse mitä jos en löydä mitään ja palaan tyhjin käsin ei tuolla ole mitään työpaikkoja.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...

Jos et mee, niin tippuu tuenmäärä.

Mitä helvettiä paljonko ne voi tiputtaa tukia

Itse kieltäydyin kolme kertaa ja sitten tuli karenssi, ei sitä työmarkkinatuen määrää tiputeta vaan se otetaan pois kokonaan:D

Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatella. Unettomuus sotki pään ja suljin vaan kännykä

En saanut oikeanlaista apua, kävin kyllä sairaalassa. Seuraavan kerran jos tilanne menee samanlaiseksi niin yritän mennä yksityiselle ja toivottavasti jos olen töissä niin asiani kuunnellaan eikä tyrkytetä vääränlaista lääkitystä ja hoitoa. Uskoisin että työtöntä ei kuunnella ja varsinkaan julkisella puolella.

Vierailija
62/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...

Itse kieltäydyin kolme kertaa ja sitten tuli karenssi, ei sitä työmarkkinatuen määrää tiputeta vaan se otetaan pois kokonaan:D

Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatella. Unettomuus sotki pään ja suljin vaan kännykän.

Olisiko ollut aiheellista toimittaa sinne työkkäriin tuosta lääkärin to

Minulle tarjottiin voivoita ja terapiaa johon voi saada kelalta avustusta jos sillä on tarkoitus päästä takaisin työelämään! Eli terapiana tarjotaan kuntoutusta asiaan joka terapian aiheen alun perin aiheuttikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatella. Unettomuus sotki pään ja suljin vaan kännykän.

Olisiko ollut aiheellist

Et sinäkään sellaista maksullista palvelua tarvitse. Näissä on tarkoitus vain kiusata ihmisiä ja saada rahaa. Ennenkin on osattu kotona kuntoutua sekä käydä terveyskeskuksessa jos on tarve päästä lääkärille tai saada apua. Älkää nyt hyvät ihmiset lähtekö noihinkaan manipulaatioihin. Ihan silkkaa huijausta.

Vierailija
64/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatel

Yksityistä suosittelen. En tiedä sinun tilanteesta mutta itselleni tyrkytettiin unettomuuteen juurikin näitä mielialalääkkeitä vaikka kyse ei ollut masennuksesta. Sain oikeat lääkkeet ja unirytmi korjaantui.

Vierailija
65/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sen on tarkoitus olla vain tukileikkuri reppanoille, jotka eivät ymmärrä, että tarkoituksena on täyttää vain muodolliset vaatimukset. Eikä oikeasti ole pelkoa työllistymisestä vaikka kunnollisiakin hakemuksia tekisi, saati jos huonompia. Toki kuntouttavaa varmasti sitten tuputtavat tilanteen mukaan.

Kuntouttavaa kuntoutujille. Miksi ihmeessä olette a) negatiivisia b) pelottelette ihmisiä täällä palstalla? Asenne kuntoon, hakekaa niitä töitä ja täyttäkää ne työnhakijan velvollisuutenne jotka yhdessä virkailijan kanssa sovitte.

Mitä helvetin sopimista se on että virkailija syyllistää ja sanelee mitä työtön haluaa ja mitä hän ei halua

Vierailija
66/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne voi katkaista koska olet kuluerä kunnalle missä asut. Kunta maksaa sakkoja työttömästä joka ei saa töitä. Ne voi sanoa että olet sairas ja katkaiseen työttömyystuen jos et mene kuntouttavaan työhön. Minulle keksittiin sairas että en ole työkykyinen ja työkkäri katkaisi tuen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan jotta kunta ei joudu maksaa sakkoja. Kannattaa hommata lääkärin todistus terveydestä jotta ne ei voi keksiä mitään syitä katkaista tukia.

Pitkittynyt työttömyys ei ole peruste kuntouttavalle työtoiminnalle. Mistä työkkäri saa lääkärintodistuksen työkyvyttömyydestäsi? Ei mistään, kuulostaa petokselliselta toiminnalta. Virkailijasta virkarikosilmoitus.

Vierailija
67/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet joka kuukausi 4 työpaikkaa ja tiettyyn eräpäivään mennessä. Raportoit mitä hait, mikä tehtävä ja milloin hait  te-palvelut. fi oma asioiti kohdassa. Sinne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.  Nyt saattaa olla osa työmarkkiatoria. Ole tarkkana että teet tämän määrä-päivään mennessä. Saat hakea muitakin työpaikkoja muistakin paikkakunnilta, mutta yleensä haetaan oman alan työpaikkoja. 

No worries Ap. Kyllä varmasti osaat.

Vierailija
68/73 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole? Töitä on pilvin pimein. Ei ehkä sitä mieluisinta , mutta on. Jos asuu syrjäseuduilla niin siellä voi työskennellä esim. puhelinmyyjä. Ottakaa nyt hyvät ihmiset itseänne niskasta kiinni ja keksimään jotain. Itse olen moni sairas ja teen kolmea eri työtä. (En omaa edes koulutusta vain itse opiskellut omatoimisesti). Huoli toimeen tulosta ahdistaa ja jopa lamauttaa ihmisiä. Ja jos maksat vain kotona niin kannattaa hoitaa oma terveys kuntoon liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Ja sivistää itseään lukemalla ja opiskelemalla. Niin saa nostettua omaa mieltä ja markkina arvoaan niin työ kuin parisuhde rintamallakin.

Vierailija
69/73 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Aloita etsimällä työpaikkoja netistä. Esim. Duunitori tai mol.fi

Ei kiinnosta työnteko kesällä. Lepään kesät työttömyysturvalla. Ei kiinnosta duunin teko helteellä. Lähden ulkomaille kesäksi , siellä työttömyystuki on riittävä elämiseen. Lekottelen syyskuun alkuun asti. Nämä viimeiset pari viikkoa hän töistä sailkua, kun olen ahdistunut ajatuksesta että helteellä pitäisi töitä tehdä. 

Vierailija
70/73 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä tarvitse kesällä tehdä, kun voi nostaa työttömyysrahaa.

Vierailija
71/73 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset täältä Lahden toiselta puolelta, Piritan rannalta! Määräaikainen loppui just ja tulin tänne kesän viettoon. Samalla täytin netissä kela hakemuksen ja ilmoittauduin työttömäksi. Kiva kun on ansiosidonnaisen työssäolokertymä täynnä taas ja kohta alkaa korvaukset juosta.

Syksyllä sitten voi skarpata , kun säät viilenevät ja jotain pätkää taas etsiä.

.. että ensi kesän elanto (ansiosidonnainen) on varmistettu.

Vierailija
72/73 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtenäkään kesänä duunia tehnyt. Aina on korvaukset juosseet. Työttömänä kannattaa olla kesäkuukaudet, niin oon funtsinut niin jää aikaa omille harrastuksille. 

Vierailija
73/73 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, kun jouduin joksikin aikaa työttömäksi minulle neuvottiin hyvin tiukkailmeisesti, että työtön työtön -lappuja ei saa täyttää yhden päivän aikana. Piti olla hieman erilainen kynä joka päivälle ja käsiala myös. Kertoivat, että huomaavat kyllä, jos joku on täyttänyt samana päivänä. Jestas, mitä touhua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi