Nastakengät ja kerrostalon rapussa kävely
Mten tämä nyt mahtaa olla, kun niin ristiriitaista tietoa. Saako nastakengillä kävellä rapussa?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat myyvät nastakenkiin myös kumisuojuksia. Minulla on icebug-merkin suojukset Ne päällä kämpästä ulko-ovelle ja sitten vaan riipaisee ne nastojen päältä pois. Ei vaadi edes istumista välttämättä. Onpa taas vaikeaa!
No on vaikeaa! Itse olen koko talven metsästänyt niitä Helsingin keskustan kaupoista. Yhdestä isosta urheiluliikkeessä sitten niitä näin, mutta myyjä kertoi, ettei heillä ole kuin kokoa 37, ja lisää ei tilata.
Kerro mistä olet ostanut omasi, ja lupaan mennä sinne heti ensi viikolla.
Intersport Sello, tosin vuosia sitten. Tammiston Intersportissa syksyllä 2023 oli myös. Ollos hyvä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat myyvät nastakenkiin myös kumisuojuksia. Minulla on icebug-merkin suojukset Ne päällä kämpästä ulko-ovelle ja sitten vaan riipaisee ne nastojen päältä pois. Ei vaadi edes istumista välttämättä. Onpa taas vaikeaa!
No mihin ne suojukset sitten laittaa. Lenkille kun lähtee, niin ei todellakaan mitään reppua mukana ja rappuun ei viitsi jättää, kun joku ne pöllii kuitenkin
Eihän ne paljoa tilaa vie. Otat lenkille muutenkin tavaraa mukaan, vähintään kotiavaimet ja luultavasti puhelimen. Laita taskuun vaikka.
En kuljeta puhelinta lenkillä. Ainoastaan kotiavain mukana ja se menee taskuun. En taskuun ala mitään suojuksia tunkemaan
Elämä on valintoja. Sä valitset toimia noin, vaikka sulla on taskut. Ehkä ne suojat pullottaa rumasti sieltä etkä kestä moista muotimokaa? Sulla kuitenkin on ne suojat, käytä niitä! Voin jotenkuten ymmärtää, jos ihminen jolla ei ole suojia tai on muuten tietämätön, tuhoaa lattiaa. Mutta sulla on ne suojat etkä vaan viitsi käyttää.
Vaatii ison ja kalliin remontin. Koska tuo vaatii mekanismin asentamisen niihin rappuihin, jossa tangoilla pidetään jokaikisellä askelmalla sitä matto paikallaan. Jossan Kämp-tason hoteilleissa noita näkee.
No eihän niitä mattoja portaisiin tarvi asentaa, kun useimmissa taloissa on hissit!
Tätä pitää aloittajan kysyä omasta taloyhtiöstään tai siitä taloyhtiöstä, jonka rapussa aikoo kävellä. Meidän talossa saa kävellä nastakengillä, koska ei ne lattiat ole erityisen hienot ja ne on tarkoitettu kestämään kulutusta. Toki arkijärki sanoo, että nastoilla pitää askeltaa varovaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista pintamateriaalia ei ole keksittykään, mikä kestäisi ilman vaurioita nastakenkiä. Mitä enemmän ihmiset niitä käyttää, niin ajan kanssa sitä isommat vauriot. Miksi luulette, että autoissa ei saa olla nastarenkaita alla kesäisin?
Irrotettavat nastat tai kenkiin sisään vedettävät nasta. Muussa tapauksessa kengät jalkaan vasta ulko-ovella tai kalossit kenkien päälle sisällä kävellessä!
Autot saa ajaa parkkihalliin ja autotalleihin ilman nillitystä, että nastat pitää peittää.
Nyt sä vertaat parkkihallia ja talon sisätiloja. Etkö näe niillä mitään eroa?! Parkkihallien betonit joudutaan uusimaan aina silloin tällöin juuri nastarenkaiden takia. Näkyy selkeät urat, jotka nastat on kuluttanut. Ei ollut pitkä aika kun lähimmän ostoskeskuksen parkkihallissa oli alueita kiinni, kun pinnoittivat sitä uudestaan.
Meillä on tasanteilla matot, portaissa ei. Laitan kenkiin remmeissä olevat irtonastat, ne menee vaan kengän etuosaan. Sitten hiippailen portaat alas niin, ettei se kengän nastaosuus osu lattiaan. Hieman vaivalloista ja vaatii vähän keskittymistä, mutta onnistuu. Hissiä ei ole täälläkään, mutta talo onkin vaan 4 kerrosta korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei missään nimessä saa, paljon parempi että kaatuvatten ja sit kallot halkeilee mut siitä ei kuulu niin kovaa rapinaa. Ja veret on ihan helppo pestä pois...
Jos et muuta pysty kuin tuohon hysteriaan, paras että tilaat kaiken ovelle.
Ja sitten valitetaan kun ihminen ei liiku tarpeeksi.
ap vaikuttaa niin piikikkäältä ja katkeralta että pilaa käytävän ilmankin
Mä tilasin netistä ne icebugien lmat suojat joskus... Kengännumeron mukaan. Hengenvaaralliset! Eivät ne siinä kengän päällä pysy, putoavat kun kävelee rappusissa. Käytin kerran ja heitin pois. Pienempi koko varmaan vaatisi sitten jo jotain jumppaa että saisi puettua liian isojen kenkien päälle.
Kävelen siis nastoilla. Elämä on. Suojia en enää sovittamatta osta, eikä ole missään kivijalkakaupassa vastaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on vaikeaa! Itse olen koko talven metsästänyt niitä Helsingin keskustan kaupoista. Yhdestä isosta urheiluliikkeessä sitten niitä näin, mutta myyjä kertoi, ettei heillä ole kuin kokoa 37, ja lisää ei tilata.
Kerro mistä olet ostanut omasi, ja lupaan mennä sinne heti ensi viikolla.
Intersport Sello, tosin vuosia sitten. Tammiston Intersportissa syksyllä 2023 oli myös. Ollos hyvä vaan.
Tuolta https://www.halti.fi/products/shoecover?at_gd=DA51A19D89E7139E7B52FAA4D…
Kävelen rapussa nastakengillä, meillä on hyvät lattiat.
Jos on saton asunto niin voi kävellä huoletta. Elleivät ole asentaneet videokameraa käytävään.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa keittiöstä haarukka ja vetäkää sitä lattialla. Kyllä jälki jää. Ja se haarukka on vielä pehmeämpää materiaalia kuin ne nastat!
kaikki ei laahaa jalkoja
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei saa. Itse menen sukkasillaan hissiin ja laitan nastat vasta ulko-ovella.
sukat kastuu matkalla hissiin. ei kiva talvella (tai muutenkaan)
Jos ulkoalueet on hoidettu niin huonosti että nastat pakolliset, ja missään sisätiloissa ei saisi olla, niin mistä järkevä käytäntö?
Nykysekoaikana ei AINAKAAN että ulkoalueet pidettäisiin kulkukelpoisena, nähtävästi.
Isännöitsijältä kysytty. Ei kuulemma ole suositeltavaa, mutta ei sitä voi kieltääkkään
Meillä ei ole hissiä ja koiranomistaja kusettaa koiransa kolmannesta kerroksesta aina puolenyön jälkeen ja kuuluu se nastojen kolina heletin hyvin asuntoihin.