Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nastakengät ja kerrostalon rapussa kävely

Vierailija
03.03.2024 |

Mten tämä nyt mahtaa olla, kun niin ristiriitaista tietoa. Saako nastakengillä kävellä rapussa?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talossa on kiviportaat. Ne kestävät nastakengillä kävelyn, mutta ovat liukkaat, joten kaiteesta tukeva ote.

Ei kestä kiven kiiltävä pinta nastakenkiä!

Ne voi hioa. Kannattaa kesälläkin ottaa kengät pois sillä lenkkareissa on hiekkaa mikä naarmuttaa arvokkaat rappuset.

Ai kivilattioita hiotaan? Heheheheheh

Vierailija
42/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei saa. Itse menen sukkasillaan hissiin ja laitan nastat vasta ulko-ovella.

Muuttaessa pidät pyykinpesukonetta sylissä hississä?

Täh? Ei ole tapana ottaa lenkille mukaan pyykkikonetta.

Eli kun muutat et ota konetta mukaan?

En muuta nastakengät jalassa. Vai käveletkö sä sinne asuntoonkin sisälle nastat jalassa viemään sen pyykkikoneen paikoilleen? Mahtaa lattiat tykätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on tehty kestämään myös nastat.

Kyllä ne rappuset siitä naarmuuntuu! Ja jos rapullinen porukkaa ravaa talven nastakengillä yhden talven rapuissa, niin ne raput on ihan karmeassa kunnossa!

Meidän taloon on laitettu matto aina hissin luo ulko ovelta. Miksi ei voi näin tehddä myös teillä?

Harvemmassa taloyhtiössä on koko rappukäytävässä matot! Ovella on matot ulkona ja sisäpuolella keräämässä hiekan, että sitä hiekkaa ei kerry niihin rappuihin naarmuttamaan rappua. Mutta ei missään kerrostalossa ole itse rappuja suojaamassa mattoa niiltä nastakengiltä. 

Vierailija
44/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei missään nimessä saa, paljon parempi että kaatuvatten ja sit kallot halkeilee mut siitä ei kuulu niin kovaa rapinaa. Ja veret on ihan helppo pestä pois...

Jos et muuta pysty kuin tuohon hysteriaan, paras että tilaat kaiken ovelle. 

Et sitte apina sarkasmia ymmärrä?

Vierailija
45/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talossa on kiviportaat. Ne kestävät nastakengillä kävelyn, mutta ovat liukkaat, joten kaiteesta tukeva ote.

Ei kestä kiven kiiltävä pinta nastakenkiä!

Ei ole kiiltävät. Kiven päällä vahakerros eikä sekään kiillä. 

Vierailija
46/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne rappuset siitä naarmuuntuu! Ja jos rapullinen porukkaa ravaa talven nastakengillä yhden talven rapuissa, niin ne raput on ihan karmeassa kunnossa!

Meidän taloon on laitettu matto aina hissin luo ulko ovelta. Miksi ei voi näin tehddä myös teillä?

Harvemmassa taloyhtiössä on koko rappukäytävässä matot! Ovella on matot ulkona ja sisäpuolella keräämässä hiekan, että sitä hiekkaa ei kerry niihin rappuihin naarmuttamaan rappua. Mutta ei missään kerrostalossa ole itse rappuja suojaamassa mattoa niiltä nastakengiltä. 

Meidän käytävässä on Tukholmassa. Hissiin asti ! Ei rapuissa ...Käytävämatot. 

Vierailija
47/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin  ym.   porukat  niillä " juoksee "              pitäisi  keksiä  jotkut  jutut,  mitkä helppo  käyttää  suojaksi. Lipposet otan  mukaan, laitan  ovella naket.Siisti ja  rauhallinen  taloyhtiö kaunis lattia  :) Ei  minulle  iso  vaiva vaihtaa  ulko-ovella. 

Vierailija
48/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiö ei ole halunnut asentaa tuulikaappiin kääntötuolia, jossa ihmiset saisivat laittaa nastakengät jalkaansa, joten meillä sitten kävellään rappukäytävässä nastakengillä. Ei ihmiset halua sukkiaan liata rappukäytävien likaisilla lattioilla. Ei näy kauheasti jälkiä lattioissa, sen verran kovaa materiaalia on lattiat meillä.

Mihin sitä tuolia tarvitaan? Ikäihmisillä ihan ymmärrettävää mutta niitä ei ilmeisesti talossa sitten asu. Nuoret ja aikuiset kyllä kykenevät pukemaan ja riisumaan kenkänsä ilman tuoleja. 

Vierailija
49/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista pintamateriaalia ei ole keksittykään, mikä kestäisi ilman vaurioita nastakenkiä. Mitä enemmän ihmiset niitä käyttää, niin ajan kanssa sitä isommat vauriot. Miksi luulette, että autoissa ei saa olla nastarenkaita alla kesäisin?

Irrotettavat nastat tai kenkiin sisään vedettävät nasta. Muussa tapauksessa kengät jalkaan vasta ulko-ovella tai kalossit kenkien päälle sisällä kävellessä!

Vierailija
50/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on irtonastat. Puen ja riisun ne ulko-ovella kuramaton päällä.

Meidän rappukäytävä naarmuuntuisi pahasti nastoilla kävelemisestä.

Mullakin. Mutta niin tiukat ettei niitä saa seisaaltaan kenkiin. Oon askarrellut niille väliaikaset suojat rapussa kävelyyn mutta esim kaupassa en käytä niitä, kun muutkin tuntuu tallustelevan nastoillaan siellä.

Vierailija
51/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen ovelle ja siinä vetäisen irrotettavat nastat kenkien päälle. Helppoa. Ei tarvitse hankkia mitään ylimääräisiä nastakenkiä, nämä irroitettavat sopii kaikkiin kenkiini, joita talvella käytän.

Vierailija
52/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat myyvät nastakenkiin myös kumisuojuksia. Minulla on icebug-merkin suojukset Ne päällä kämpästä ulko-ovelle ja sitten vaan riipaisee ne nastojen päältä pois. Ei vaadi edes istumista välttämättä. Onpa taas vaikeaa!

No mihin ne suojukset sitten laittaa. Lenkille kun lähtee, niin ei todellakaan mitään reppua mukana ja rappuun ei viitsi jättää, kun joku ne pöllii kuitenkin

Eihän ne paljoa tilaa vie.  Otat lenkille muutenkin tavaraa mukaan, vähintään kotiavaimet ja luultavasti puhelimen. Laita taskuun vaikka.

Vierailija
53/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole? Jos asukkaat haluavat käyttää talvella nastakenkiä eivätkä halua lattioiden menevän pilalle, olisi järkevää hankkia mattoja. Asian voi ottaa esille taloyhtiön kokouksessa. Helppo ratkaisu kaikille (paitsi ehkä sille siivoojalle, joka joutuu imuria mukanaan kanniskelemaan), ei tarvi mitään tuoleja asennella auloihin.

Vierailija
54/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat myyvät nastakenkiin myös kumisuojuksia. Minulla on icebug-merkin suojukset Ne päällä kämpästä ulko-ovelle ja sitten vaan riipaisee ne nastojen päältä pois. Ei vaadi edes istumista välttämättä. Onpa taas vaikeaa!

No mihin ne suojukset sitten laittaa. Lenkille kun lähtee, niin ei todellakaan mitään reppua mukana ja rappuun ei viitsi jättää, kun joku ne pöllii kuitenkin

Eihän ne paljoa tilaa vie.  Otat lenkille muutenkin tavaraa mukaan, vähintään kotiavaimet ja luultavasti puhelimen. Laita taskuun vaikka.

En kuljeta puhelinta lenkillä. Ainoastaan kotiavain mukana ja se menee taskuun. En taskuun ala mitään suojuksia tunkemaan

Vierailija
55/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiö ei ole halunnut asentaa tuulikaappiin kääntötuolia, jossa ihmiset saisivat laittaa nastakengät jalkaansa, joten meillä sitten kävellään rappukäytävässä nastakengillä. Ei ihmiset halua sukkiaan liata rappukäytävien likaisilla lattioilla. Ei näy kauheasti jälkiä lattioissa, sen verran kovaa materiaalia on lattiat meillä.

Mihin sitä tuolia tarvitaan? Ikäihmisillä ihan ymmärrettävää mutta niitä ei ilmeisesti talossa sitten asu. Nuoret ja aikuiset kyllä kykenevät pukemaan ja riisumaan kenkänsä ilman tuoleja. 

Riisumaan likaisella aulan lattialla kenkänsä..

Eipä kiinnosta muakaan.

Miksei niissä kengissä vaan voi olla valmiiksiasennettuna suojia, tai mekanismia, että ne piikit saa jostain napista kätevästi esiin?

Vierailija
56/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on vaikeaa! Itse olen koko talven metsästänyt niitä Helsingin keskustan kaupoista. Yhdestä isosta urheiluliikkeessä sitten niitä näin, mutta myyjä kertoi, ettei heillä ole kuin kokoa 37, ja lisää ei tilata.

Kerro mistä olet ostanut omasi, ja lupaan mennä sinne heti ensi viikolla.

Vierailija
57/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole? Jos asukkaat haluavat käyttää talvella nastakenkiä eivätkä

Vaatii ison ja kalliin remontin. Koska tuo vaatii mekanismin asentamisen niihin rappuihin, jossa tangoilla pidetään jokaikisellä askelmalla sitä matto paikallaan. Jossan Kämp-tason hoteilleissa noita näkee.

Vierailija
58/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista pintamateriaalia ei ole keksittykään, mikä kestäisi ilman vaurioita nastakenkiä. Mitä enemmän ihmiset niitä käyttää, niin ajan kanssa sitä isommat vauriot. Miksi luulette, että autoissa ei saa olla nastarenkaita alla kesäisin?

Irrotettavat nastat tai kenkiin sisään vedettävät nasta. Muussa tapauksessa kengät jalkaan vasta ulko-ovella tai kalossit kenkien päälle sisällä kävellessä!

Autot saa ajaa parkkihalliin ja autotalleihin ilman nillitystä, että nastat pitää peittää.

Vierailija
59/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tekemällä tehty ongelma taas uusavuttomalla. Minä jätän lenkin ajaksi rappuun pienessä muovipussissa. Töihin ja kauppaan otan suojukset tietysti mukaan - jälleen pienessä muovipussissa laitan laukkuun.

Vierailija
60/78 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen ovelle ja siinä vetäisen irrotettavat nastat kenkien päälle. Helppoa. Ei tarvitse hankkia mitään ylimääräisiä nastakenkiä, nämä irroitettavat sopii kaikkiin kenkiini, joita talvella käytän.

Millaset on tosta vaan kenkiin vedettävät nastat? Olen kokeillut montaa tyyppiä eikä niitä noin vain saa kengän päälle. Niiden pitääkin istua tiukasti etteivät irtoa liian helposti. Yleensä pitää ihan ottaa kenkä jalasta ja venytellä ne nastanpitimet kenkien päälle ajan kanssa.