Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaistaanko työttömyysturva jos en löydä työmarkkinoilta töitä joita ei ole vai mitä rangaistuksia koneisto langettaa työttömälle

Vierailija
03.03.2024 |

Pitää siis hakea 12 paikkaa kolmen kk sisään ja sitten ilmeisesti pitää mennä istumaan takaisin työvoimatoimistoon jossa tarkastetaan tilanne. Jos en yksinkertaisesti löydä mitään työpaikkoja mitä sitten tapahtuu? Minun pitää siis hakea töitä en tiedä ollenkaan mitä minun pitää hakea minulle vain kerrotaan että olen työkykyinen minun pitää hakea töitä joita ei ole olemassa ja joihin en pääse mitä jos en löydä mitään ja palaan tyhjin käsin ei tuolla ole mitään työpaikkoja.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sen on tarkoitus olla vain tukileikkuri reppanoille, jotka eivät ymmärrä, että tarkoituksena on täyttää vain muodolliset vaatimukset. Eikä oikeasti ole pelkoa työllistymisestä vaikka kunnollisiakin hakemuksia tekisi, saati jos huonompia. Toki kuntouttavaa varmasti sitten tuputtavat tilanteen mukaan.

2/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita etsimällä työpaikkoja netistä. Esim. Duunitori tai mol.fi

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...

Jos et mee, niin tippuu tuenmäärä.

Vierailija
4/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat joka kk hakemaan määrätyn määrän työpaikkoja. Joissain helppo hakemus netin kautta ja taas joka jaksolla ilmoita te palvelun oma asiointiin hakemasi palkat, niin päivraha jatkuu. Joskus te palvelusta soitetaan suunnitelmasta ja päivitetään tiedot. 

Vierailija
5/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, he soittavat sinulle. Ei tarvitse fyysisesti lähteä mihinkään.

Vierailija
6/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös ohimennen jostain paikanpäällä kysyä työtä, voit ilmoittaa työpaikan hauksi senkin. 

Vierailija
7/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista aina katsoa työnhaku jakso, siihen voi vain työkkärin määräämän määrän laittaa samalla  kerralla kaikki. 

Vierailija
8/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sen on tarkoitus olla vain tukileikkuri reppanoille, jotka eivät ymmärrä, että tarkoituksena on täyttää vain muodolliset vaatimukset. Eikä oikeasti ole pelkoa työllistymisestä vaikka kunnollisiakin hakemuksia tekisi, saati jos huonompia. Toki kuntouttavaa varmasti sitten tuputtavat tilanteen mukaan.

Kuntouttavaa kuntoutujille. Miksi ihmeessä olette a) negatiivisia b) pelottelette ihmisiä täällä palstalla? Asenne kuntoon, hakekaa niitä töitä ja täyttäkää ne työnhakijan velvollisuutenne jotka yhdessä virkailijan kanssa sovitte.

Vierailija
9/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse hakea 12 paikkaa. Riittää, kun vaan ilmoitit hakeneesi 12 paikkaa. Jos ilmoitit hakeneesi vähemmän kuin minimi menetät jonkun prosenttiosuuden tuestasi.

Vierailija
10/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...

En ihan ymmärrä miksi nyt sitten näette suurimmaksi ongelmaksi sen työkkärissä asioinnin? Noin tunnin käynti ja taas on työnhakusuunnitelma valmis jota noudattaa sen 3kk eteenpäin ellei sitten työllisty. Siellä kannattaa paikanpäällä kysyä kaikkea mahdollista mikä vain kiinnostaa. Huomasin ainakin itse että saa vastauksia, virkailijoilla on toki erilaista ymmärrystä jokaisella joten oletkin kiinnostunut yritystoiminnan asioista tai opiskelemisesta niin sinut saatetaan ohjata toiselle virkailijalle. Osalla on kokemus painottunut tietynlaisiin asioihin.

Vierailija
11/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, he soittavat sinulle. Ei tarvitse fyysisesti lähteä mihinkään.

Käyn 3kk välein paikanpäällä. Joillekin vain soittavat ja uusivat puhelimitse. Se on kyllä totta että ei ole koskaan asiakkaan vastuulla se uusiminen, he ottavat yhteyttä joko puhelimitse tai lähettävät ajanvarauksen käyntiä varten. 

Vierailija
12/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit myös ohimennen jostain paikanpäällä kysyä työtä, voit ilmoittaa työpaikan hauksi senkin. 

Tästä kannattaa kysyä, käytännössä en näkisi estettä mutta jokin todistus käynnistä tulisi ehkä olla. En tiedä riittäisikö jos työnantajalle jättäisi omat yhteystiedot. Toisaalta taas se ei vastaa edes avointa hakemusta jos työnantaja ei ole saanut ansioluetteloasi sekä hakemustasi. Jos ne lähettää sähköpostilla niin menisikö avoimesta hakemuksesta jos ko. paikassa ei ole avointa paikkaa ilmoitettuna? Onko kokemuksia asiasta?

Vierailija
13/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse hakea 12 paikkaa. Riittää, kun vaan ilmoitit hakeneesi 12 paikkaa. Jos ilmoitit hakeneesi vähemmän kuin minimi menetät jonkun prosenttiosuuden tuestasi.

Ei riitä että ilmoittaa hakeneensa, älkää huijatko. Joskus tarkastelevat niitä hakemuksia pistokokeina tai jos epäilevät muuten. Samalla vaivalla kun ilmoitat niin oikeasti jo haetkin. 

Vierailija
14/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä miksi nyt sitten näette suurimmaksi ongelmaksi sen työkkärissä asioinnin? Noin tunnin käynti ja taas on työnhakusuunnitelma valmis jota noudattaa sen 3kk eteenpäin ellei sitten työllisty. Siellä kannattaa paikanpäällä kysyä kaikkea mahdollista mikä vain kiinnostaa. Huomasin ainakin itse että saa vastauksia, virkailijoilla on toki erilaista ymmärrystä jokaisella joten oletkin kiinnostunut yritystoiminnan asioista tai opiskelemisesta niin sinut saatetaan ohjata toiselle virkailijalle. Osalla on kokemus painottunut tietynlaisiin asioihin.

En tykkää käydä paikan päällä koska yleensä tämä menee siihen että painostavat ja uhkailevat enemmän kun on läsnä. Onneksi jo pari vuotta omavirkailija vaan soittanut. Jostain syystä eivät puhelimen kautta uhkaile.

Vierailija
15/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää unohtaa ajattelua että minä teen työkseni vain sitä mitä haluan. Ihmisten pitää oppia että työ kuin työ on tuloja jolla voi elättää itsensä. Hyvä vaan että tuo liian antelias sosiaaliturva lasketaan sille tasolle mikä sen tarkoituskin että sen avulla vain selviää hengissä. Ei sosiaaliturvalla ole tarkoituskaan hankkia elämyksiä ja samoja asioita mitkä työläiset ostaa omilla tuloillaan itselleen

Vierailija
16/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää käydä paikan päällä koska yleensä tämä men

Ok. Minulla taas hieman toisenlainen kokemus. Voihan se olla että monikin asia vaikuttaa kaikkeen. Käymällä paikanpäällä näkevät ihmisen ja se voi rentouttaa tunnelmaa molemmin puolin. Tuntuu että nykyisin tämä kylmä ilmapiiri sekä sulkeutuneisuus vaikuttaa ihmisten kommunikaatioon todella syvällä tasolla ja se on suuri miinus. Olen suht avoin ja olen huomannut senkin auttavan asioinnissa ja sen etten ole epäkohtelias syyttä kenellekään missään. Yritän ymmärtää tätä elämää omalta osaltani kuitenkin kaikkien hyväksi samalla.

Vierailija
17/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää unohtaa ajattelua että minä teen työkseni vain sitä mitä haluan. Ihmisten pitää oppia että työ kuin työ on tuloja jolla voi elättää itsensä. Hyvä vaan että tuo liian antelias sosiaaliturva lasketaan sille tasolle mikä sen tarkoituskin että sen avulla vain selviää hengissä. Ei sosiaaliturvalla ole tarkoituskaan hankkia elämyksiä ja samoja asioita mitkä työläiset ostaa omilla tuloillaan itselleen

Tässä täytyy muistaa säilyttää ne rajat. On työpaikkoja joihin opiskelleet ihmiset eivät suotta menisi koska se heikentää sellaisen työn saamista jatkossa johon on kouluttautunut. On paljon heitä joilla ei ole koulutusta tai haluavat mennä sellaisiin töihin. Järkevyys kaikessa. Työttömänkin kuuluu saada elää, maksaa asumisensa sekä syödä mutta on heitä myös jotka keplottelevat asioissa ja elävät aika hyvin työttöminäkin. Kannattaa kuitenkin ensisijaisesti keskittyä omaan elämään mutta myös näitä epäkohtia ei valittamalla muuteta joten äänet kannattaa suunnata oikeisiin paikkoihin sekä oikeille henkilöille enemmänkin jatkossa. Ei kukaan jaksa kuunnella valituksia kaikesta joka ikinen päivä sillä valitettava tosiasia on sekin että on hyväksyttävä näitä yhteiskunnan ongelmia vaikka ne harmittavatkin monet aika monia meistä jotka yritämme oikeasti parhaamme.

Vierailija
18/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää käydä paikan päällä koska yleensä tämä men

Puhelut nauhoitetaan. Itse tallennan aina.

Vierailija
19/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tarkoittaa 4 paikkaa per jakso kk, siis yhteensä 12 3kk aikana. Joka jaksot ilmoitetaan joka kk, tarkista oma asioinnista. 

Vierailija
20/73 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono käytäntö että työkkäri vaan soittaa osalle porukasta. Ystäväni on pitkäaikaistyötön ja hänestä näkee kauas että on ongelmia terveyden kanssa (masennus). Osaa feikata taitavasti puhelimessa. Vaadittiin käymään työkkärissä ja virkailija oli huomannut saman mitä itsekin ja nyt ystävä on pikkuhiljaa pääsemässä jaloilleen. Ensin työttömien terveystarkastus jonka kautta sai apua, terapiaa ja nyt kuntouttava työtoiminta loppusuoralla ja on menossa opiskelemaan.

Kyllä olisi tärkeää nähdä ihminen, aina välillä. Kaikki eivät pysty eivätkä jaksa hakea apua ja työkkärissä paikan päällä käyminen voi avata solmun.