Ainoastaan köyhä ihminen luulee että raha ratkaisee ja raha on avain onnellisuuteen
Ja se on tarkotuskin, se tarkoitus on ohjata nimenomaan ihminen siihen asioiden ulkoistamisen maailmaan ja mielihyvien perässä juoksemiseen.
Se ei oo ratkaisu yhtään mihinkään jos sisällä on tyhjää. Jokainen rikas ihminen tietää sen, ainoastaan köyhä luulee että raha tuo onnen.
Oikea menestyminen tulee sisältä, mikä voi myös johtaa siihen että raha alkaa seuraamaan perässä.
Jos ihminen on rikas, mutta köyhä sisältä, mikä idea missään on?
Se on sama asia kuin laittaisi "Cuccin" tarran roskapussiin, tekeekö se siitä roskapussista yhtään sen parempaa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi simppeli esimerkki.
Tekemiset lomalla. Esim. matkustelu vaatii rahaa. Ja jos haluat tehdä sen järkevimmin eli lasten koulujen loma-aikoina ei saisi olla muutamasta sadasta kiinni, onko tuolloin kalliimpaa vai ei.
Jos olet ihminen, joka tykkää matkustella, teet mieluiten sitä ehkä lomilla. Myös lasten kanssa. Ja matkoilla jos on rahaa käytössä enemmän, voit enemmän tehdä asioita kuten vierailla nähtävyyksissä tai harrastaa aktiviteetteja. Toki maksuttomat huvit tai pelkästään hengailu matkakohteessakin voi osaksi riittää. Riippuu ihan missä ollaan ja millä porukalla. Se on se maiseman vaihdos ja se, että ei suoriteta sitä siivousta ja kokkausta joka päivä.
Onhan niitä ilmaisiakin huveja, mutta monet ei ehkä niistä niin nauti tai halua, että esim. loma-aika koostuisi vain niistä.
Tuossa on paljon eroja ihmisissä, minkä kokee mielekkääksi ja minkä ei.
Ja vaikka ne ihmissuhtee
Häh! Siivous ja kokkaushan on just ihan parasta lomapuuhaa!
Vierailija kirjoitti:
Rikkailla on omat ongelmansa, kuten jatkuva huolehtiminen ettei menetä rahojaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3b158810-1c09-4430-9e61-d1c0e38c89d0
Ehkä ei avain onnellisuuteen, mutta onhan se nähty moneen kertaan, että rahalla saa valtaa ja siten raha ratkaisee.
Ivanišvili on selvästi Georgian rikkain henkilö. Vuonna 2014 Forbes-lehti arvioi hänen omaisuudekseen 5,2 miljardia Yhdysvaltojen dollaria, mikä tekee hänestä maailman 290. rikkaimman.[3] Ivanišvili on luonut vaurautensa alkujaan Venäjällä Neuvostoliiton hajoamiseen liittyneiden yksityistämisjärjestelyjen aikana. Hän myi omaisuutensa venäjällä ja luopui Venäjän kansalaisuudesta voidakseen osallistua politiikkaan Georgiassa. Silti häntä nimitellään Venäjän agentiksi. Hän otti aluksi Ranskan kansalaisuuden.[4] Vuoden 2012 vaalivoiton jälkeen presidentti Saakašvili myönsi hänelle Georgian kansalaisuuden.[5]
No, onhan toi silleen, että kun lapsiperheitä asuu vuokrakaksioissa ja pyykkiä pestään 2 koneellista päivässä ja pyykkiä on koko ajan kuivumassa niin asunto on kuin sademetsä.
Vierailija kirjoitti:
No, onhan toi silleen, että kun lapsiperheitä asuu vuokrakaksioissa ja pyykkiä pestään 2 koneellista päivässä ja pyykkiä on koko ajan kuivumassa niin asunto on kuin sademetsä.
Ansiosidonnais ja asumistuki leikkaukset pakottavat perheet asumaan pienissä asunnoissa. Pieniä asuntoja ei välttämättä ole suunniteltu isojen pyykkimäärien kuivatukseen ja sitten vielä monta ihmistä käy suihkussa.
Pyykinkuivausrumpu ei kylppäriin mahdu ja on liian kalliskin ja vie kallista sähköä.
Parvekkeella pyykkiä ei voi kuivattaa, kun naapuri polttaa omalla parvekkeella tupakkaa.
Moni kerrostalo-asunto on melkoinen sademetsä.
Mummut asuu yksin isoissa omakotitaloissa ja pesee 2 koneellista pyykkiä korkeintaan viikossa.
Ihan hölmöä nyky asuminen.
Lapsiperheet kuivattaa isoja pyykkimääriä pienissä asunnoissa.
Raha mahdollistaa valintojen tekemistä. Kuten voi hoitaa terveyttään paremmin, tehdä vähemmän töitä, ostaa terveellistä ruokaa, lahjoittaa rahaa muille jne
Tulot vähenivät 50% ja onnellisuus nousi 200%.
Ei kyllä köyhyyskään tee onnelliseksi. Että silleen.
Asialla henkisesti köyhä keskiluokan edustaja??
Tsori vaan....
tossa vaik yks juttu:
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2022/12/23/koyhat-kes…
Uuninpankkopoika on multa mennyt ihan ohi, mutta kiitos perästä päin!
Vierailija kirjoitti:
Vain henkisesti köyhä tekee tuollaisen aloituksen. Onneksi olen rahallisesti, vaan en henkisesti köyhä :D
Raha ei lisää onnea sen pisteen jälkeen, kun sitä on tarpeeksi stressittömään elämään ja elinkustannusten hoitamiseen.
Sensijaan, jos rahaa on vähemmän kuin perustarpeisiin, se on jatkuva stressin ja huolen aihe ja kuormittaa niin paljon, että ihminen uupuu siihen.
Kaiken aikaa laskee pennosiaan ja mietii, onko tällä viikolla vara vessapaperiin tai lastenvaippoihin ja miten kalliiksi käy kestovaippojen käyttö, kun lapsen vaatteet ja vaipat joutuu pesemään normaalia useammin. Jos pesukone vielä hajoaa, se menee yli sietokyvyn.
Suomessa yhteiskunta pitää huolen kansalaisistaan, jos jollakin on vaikeuksia toimeentulon kanssa.
Raha on ehjiin vaatteisiin, terveelliseen ravintoon ja sairauden hoitoon.
Köyhä tietää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain henkisesti köyhä tekee tuollaisen aloituksen. Onneksi olen rahallisesti, vaan en henkisesti köyhä :D
Raha ei lisää onnea sen pisteen jälkeen, kun sitä on tarpeeksi stressittömään elämään ja elinkustannusten hoitamiseen.
Sensijaan, jos rahaa on vähemmän kuin perustarpeisiin, se on jatkuva stressin ja huolen aihe ja kuormittaa niin paljon, että ihminen uupuu siihen.
Kaiken aikaa laskee pennosiaan ja mietii, onko tällä viikolla vara vessapaperiin tai lastenvaippoihin ja miten kalliiksi käy kestovaippojen käyttö, kun lapsen vaatteet ja vaipat joutuu pesemään normaalia useammin. Jos pesukone vielä hajoaa, se menee yli sietokyvyn.
Suomessa yhteiskunta pitää huolen kansalaisistaan, jos jollakin on vaikeuksia toimeentulon kanssa.
Ei pidä. Toimeentulotuessa lainat ei ole asumismenoja eikä toimeentulotukea saa, jos omistaa kesämökin. Valtio irtisanoo ensi vuonna tuhansia virkamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yhteiskunta tukee kyllä, mutta vain tietyissä määrin. Yhteiskunnan tukien kanssa on jatkuvassa taloudellisessa ahdingossa, joka tarkoittaa juuri yllä kuvatun kaltaista elämää. Ei sosiaalitukia tule ovista ja ikkunoista, niin kuin jotkut tietämättömät kuvittelevat. Ei sieltä rahaa niin paljon saa että köyhyydestä sillä nousisi.
Ainoastaan varakas ihminen luulee että raha on merkityksetöntä. Raha ei tuo onnea, mutta raha tuo turvaa ja turva tuo onnea. Rahattomuus tuo huolia, murheita ja ahdistusta.
Jos se rikas tarkoittaa sitä, että ei enää saa tyydytystä materiasta jota ostaa ja hinnalla ei ole väliä, niin sitten se varmaan tee onnelliseksi.
Jos se tarkoittaa sitä, että ei tarvitse joka penniä laskea eikä tarvitse elää kädestä suuhun, niin silloin se tuo onnea. Pääset matkustamaan ja tekemään asioita ilman, että tarvitsee miettiä, millä maksaa pakolliset kulut sen jälkeen.
Kyllä se raha omalla tavallaan tekee onnelliseksi silloin, kun ei tarvitse murehtia sen riittämisestä pakolliseen ja jotain on mahdollista vielä jättää säästöönkin.
Hyvätuloisille miehille tulee nyt kova homma alkaa käymään parturissa ottamassa kestoväriä, raitoja ja permanenttikiharoita.
Hallitus leikkasi naisilta ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat pois ja naiset ei voi enää käydä parturissa. Hiukset leikataan itse ja laitetaan letille, ponnarille tai nutturalle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisille miehille tulee nyt kova homma alkaa käymään parturissa ottamassa kestoväriä, raitoja ja permanenttikiharoita.
Hallitus leikkasi naisilta ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat pois ja naiset ei voi enää käydä parturissa. Hiukset leikataan itse ja laitetaan letille, ponnarille tai nutturalle.
Minä meinaan itse leikata kohta hiuksiani. Laitan hiukset letille ja leikkaan letin päästä itse tukkaa pois.
Kiharoita teen vessapaperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä meinaan itse leikata kohta hiuksiani. Laitan hiukset letille ja leikkaan letin päästä itse tukkaa pois.
Kiharoita teen vessapaperilla.
Nykyään on palkatonta työkokeilua eli kaupoissa on hyllyttämässä ja kassalla ihmisiä joilla ei ole rahaa parturiin, kun eivät saa palkkaa vaan työttömyyskorvausta.
Turistit katsovat, että mikä hamaniisujen maa tämä on.
Kyllä mulle ainakin raha toisi kovasti onnea. Olen ollut kohta 30 vuotta töissä ja asuntolainaakin on vielä hirveä määrä. Olisin paljon onnellisempi, jos minulla ei olisi lainaa, olisi rahaa maksaa laskut ajallaan, voisin mennä hammaslääkäriin ja lääkäriin (tarvetta olisi), voisin matkustaa, voisin käydä teatterissa, oopperassa, konserteissa, ravintolassa, kampaajalla jne. Menisin vaikka hierontaan tai kynsihuoltoon, en ole koskaan sellaisessa ollut. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi koko ajan jotain tuhlata, mutta olisipa hienoa ostaa joskus kaupasta jotain ruokaa laskematta hintaa tai katsomatta, onko se tosiaan kaikkein halvin vaihtoehdoista.