Katkaistaanko työttömyysturva jos en löydä työmarkkinoilta töitä joita ei ole vai mitä rangaistuksia koneisto langettaa työttömälle
Pitää siis hakea 12 paikkaa kolmen kk sisään ja sitten ilmeisesti pitää mennä istumaan takaisin työvoimatoimistoon jossa tarkastetaan tilanne. Jos en yksinkertaisesti löydä mitään työpaikkoja mitä sitten tapahtuu? Minun pitää siis hakea töitä en tiedä ollenkaan mitä minun pitää hakea minulle vain kerrotaan että olen työkykyinen minun pitää hakea töitä joita ei ole olemassa ja joihin en pääse mitä jos en löydä mitään ja palaan tyhjin käsin ei tuolla ole mitään työpaikkoja.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...
Jos et mee, niin tippuu tuenmäärä.
Mitä helvettiä paljonko ne voi tiputtaa tukia
Itse kieltäydyin kolme kertaa ja sitten tuli karenssi, ei sitä työmarkkinatuen määrää tiputeta vaan se otetaan pois kokonaan:D
Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatella. Unettomuus sotki pään ja suljin vaan kännykän.
Olisiko ollut aiheellista toimittaa sinne työkkäriin tuosta lääkärin todistus? Kunnollinen B-todistus niin ei laiteta hakuvelvoitetta ollenkaan.
Kyllä ne paikat löytyy. Voit kertoa rehellisesti vaivasi haastattelussa tai hakemuksessa. Ei työnantajat palkkaa työkyvyttömiä. Kesätyöhaku on auki ja isoihin firmoihin voi aina laittaa avoimia hakemuksia.
En yhtään valehtele olevani jäätävän tehokas, perseelläni en voi istua. Mutta raskasta taakkaa en pysty kantamaan. Yksi kk työpaikka, jonka pystyin tekemään. Muut eivät ole palkanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista aina katsoa työnhaku jakso, siihen voi vain työkkärin määräämän määrän laittaa samalla kerralla kaikki.
Voiskos toimia että ilmoittaisi työkkärille näin:
ABC: avoin haku, haettu päivämääränä X
K-market: avoin haku
S-market: avoin haku
R-kioski: avoin haku
Kela: avoin haku
Alko: avoin haku
jne
???
Ei voi laittaa kuin sen max neljä sinne kerralla, joka kuukausi erikseen. Saa tietysti hakea vaikka tuhatta paikkaa, tuo 4 on vaan minimimäärä joka pitää ilmoittaa, että edes sen verran olet hakenut jotain.
Vierailija kirjoitti:
On huono käytäntö että työkkäri vaan soittaa osalle porukasta. Ystäväni on pitkäaikaistyötön ja hänestä näkee kauas että on ongelmia terveyden kanssa (masennus). Osaa feikata taitavasti puhelimessa. Vaadittiin käymään työkkärissä ja virkailija oli huomannut saman mitä itsekin ja nyt ystävä on pikkuhiljaa pääsemässä jaloilleen. Ensin työttömien terveystarkastus jonka kautta sai apua, terapiaa ja nyt kuntouttava työtoiminta loppusuoralla ja on menossa opiskelemaan.
Kyllä olisi tärkeää nähdä ihminen, aina välillä. Kaikki eivät pysty eivätkä jaksa hakea apua ja työkkärissä paikan päällä käyminen voi avata solmun.
Tämä tapaus päättyikin onnellisesti mutta nyt täytyy muistaa että kaikki sairastaminen ei ole työkykyä heikentävä tekijä joten hienotunteisuutta suosittelen. Ihmiset aristelevat toisiansa koska aistivat salailun sekä vainoamisen ja kaiken liiallisen tarkkailun sekä kyttäämisen. Ei saisi millään toimilla koskaan haluta heikentää ihmisten elämää. Jos itse ovat ilkeitä siellä työkkärin päässä niin kyllä osaavat asiakkaatkin sitten arvostaa itseänsä joten muistakaa aina olla hyvällä asialla. Ei sinne lääkäriin huvin vuoksi kukaan lähde eivätkä ne lääkärit sairaslomaa anna välttämättä työttömille. Olen joskus saanut kysymyksen kun oli poskiontelontulehdus että tarvitsenko sairaslomaa. Sanoin olevani työtön johon lääkäri tuumasi että selvä homma. Jos sattuisi olemaan työkkäriin aika niin sen voi siirtää soittamalla tai pyytämällä oman asioinnin kautta viestillä siirtämään aikaa. Joskus näitäkin sattuu eikä voi mitään. Sellaiset jotka asuvat kauempana lähimmästä te-toimistostansa ei välttämättä kutsuta vaan asiat hoidetaan puhelimitse. On olemassa erilaisia käytäntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista aina katsoa työnhaku jakso, siihen voi vain työkkärin määräämän määrän laittaa samalla kerralla kaikki.
Voiskos toimia että ilmoittaisi työkkärille näin:
ABC: avoin haku, haettu päivämääränä X
K-market: avoin haku
S-market: avoin haku
R-kioski: avoin haku
Kela: avoin haku
Alko: avoin haku
jne
???
Siihen pitää jokaisen kohdalle merkitä myös mitä työtehtävää haki ja päivämäärä, ei riitä vain että luetelee työpaikkoja ja että laitoin avoimen haun.
Minä laitan aina juurikin Avoin haku, työtehtävät: kaikki työt
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä voi katkaista. Haet vaan töitä vaikka niitä ei ole, tää nykyinen päivärahan saanti sen vaan vaatii. Tyhmää ja turhauttavaahan se on mutta minkäs teet.
No tässä nyt pointtina juurikin se että kyllä niitä työpaikkoja on mutta jos ei jonakin kuukautena mieluisia oman osaamisalan paikkoja niin sitten hieman katselee sivuilta myöskin koska te-toimisto ei joista siinä 4 paikkaa per kuukausi systeemissämme.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne voi katkaista koska olet kuluerä kunnalle missä asut. Kunta maksaa sakkoja työttömästä joka ei saa töitä. Ne voi sanoa että olet sairas ja katkaiseen työttömyystuen jos et mene kuntouttavaan työhön. Minulle keksittiin sairas että en ole työkykyinen ja työkkäri katkaisi tuen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan jotta kunta ei joudu maksaa sakkoja. Kannattaa hommata lääkärin todistus terveydestä jotta ne ei voi keksiä mitään syitä katkaista tukia.
Ei ole varmasti asia mennyt noin, tuo olisi lain vastaista. Jätät nyt jotain kertomatta, varsinkin omasta osuudestasi. Myös kuntouttavassa olevista pitää nykyään maksaa sakko. Ensi vuoden alusta kunta maksaa kaikki työmarkkinatuet. JA kuntouttava kuuluu aikuisssosiaalityöhön, eli pitää olla sossun asiakas ja myös sitten TYPin eli monialaisen palvelun, sieltä ohjataan kuntouttavaan, ei työkkäristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...
En ihan ymmärrä miksi nyt sitten näette suurimmaksi ongelmaksi sen työkkärissä asioinnin? Noin tunnin käynti ja taas on työnhakusuunnitelma valmis jota noudattaa sen 3kk eteenpäin ellei sitten työllisty. Siellä kannattaa paikanpäällä kysyä kaikkea mahdollista mikä vain kiinnostaa. Huomasin ainakin itse että saa vastauksia, virkailijoilla on toki erilaista ymmärrystä jokaisella joten oletkin kiinnostunut yritystoiminnan asioista tai opiskelemisesta niin sinut saatetaan ohjata toiselle virkailijalle. Osalla on kokemus painottunut tietynlaisiin asioihin.
Mä en ole työtön mutta jos olisin niin täältä on 70 kilometrin matka sinne työkkäriin ja siihen kuuluu 3 bussivaihtoa. Siihen tunnin reissuun tuhraantuu työpäivän mittainen aika ja maksaa melkein 40 € per suunta.
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi jos ihminen lopetettaisiin, jos ei ole löytänyt töitä kolmessa kuukaudessa. Purra on oikealla tiellä ja nyt pitäisi vaan lopettaa lepsuilu.
Katkera incel siellä taas räplää p,i,p,p,e,l,iään voimafantasioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kieltäydyin kolme kertaa ja sitten tuli karenssi, ei sitä työmarkkinatuen määrää tiputeta vaan se otetaan pois kokonaan:D
Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatella. Unettomuus sotki pään ja suljin vaan kännykän.
Olisiko ollut aiheellista toimittaa sinne työkkäriin tuosta lääkärin to
Luuletko että tuollaiseen pystyn kun en edes työkkäriin saa itseäni. Olen yrittänyt mutta olen saanut vääränlaista apua joten näillä mennään. Nyt tosin oppinut siedättymään ja julkisilla liikkuminen helpompaa ja käynyt työhaastattelussakin. Ja kaikki nämä omin voimin koska en ala syömään mitään SSRI lääkkeitä, muita ei annettu. Mutta enköhän pärjää, kun nyt menee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kun työkkäri katkaisee tuen, korvaa toimeentulotuki sen usein lähes kokonaan.
Ei pidä paikkaansa. Jos talous ei ole oikeutettu toimeentulotukeen, ei kukaan korvaa yhtään mitään. Esim. puolisolla jotain tuloja.
Ja jos saa toimeentulotukea, sitä pudotetaan työkkärissä perseilyn takia ensin 20% ja sitten 40%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vastaavia mutta elämässä täytyy oppia. Hyvänen aika, onneksi olet järkiintynyt! Et ole ainoa joka kokeilee elämässä asioita. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne voi katkaista koska olet kuluerä kunnalle missä asut. Kunta maksaa sakkoja työttömästä joka ei saa töitä. Ne voi sanoa että olet sairas ja katkaiseen työttömyystuen jos et mene kuntouttavaan työhön. Minulle keksittiin sairas että en ole työkykyinen ja työkkäri katkaisi tuen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan jotta kunta ei joudu maksaa sakkoja. Kannattaa hommata lääkärin todistus terveydestä jotta ne ei voi keksiä mitään syitä katkaista tukia.
Minä toivoisin että katkaisevat! Tt tuki on suurempi kuin työmarkkinatuki ja siitäkin menevät palautukset aina ottaa ulosotto.
Ei ole suurempi vaan voi olla jopa pienempi jos sinulla on säästöjä<
Kelan työttömyysetuus on nettona noin 600€ ja toimeentulotuen perusosa on hiukan alle. Ja se verokortti pitää aina käydä laittamassa ajan tasalle kun tulot muuttuu tai se mistä rahaa saa. Varsinkin jos on ulosotossa velkaa, ei missään nimessä kannata maksaa ylimääräistä veroa koko vuoden ja sitten palautukset nappaa ulosotto. Omavero.fi on niin älyttömän helppo käyttää, että siinä menee 3min. aikaa kun käy tekemässä uuden, ei voi siihenkään vedota miksi maksaa väärällä prosentilla. Se ei ole mitään sumplimista, vaan normaalia omien asioidensa hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan samaistua. Oma elämänhallintani oli melko hyvällä tolalla kunnes työkkäristä otettiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut aiheellista toimittaa sinne työkkäriin tuosta lääkärin to
Ehkä sillä ei ollut. Hyväksyisittekö myös sen että kaikki eivät halua olla joitakin sairaita vain siksi ettei tarvitse mennä töihin. Ihan kamalaa tukea kaikkia lääkäriin diagnosoitavaksi, tämä hommahan on kääntynyt päälaelleen. Ennen nimenomaan suosittiin sitä että haetaan töitä. Kai nyt aikuiset ihmiset osaavat mennä terkkariin jos on tarve. Hirveästi kiusaamista näillä psyykkisillä asioilla sekä ihmisten tutkimisella ja diagnosoimisella. Sitten ette ymmärrä miten ikävät vaikutukset näillä painostamisilla sekä pakottamisilla on itse sille ihmiselle mutta myös koko elämälle. Työnantajatkin tutkivat kaikenlaista ja juorutkin kulkevat. Eikö ihmiset pitänyt saada töihin eikä diagnoosilistoille ihmeteltäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut aiheellist
No jos on niin sairas ettei pysty menemään kerran työkkäriin, niin miten voisi töihinkään mennä? Kyllä sairaat kuuluu sairaanhoidon piiriin, ei kortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan samaistua. Oma elämänhallintani oli melko hyvällä tolalla kunnes t
Itseasiassa sen jälkeen kun sain karenssin niin yhtäkkiä unikin alkoi maistumaan ja sen vuoksi aloin uskaltamaan busseihin yms kun unet kunnossa. Jostain syystä työkkäri aiheuttaa järjetöntä stressiä ja kun jätettiin rauhaan niin elämä parani.
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi jos ihminen lopetettaisiin, jos ei ole löytänyt töitä kolmessa kuukaudessa. Purra on oikealla tiellä ja nyt pitäisi vaan lopettaa lepsuilu.
Mutta sittenhän sinut olisi teloitettu jo 10-20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatella. Unettomuus sotki pään ja suljin vaan kännykä
Anteeksi nyt vain mutta sairaita on työpaikat pullollaan kaikenlaisia. Osa ehkä on fyysisesti paremmassa kunnossa mutta niin pahoja sisältä että aiheuttavat eniten pahaa kaikkialla, ettekö ymmärrä? Sitä paitsi sairaspäiväraha on suurempi kuin työmarkkinatuki mutta jos haluaa töihin niin miksi ihmeessä olisi pakko ruveta saikuttamaan vain siksi että on välillä vähän voimakkaita tunteita tai muuten rankkaa? Sitähän se elämä nyt vain on ja minä ainakin haluan elää enkä maata sohvalla yhtään enempää kuin on pakko.