Siis saako enää edullisia 1 yön risteilyjä ei-bilehengellä?
Kouluikäiset haluaisivat risteilylle, ajatus että lähtö olisi n 18 perjantaina ja paluu seuraavana iltana. Näitä aikanaan oman perheen kanssa lapsina käytiin, Tallinnassa jokusen tunnin. Lapset nimen omaan haluaisivat yöpyä laivalla ja iltasella tyyliin lastendiscoa ym fiilistelyä ja ehtisi myös taxfreetä tutkia. Edullista ja helppoa.
Vaan eikö niitä enää nykyään tehdä? On vaan lautalla Tallinnaan tai aikuisten 20h känniristeilyjä?
Kommentit (14)
En tiedä. Toivottavasti saat vastauksen.
Ap, tutki laivayhtiöiden sivustoja. Sieltähän se selviää.
Tämän palstan köyhimykset eivät laivaristeylyillä käy. Eivätkä missään muuallakaan.
He elävät tynnyrissä, näkeehän sen jo heidän tyhmistä kirjoituksistaan.
Tukholmaan on olen perheen kanssa lähtenyt pe-su matkalle useasti. Ne ainakin on ollut ihan perhe risteilyjä vikinglinella
Vierailija kirjoitti:
Tukholmaan on olen perheen kanssa lähtenyt pe-su matkalle useasti. Ne ainakin on ollut ihan perhe risteilyjä vikinglinella
Tulee vaan kalliimmaksi kuin Tallinnan reissu. Toisaalta siinä saa sitten yöpyä pari yötä laivalla. Ap:n lapset varmaan tykkäisivät?
Noita 22 tunnin risteilyjä tuli pikagooglaamalla useita.
Joku tätönen on kirjoittanut blogiinsakin sellaisesta. Hän tosin oli ollut ilmaisristeilyllä varustamon kutsumana joten tietysti hän kehuu reissua. Tällä risteilyllä oli kylläkin ollut enemmän bingoväkeä kuin lapsiperheitä.
Voitteko mennä viikolla arkena? Kokemusta mulla ei ole mutta näppituntumalta arvelisin, että silloin on vähemmän bilemeininkiä kuin viikonloppuna.
Lapsille suunnatuista aktiviteeteista mulla ei ole mitään hajua myöskään mutta varmaan lapset ovat innoissaan ihan vaan jo laivamatkasta.
Vierailija kirjoitti:
Joku tätönen on kirjoittanut blogiinsakin sellaisesta. Hän tosin oli ollut ilmaisristeilyllä varustamon kutsumana joten tietysti hän kehuu reissua. Tällä risteilyllä oli kylläkin ollut enemmän bingoväkeä kuin lapsiperheitä.
Voitteko mennä viikolla arkena? Kokemusta mulla ei ole mutta näppituntumalta arvelisin, että silloin on vähemmän bilemeininkiä kuin viikonloppuna.
Lapsille suunnatuista aktiviteeteista mulla ei ole mitään hajua myöskään mutta varmaan lapset ovat innoissaan ihan vaan jo laivamatkasta.
Mitä opettajat tuumaavat siihen, jos hakee vapaata koulusta laivaristeilyn takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä opettajat tuumaavat siihen, jos hakee vapaata koulusta laivaristeilyn takia?
Tuskinpa opettaja risteilyyn lomaa myöntää. Mutta eikö ensi viikko ole vielä talvilomaviikko pohjoisemmassa?
Olen varmaan 20 kertaa käynyt viimeisen 5 vuoden aikana Tallinnan risteilyllä eikä siellä kyllä mitään biletystä ole ollut.
On niitä risteilyjä vielä, mutta ei ne kovinkaan edullisia ole. Ja taxfreetä ei ole enää. Kalliimpaa on kuin maissa.
Oli sitä biletystä, kun olit lapsi, mutta et sitä huomannut. Ollaan menty laivalla lasten kanssa, mutta liikutaan tosiaan ihan eri paikoissa ja aikoina kuin juhlijat. Laivayhtiöiden sivuilta näkee myös ohjelmiston ja joillain lähdöillä on mm. lasten bändejä ja muuta ohjelmaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa opettaja risteilyyn lomaa myöntää. Mutta eikö ensi viikko ole vielä talvilomaviikko pohjoisemmassa?
On ainakin meidän perheen lapselle myöntänyt yhden päivän loman, risteilyä varten. Ja myöntävät jopa viikon lomia, ulkomaan matkoille.
Ope keskustelee ja varmistaa asian rehtorilta. Jos lapsi / lapset eivät ole juurikasn poissa koulusta ja koulumenestys on vähintään
keskitasoa, ja on normaali lapso, niin kyllä kerran vuoteen tuolllainen myönnetään.
Miksi kyselet täällä tätä? Jos suurin osa täällä väittää että näitä on, niin silloinko laivayhtiön pitää sulle sellanen järjestää, vaikka et niiden sivuilta tietoa löydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ope antaa päivän lomaa vaikka olisi risteily. Yhden päivän voi huoltaja merkata wilmassa poissaoloksi vaikka toki reilumpaa on ilmoittaa opelle etukäteen. Saahan sitä viikon vapaata reksiltä kunhan läksyt tekee. Kaikki ei voi tai halua lomailla yhdellä tietyllä viikolla.
Onhan noita 22 h Tallinnan risteilyjä joissa 4 h aikaa maissa. Ja myös edullisia yhden yön matkoja tai yksi yö laivalla ja toinen Tallinnassa. Itse menisin ainakin arkena ja mieluiten ei hiihtoloma tai syyslomaviikoilla. Sekoilijoita löytyy joka lähdöltä, lapselle voi sanoittaa asian ihan järkevästi jos ihmettelee vaikka väsymyksellä tai että on unohtanut syödä tai vaan tullut otettua pari liikaa. Tuskin tulee traumoja jos ei liikaa kauhistella. Meillä oli 6 kk ekalla risteilyllä ja 9 kk ekalla etelänmatkalla. Ihan järkevä hänestä tuli ja on oppinut olemaan ihmisten ilmoilla :)
Up