Tilillä 10e,en kehtaa lainata enää keneltäkään kun olen jo kaikille velkaa :(
Ja tällä pitäisi pärjätä 2 vkoa! Nuudelit ja kaurapuuro tulee jo korvista. En ole saanut adhdlääkettä mikä pahentaa asiaa. Olen sekaisin kuin sumutorvi.
Kommentit (67)
Pankit voisi kehittää varatilin minne menisi aina osa palkasta/tuesta ja sieltä voisi maksaa vaikka 5 -10 euroa per päivä. Meinaan että ongelmaiset voisivat itse hallita rahankäyttöä luomalla sinne omat päiväkäyttöparametrit.
Vierailija kirjoitti:
Pankit voisi kehittää varatilin minne menisi aina osa palkasta/tuesta ja sieltä voisi maksaa vaikka 5 -10 euroa per päivä. Meinaan että ongelmaiset voisivat itse hallita rahankäyttöä luomalla sinne omat päiväkäyttöparametrit.
niitä on jo. googlaa mikrosäästäminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diakoniaan ja ruokajonoon. Eu-ruokalahjakortteja jaetaan myös, paikkakunnasta riippuu mikä taho.
Ei jaeta EU-ruokalahjakortteja enää. Lainaus sivulta EU:n ruoka-apu - Ruokavirasto:
"Vuonna 2021 toimitettiin viimeiset toimenpideohjelman rahoituksella hankitut EU-elintarvikkeet kumppaniorganisaatioiden jaettavaksi vähävaraisille"
Nimenomaan ruokalahjaKORTTEJA jaetaan, ruokaTARVIKKEITA ei enää jaeta. Tosin korttien kanssa on ollut viivästyksiä, kun siruja ei saatu maailmanlaajuisen sirupulan takia ja sitten piti vielä kilpailuttaa jakelijat.... En tiedä, onko yhtään korttia vielä oikeasti edes jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Maksa jollekin velkaa pois kympillä.
Ei kannata jos ei saa 2vk rahaa niin ruokaan tarvii sen 1e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa jollekin velkaa pois kympillä.
Ei kannata jos ei saa 2vk rahaa niin ruokaan tarvii sen 1e.
Siis sen 10e
adhd ei tee varattomaksi. Kun ap tietää, että hänellä on adhd ja mitä ilmeisemmin ongelmia rahan käytössä, niin hänen on ehdottomasti joko haettava rahan käyttöön apua jostain tai sitten opeteltava käyttämään sitä itse ja aina pitäen mielessä, että ei saa lipsua. Kaikista ykisnkertaisin malli on maksaa ensin vain pakolliset menot. sitten jakaa jäljelle jääneen rahan 31:llä (aina 31:llä jaetaan, vaikka olisi vain 28 päivää kuukaudessa). Siitä tietää sitten kuinka paljon rahaa voi käyttää vuorokaudessa. Jos onnistuu pärjäämään vähemmällä, niin ne rahat siirretään tai jätetään hätävaraksi.