Katkaistaanko työttömyysturva jos en löydä työmarkkinoilta töitä joita ei ole vai mitä rangaistuksia koneisto langettaa työttömälle
Pitää siis hakea 12 paikkaa kolmen kk sisään ja sitten ilmeisesti pitää mennä istumaan takaisin työvoimatoimistoon jossa tarkastetaan tilanne. Jos en yksinkertaisesti löydä mitään työpaikkoja mitä sitten tapahtuu? Minun pitää siis hakea töitä en tiedä ollenkaan mitä minun pitää hakea minulle vain kerrotaan että olen työkykyinen minun pitää hakea töitä joita ei ole olemassa ja joihin en pääse mitä jos en löydä mitään ja palaan tyhjin käsin ei tuolla ole mitään työpaikkoja.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sen on tarkoitus olla vain tukileikkuri reppanoille, jotka eivät ymmärrä, että tarkoituksena on täyttää vain muodolliset vaatimukset. Eikä oikeasti ole pelkoa työllistymisestä vaikka kunnollisiakin hakemuksia tekisi, saati jos huonompia. Toki kuntouttavaa varmasti sitten tuputtavat tilanteen mukaan.
Eli jos et ole tarpeeksi paatunut hyväksikäyttämään järjestelmää, sinua rangaistaan itse järjestelmän toimesta jota sinun piti hyväksikäyttää. Eikö tämän järjestelmän pitänyt alunperin olla heitä varten? Miksi juttu on kääntynyt päälaelleen? Miksi heikoimmassa asemassa olevia rangaistaan ja hyväksikäyttäjiä palkitaan?
Vierailija kirjoitti:
Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...
Jos et mee, niin tippuu tuenmäärä.
Mitä helvettiä paljonko ne voi tiputtaa tukia
Vierailija kirjoitti:
Muista aina katsoa työnhaku jakso, siihen voi vain työkkärin määräämän määrän laittaa samalla kerralla kaikki.
Voiskos toimia että ilmoittaisi työkkärille näin:
ABC: avoin haku, haettu päivämääränä X
K-market: avoin haku
S-market: avoin haku
R-kioski: avoin haku
Kela: avoin haku
Alko: avoin haku
jne
???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten käyt uudestaan juttelemassa työkkärissä ja sama uudestaan. Aina voi kysellä apua. On paikasta ja työntekijästä kiinni paljon saa ja mitä...
Itse kieltäydyin kolme kertaa ja sitten tuli karenssi, ei sitä työmarkkinatuen määrää tiputeta vaan se otetaan pois kokonaan:D
Ja syyni oli julkisten paikkojen pelko enkä kyennyt menemään bussilla sekä en nukkunut ollenkaan. Ei ollut pätevä syy. Näin jälkikäteen mietin että onhan tietysti taksit olemassa, mutta ei sitä tuolloin osannut järjellä ajatella. Unettomuus sotki pään ja suljin vaan kännykän.
Kyllä ne voi katkaista koska olet kuluerä kunnalle missä asut. Kunta maksaa sakkoja työttömästä joka ei saa töitä. Ne voi sanoa että olet sairas ja katkaiseen työttömyystuen jos et mene kuntouttavaan työhön. Minulle keksittiin sairas että en ole työkykyinen ja työkkäri katkaisi tuen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan jotta kunta ei joudu maksaa sakkoja. Kannattaa hommata lääkärin todistus terveydestä jotta ne ei voi keksiä mitään syitä katkaista tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit myös ohimennen jostain paikanpäällä kysyä työtä, voit ilmoittaa työpaikan hauksi senkin.
Tästä kannattaa kysyä, käytännössä en näkisi estettä mutta jokin todistus käynnistä tulisi ehkä olla. En tiedä riittäisikö jos työnantajalle jättäisi omat yhteystiedot. Toisaalta taas se ei vastaa edes avointa hakemusta jos työnantaja ei ole saanut ansioluetteloasi sekä hakemustasi. Jos ne lähettää sähköpostilla niin menisikö avoimesta hakemuksesta jos ko. paikassa ei ole avointa paikkaa ilmoitettuna? Onko kokemuksia asiasta?
Miksi turhaan vaivata jotain todisteita. Työkkärillä ei ole resursseja tarkistaa kenenkään työnhakuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne voi katkaista koska olet kuluerä kunnalle missä asut. Kunta maksaa sakkoja työttömästä joka ei saa töitä. Ne voi sanoa että olet sairas ja katkaiseen työttömyystuen jos et mene kuntouttavaan työhön. Minulle keksittiin sairas että en ole työkykyinen ja työkkäri katkaisi tuen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan jotta kunta ei joudu maksaa sakkoja. Kannattaa hommata lääkärin todistus terveydestä jotta ne ei voi keksiä mitään syitä katkaista tukia.
Minä toivoisin että katkaisevat! Tt tuki on suurempi kuin työmarkkinatuki ja siitäkin menevät palautukset aina ottaa ulosotto.
Kun työkkäri katkaisee tuen, korvaa toimeentulotuki sen usein lähes kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin että katkaisevat! Tt tuki on suurempi kuin työmarkkinatuki ja siitäkin menevät palautukset aina ottaa ulosotto.
Ei ole suurempi vaan voi olla jopa pienempi jos sinulla on säästöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden on vähän pakko taistella karenssia vastaan jotka eivät saa sitten toimeentulotukea. Moni sitten nöyrtyy menemään kuntouttavaan tai työkokeiluun karenssin uhalla. Joskus virkailijat vaivihkaa kyselevätkin tuista että tietävät onko tt tuki asiakas vai pelkkä työmarkkinatuki. Kartoittavat millä pystyvät uhkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole säästöjä, tiedän että se tuki on isompi koska olen ollut ennenkin sillä pelkästään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole säästöjä, tiedän että se tuki on isompi koska olen ollut ennenk
Ei se toimeentulotuki ole isompi koska muuten kaikki työttömät olisi toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
On huono käytäntö että työkkäri vaan soittaa osalle porukasta. Ystäväni on pitkäaikaistyötön ja hänestä näkee kauas että on ongelmia terveyden kanssa (masennus). Osaa feikata taitavasti puhelimessa. Vaadittiin käymään työkkärissä ja virkailija oli huomannut saman mitä itsekin ja nyt ystävä on pikkuhiljaa pääsemässä jaloilleen. Ensin työttömien terveystarkastus jonka kautta sai apua, terapiaa ja nyt kuntouttava työtoiminta loppusuoralla ja on menossa opiskelemaan.
Kyllä olisi tärkeää nähdä ihminen, aina välillä. Kaikki eivät pysty eivätkä jaksa hakea apua ja työkkärissä paikan päällä käyminen voi avata solmun.
Juuri tämän takia suositus on, että ensimmäinen käynti kun suunnitelma tehdään, olisi paikanpäällä. Joskus työkkäri voi olla niin hankalan matkan päässä kotoa, että otetaan ensimmäinenkin puhelimella, mutta voi olla myös videopuhelu, teams tms. Muutenhan pääsääntöisesti hoidetaan puhelimitse, ihan kätevä se on niinkin. Ensimmäiset kahden viikon välein tehtävät "tapaamiset" eli puhelut, olisi rasittavia käydä aina paikan päällä, ja sittenhän tämä intensiivijakso toistuu aina puolen vuoden välein. Suunnitelman päivitykset on helppo tehdä puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole säästöjä, tie
Eihän sitä kannata olla tt tuella koska saa veronpalautukset. Tt tuesta ei mene veroja, siksi se on isompi raha. Toisesta menee veroja 20% ellei sitä sumpli pienemmäksi.
Toimeentulotuen palautukset- siis veron? Mulla ainakin verot 0, palautukset 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä mitään tiputeta. Ensin huomautus, sitten otetaan kymmeltä päivältä tuki pois, eli karesssi, kolmas virhe, niin tulee pidempi karenssi ja neljäs virhe vuoden sisään niin lähtee työttömyysetuus niin pitkäksi aikaa, että saa kerättyä työssäoloehdon taas täyteen. Nyt on vielä puoli vuotta se työssäoloehto, mutta Purra muuttaa sen nyt vuodeksi.
Ja jos on pelkällä tt tuella niin sitä aletaan kyllä aika nopeasti leikkaamaan ettei ihan onnistu työttömien sillä elää pelkästään. Siksi kysymykseesi miksi kaikki työttömät ei elä sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista aina katsoa työnhaku jakso, siihen voi vain työkkärin määräämän määrän laittaa samalla kerralla kaikki.
Voiskos toimia että ilmoittaisi työkkärille näin:
ABC: avoin haku, haettu päivämääränä X
K-market: avoin haku
S-market: avoin haku
R-kioski: avoin haku
Kela: avoin haku
Alko: avoin haku
jne
???
Siihen pitää jokaisen kohdalle merkitä myös mitä työtehtävää haki ja päivämäärä, ei riitä vain että luetelee työpaikkoja ja että laitoin avoimen haun.
Ei sitä voi katkaista. Haet vaan töitä vaikka niitä ei ole, tää nykyinen päivärahan saanti sen vaan vaatii. Tyhmää ja turhauttavaahan se on mutta minkäs teet.