Nastakengät ja kerrostalon rapussa kävely
Mten tämä nyt mahtaa olla, kun niin ristiriitaista tietoa. Saako nastakengillä kävellä rapussa?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on tehty kestämään myös nastat.
Ei todellakaan ole. Tuhoavat ihan kaikkia materiaaleja.
Montas vuotta olet lattioita asentanut? Minä olen 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talossa on kiviportaat. Ne kestävät nastakengillä kävelyn, mutta ovat liukkaat, joten kaiteesta tukeva ote.
Ei kestä kiven kiiltävä pinta nastakenkiä!
Ne voi hioa. Kannattaa kesälläkin ottaa kengät pois sillä lenkkareissa on hiekkaa mikä naarmuttaa arvokkaat rappuset.
Vierailija kirjoitti:
No itsepä maksatte rappujen pintojen uusimiset.
Kiitos saatin jätkien kanssa hyvät naurut! Tässä on hyvä aloittaa työ viikko.
-Elementtiasentajat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taloyhtiö ei ole halunnut asentaa tuulikaappiin kääntötuolia, jossa ihmiset saisivat laittaa nastakengät jalkaansa, joten meillä sitten kävellään rappukäytävässä nastakengillä. Ei ihmiset halua sukkiaan liata rappukäytävien likaisilla lattioilla. Ei näy kauheasti jälkiä lattioissa, sen verran kovaa materiaalia on lattiat meillä.
Millä silmillä sinä mumma ne naarmut näet?🤣
Riippuu lattiasta. Tavallisessa kovassa lattiassa ei tule jälkiä, jotka eivät katoaisi seuraavassa kerrossiivouksessa.
Kävelin kerran nastakengissä raput alas kun näin naapurin oven olleen raollaan ja ajattelin antaa hänen käyttää hissiä, jos hänellä on kiire ja sattuu lähtemään juuri samaan aikaan. Naapuri juoksikin raput perässäni kun ei kai uskalla käyttää hissiä. Se oli viimeinen kerta kun menin rappuihin nastakengissä, koska niillä joutuu kuitenkin vähän varomaan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei saa. Itse menen sukkasillaan hissiin ja laitan nastat vasta ulko-ovella.
Muuttaessa pidät pyykinpesukonetta sylissä hississä?
Täh? Ei ole tapana ottaa lenkille mukaan pyykkikonetta.
Eli kun muutat et ota konetta mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Tuhoavat ihan kaikkia materiaaleja.
Montas vuotta olet lattioita asentanut? Minä olen 25 vuotta.
Laattojen liimaaja on olevinaan materiaalien asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan sukkasillani likaisessa rapussa kävele. Hissiä ei tässä talossa ole
Sukat kerää syyhypunkit😤On pakko pakata kesätennarit muovikassiin ja vaihdella, vähän nolottaa Prisman aulassa mutta minkäs teet😖
Mulla on irtonastat. Puen ja riisun ne ulko-ovella kuramaton päällä.
Meidän rappukäytävä naarmuuntuisi pahasti nastoilla kävelemisestä.
Yleisten tilojen, kuten rappukäytävien lattiamateriaalit ovat lähtökohtaisesti kovaa kulutusta kestävää materiaalia. Niillä on aivan eri luokitukset kuin kotien lattiamateriaaleissa. Sama koskee kauppoja ja julkisia tiloja. Meillä on jo kodin lattia korkeinta asuntojen kulutusluokkaa, joka on kuitenkin kaukana vielä rappukäytävissä käytettävistä materiaaleista. Eikä edes tähän kodin lattiaan tule nastoista jälkiä.
Ottakaa keittiöstä haarukka ja vetäkää sitä lattialla. Kyllä jälki jää. Ja se haarukka on vielä pehmeämpää materiaalia kuin ne nastat!
Vierailija kirjoitti:
Kaupat myyvät nastakenkiin myös kumisuojuksia. Minulla on icebug-merkin suojukset Ne päällä kämpästä ulko-ovelle ja sitten vaan riipaisee ne nastojen päältä pois. Ei vaadi edes istumista välttämättä. Onpa taas vaikeaa!
No mihin ne suojukset sitten laittaa. Lenkille kun lähtee, niin ei todellakaan mitään reppua mukana ja rappuun ei viitsi jättää, kun joku ne pöllii kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne rappuset siitä naarmuuntuu! Ja jos rapullinen porukkaa ravaa talven nastakengillä yhden talven rapuissa, niin ne raput on ihan karmeassa kunnossa!
Meidän taloon on laitettu matto aina hissin luo ulko ovelta. Miksi ei voi näin tehddä myös teillä?
Postinjakaja kävelee nastoilla vaikka kaikki muut olisivat sukkasilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talossa on kiviportaat. Ne kestävät nastakengillä kävelyn, mutta ovat liukkaat, joten kaiteesta tukeva ote.
Ne voi hioa. Kannattaa kesälläkin ottaa kengät pois sillä lenkkareissa on hiekkaa mikä naarmuttaa arvokkaat rappuset.
Joo, joka kesä rappujen hionta ja kerrostasojen laminaattilattian vaihto. Paljonko on kustannukset? Suomesta pitäisi kieltää nastakengät, joissa ei ole sisäänvedettäviä nastoja!
Muistakaa käyttää sitten ulkooven kahvaa hanskat kädessä kun sormukset naarmuttaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummon kannattaa joskus kuunnella millaista ääntä omat nastasi pitävät kovalla alustalla. Raaps raaps raaps. Hiekka on satunnaista ja sen takia rappukäytävissä on kuramatot että hiekka pyyhitään niihin!
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lattiasta. Tavallisessa kovassa lattiassa ei tule jälkiä, jotka eivät katoaisi seuraavassa kerrossiivouksessa.
Kävelin kerran nastakengissä raput alas kun näin naapurin oven olleen raollaan ja ajattelin antaa hänen käyttää hissiä, jos hänellä on kiire ja sattuu lähtemään juuri samaan aikaan. Naapuri juoksikin raput perässäni kun ei kai uskalla käyttää hissiä. Se oli viimeinen kerta kun menin rappuihin nastakengissä, koska niillä joutuu kuitenkin vähän varomaan sisällä.
Miten tuo naapuri nyt liittyi nastakenkiin?
Nastoilla kovalla lattiapinnalla ja lennät persiillesi.
Täh? Ei ole tapana ottaa lenkille mukaan pyykkikonetta.