Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos en vaan pidä isää isänä?

Vierailija
17.10.2023 |

En oikeastaan ole koskaan pitänyt. Kun mietin tätä vanhempana, ei hän ole ollut minulle koskaan sillä tavalla vanhempi kuin äitini on ollut. Muistan joskus lapsena kun päätin lopettaa kutsumasta tätä isäksi, koska tunne oli jo silloin ihan sama. En siis ole kutsunut häntä isäksi yli 20 vuoteen, koskaan kenellekään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on koko lapsuuteni ollut käytökseltään arvaamaton ja pelottava ihminen, jota ei edes kiinnostanut mitkään lasten asiat. Äiti hoiti käytännössä kaiken yksin. Se ns. isä nyt vaan sattui asumaan samassa asunnossa, paitsi silloin kun oli sairaalassa osastolla tai suuttuessaan lähtenyt jonnekin.

Vierailija
2/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää? Minulle isä kuoli jo vuosia ennen kuin kuoli fyysisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, että mitä isyys tai isänä oleminen merkitsee sinulle. Jos oma isäsi ei vastaa mielikuvaasi, niin ei mikään estä sinua olemaan pitämättä yhteyttä häneen.

Vierailija
4/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini valehteli isänsä kuolleen vaikka oikeasti ei vaan halunnut pitää yhteyttä. Minä taas menetin isäni tahtomattani ja se loukkaa minua tosi paljon että kaveri valehteli isästään.

Vierailija
5/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yksi kaverini valehteli isänsä kuolleen vaikka oikeasti ei vaan halunnut pitää yhteyttä. Minä taas menetin isäni tahtomattani ja se loukkaa minua tosi paljon että kaveri valehteli isästään.

Mitä sitten? Ei kai muiden ole mitenkään pakko pitää ketään isännän vain siksi että sinulla ei ole isää?

Vierailija
6/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole kaverin vika että sinun isä kuoli.

Vierailija
7/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys on suhteellista. Ei ketään tarvi pitää isänä vain muita miellyttääkseen.

Vierailija
8/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä sitten? Ei kai muiden ole mitenkään pakko pitää ketään isännän vain siksi että sinulla ei ole isää?

Ei mutta ihmisten pitäisi arvostaa vanhempiaan enemmän kun heillä sellaiset on.

Vierailija
9/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki vanhemmat ei ole hyviä. Ymmärrän,,että ajatus että joku kenellä on elossa oleva vanhempi pitää häntä itselleen kuolleena loukkaa sinua jolta on kuollut hyvä vanhempi. Koita ymmärtää, että tämä ajatuksissa kuollut vanhempi ei ole ollut vastaavanlainen.

Jotkut saavat läsnäolollaan paljon pahaa aikaan, ja on itselle suurinta rakkautta poistaa tälläinen henkilö elämästään. Olis se sitten vaikka äiti tai isä.

Vierailija
10/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sanotko noin ihmiselle jonka isä on käyttänyt tätä hyväksi?

Ihan todella lapsellista loukkaantua siitä että joku sanoo vanhemman olevan mieluummin kuollut kuin elää muiden mieliksi kulissiperhe-elämää.

Vierailija
11/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vanhempia ehkä, mutta ei sellaisia joita ei voi edes sanoa vanhemmiksi.

Vierailija
12/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin isäni jo vuosia ennen kuin tämä kuoli. En kutsunut tätä isäksi ja sanoin muille että minulla ei ole isä. Sitten kun tämä kuoli, oli asia ihan arkinen eikä muuttanut oikeastaan mitään.

Vierailija
13/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä se sinulle kuuluu. Et voi pakottaa kaveriasi pitämään ketään isänään kiukuttelemalla sitä että isäsi kuoli.

Vierailija
14/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla isä, on täysin eri asia kun että on jakanut siittiöitään ja saanut uuden ihmisen maailmaan. Kuka vaan pystyy siittiöitä jakamaan, mutta kaikista ei ole isäksi.

Vierailija
15/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut olevani isätön koska olen. En tiedä onko tämä kuollut vai ei, toivottavasti on.

Vierailija
16/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä biologia ei tee kenestäkään isää.

Vierailija
17/20 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi

Vierailija
18/20 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. En vaan voi pitää minulle tuntematonta ihmistä isänä.

Vierailija
19/20 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä sitten on väliä? Isäsuhteita on hyviä ja huonoja. So not.

Vierailija
20/20 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Monella on väkivaltaiset vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme