Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoastaan köyhä ihminen luulee että raha ratkaisee ja raha on avain onnellisuuteen

Vierailija
03.03.2024 |

Ja se on tarkotuskin, se tarkoitus on ohjata nimenomaan ihminen siihen asioiden ulkoistamisen maailmaan ja mielihyvien perässä juoksemiseen. 

Se ei oo ratkaisu yhtään mihinkään jos sisällä on tyhjää. Jokainen rikas ihminen tietää sen, ainoastaan köyhä luulee että raha tuo onnen. 

Oikea menestyminen tulee sisältä, mikä voi myös johtaa siihen että raha alkaa seuraamaan perässä. 

Jos ihminen on rikas, mutta köyhä sisältä, mikä idea missään on? 

Se on sama asia kuin laittaisi "Cuccin" tarran roskapussiin, tekeekö se siitä roskapussista yhtään sen parempaa?

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ehkä tee onnelliseksi, mutta maksuvaikeudet tekee varmasti onnettomaksi. Vähintään pitäisi laskuistaan sentään selvitä, se lienee minimitoive ihan jokaisella.

Vierailija
122/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, joo. Hiukset voi leikata itse ja laittaa nutturalle, letille tai ponnarille ja ottaa termosmukiin kahvia, kun menee Turun keskustaan kävelemään. 

Harvalla on nykyään kahvilaan rahaa, kun työt on palkatonta työkokeilua ja pätkätyötä.

Kävelee ja katselee Aurajokea ja istuu puiston penkillä juomassa kahvia termosmukista. 

Se on oikeasti mukavaa toisin kuin kahvilassa istuminen. 

Mitä jos menee rantakahvilaan ja katselee luontoa sieltä kahvilan terassilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiettyjä esineitä ollut, joita olen pitänyt puskurina. Myin edellisen kodil, ostin uuden, jonne tehtiin täysremontti ja muutin remontin ajaksi miesystäväni luo.

Halusin välttää edestakaisin tavaroiden siirtelyn, kriittisemmin tutkin tavaroita ja laitoin lähes kaikki kiertoon. Ne muutaman, jotka olen säästänyt rahan vuoksi, myin tuolloin. Vaikka taloudellinen tilanne on parempi, kuin ehkä koskaan, silti kaivaa tämä puskurin puute. 

Vierailija
124/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta puhutaan ainakin jo liikaa eli liian moni kokee olevansa köyhä vaikkei sitä millään objektiivisella mittarilla ole. 

Vierailija
125/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
126/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tuo paljon onneen tarvittavia välineitä, sitä on aivan turha kieltää. Tosin rakkautta se ei tuo, eikä mielenterveyttä. 

Kyllä rakkaus löytää rahan luo, ihan kiistatta. Tuleeko rakkaus, sellainen 'oikea' rakkaus jotenkin aina tyhjätaskun luo? Uskallan epäillä.

Mitä mielenterveyteen ja muuhunkin terveyteen tulee, niin rahalla kyllä saa hyvää hoitoa ja jopa parantavaa hoitoa. Rahattomuusko tuo mielenterveyttä? Uskallan epäillä.

Vierailija
127/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta paistaa, että Ap ei ole koskaan itse ollut todella köyhä.

Köyhyys on kuin musta-aukko, josta ei meinaa päästä pois. Ongelmat ketjuttuvat ja kasaantuvat. Kaikki on rikki, terveys, kämppä ja kodinkoneet.

Vierailija
128/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tuo vapautta ja vapaus on iso osa onnellisuutta.

Vierailija
129/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha helpottaa asioita ja se riittää tälle köyhälle. Onnellisuuden tae se ei ole. Ei sillä rakkautta osteta. Pintaliittoja ja järjestettyjä diiliavioliittoja. Mies maksaa nainen loisii ja käy kynsihoidoissa. ja sitten vaihdetaan uuteen nuorikkoon.

Vierailija
130/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin isommat tulot vaikka olen onnellinen enkä törsäile. 

Vierailija
131/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä.

Suurin osa köyhistä tietää, ettei raha itsessään tee onnelliseksi. Raha kuitenkin antaa mahdollisuuden valita ja se tekee onnelliseksi. Eli välillisesti raha lisää onnellisuutta.

Varakkaan on mahdoton ymmärtää sitä, että on aivan eri asia esimerkiksi valita elää nuukasti, vaikka rahaa olisi niin, ettei pskalle taitu kuin että on pakko kitsastella siksi, ettei muuhun ole varaa. Xtra-tonnikalan ostaminen ei vtuta vähääkään, kun tietää, että voisi ottaa myös vieressä olevaa kalliimpaa merkkiä. Silloin sen sijaan vtuttaa ja lujaa, kun se on ainut, mihin on rahaa. 

Vierailija
132/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan itse ikinä ajatellut että raha korreloisi mitenkään onnellisuuden kanssa vaikka olenkin joutunut venyttämään penniä koko elämäni. Onnellisuuden tunne kun tulee pään sisältä, ja jos sitä ei sieltä jostain syystä tule, mikään rahamäärä ei sitä sinne pysty istuttamaan. Itseasiassa väittäisin, että sanonta "parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia" pitää kokolailla paikkansa. Saa haastaa jos on eri mieltä.

Vierailija
133/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ostat parempia terveys- ja hyvinvointipalveluja, jotka auttavat tukemaan terveyttä. Rahalla matkustat hoitoihin tarvittaessa ulkomaille, jos Suomesta ei löydy asiantuntemusta sairauteesi.

Rahalla saat tehokkaita laihdutuslääkkeitä ja kauneushoitoja, tyylineuvontaa ja laadukkaita vaatteita, ja ihmiset kohtelevat sinua paremmin, kun et enää ole lihava, suttuinen harmaavarpunen. Huoliteltu ulkonäkö avaa ovia ja luo mahdollisuuksia, myös ihmissuhteissa.

Raha vapauttaa toteuttamaan unelmia. Ikävässä työssä burnoutin partaalla ei enää tarvitse kitkutella asuntolainan vuoksi, vaan voit keskittyä vaikkapa kodittomien marsujen auttamiseen tai nykytaiteen luomiseen, mikä ikinä tuokin elämääsi intohimoa ja sisältöä.

Raha luo mahdollisuuksia. Loputtomasti. Se on ihmisestä itsestä kiinni, jos ei mielikuvitus, tahto tai uskallus niitä riitä hyödyntämään.

Toinen vaihtoehto on toki luopua kaikesta. Jos ei omista mitään - asuntoa, autoa, työtä, perhettä - olet vapaa menemään ja kokemaan. Tosin ei sekään sairaana lohduta. Tai edes rumana. Rumuus sulkee yllättävän monia ovia ja tekee maailmasta kovan, oli rahaa tai ei.

Vierailija
134/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme 25 vuotta ulosotossa, kyllä, velka oli yksityishenkilölle. Naamioimme rahanpuutteen "vihreinä" elämiseen. Se oli jatkuvaa kituuttamista. Leipäjonoja, sukkien parsimista ja kaurapuuroa. Suolalla pestiin hampaat ja itse leikattii hiukset. Vessapaperia varastettiin sossun vesasta.

Kamalaa, aivan kamalaa. Mutta selvittiin.

Nyt on vähän rahaa, parikymmentä kiloa. Vieläkään ei uskalleta nauttia. Mutta ollaan rauhallisia.

Hyvin rauhallisia.

Vierailija
135/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän rahaa niin sairastuu ja alkaa työkyvyttömyyseläke.

Vierailija
136/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten luovu kaikesta omaisuudestasi?

Vierailija
137/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ainakaan itse ikinä ajatellut että raha korreloisi mitenkään onnellisuuden kanssa vaikka olenkin joutunut venyttämään penniä koko elämäni. Onnellisuuden tunne kun tulee pään sisältä, ja jos sitä ei sieltä jostain syystä tule, mikään rahamäärä ei sitä sinne pysty istuttamaan. Itseasiassa väittäisin, että sanonta "parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia" pitää kokolailla paikkansa. Saa haastaa jos on eri mieltä.

Elämän realiteetit ovat vähän hukassa jos kuvittelee että raha toisi onnea. Otetaan esimerkki: Onko Donald Trump onnellinen? Ei ainakaan ulospäin näytä siltä - täynnä kihisevää vihaa koko mies. Entäpä Elon Musk? Ei siltä vaikuta vaikka rahaa on niin että voisi ostaa puoli maailmaa.

Ääriesimerkkejä, mutta todistanee että raha on rahaa ja onnellisuus on jotain ihan muuta.

Vierailija
138/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa ihmisen ongelmista olisi rahalla ratkaistavissa. Ainoastaan parisuhde ja lapset eivät. Mutta taas kumpikin voi olla köyhänä rasite, koska kun rahasta on tiukkaa tulee siitä rahasta pahojakin riitoja.

Parisuhteeseenkin on parempi mahdollisuus, jos on rahaa panostaa omaan hyvinvointiinsa. Koskee kaikkia sukupuolia. 

Itse nyt keski-ikäisenä ja keskituloisena palkansaajana nautin joka hetki siitä, että minulle sentään joka kuukausi oikeasti tulee rahaa, kuukausipalkka, jolla elää.

Opiskeluaikana rahasta oli aina pulaa, myös silloin, kun sitä pikkuisen tuli. Sille oli olemassa jo monta käyttökohdetta odottamassa. Sen verran lujilla olin opiskeluaikanani, että en elä siinä harhakuvitelmassa, etteikö raha toisi onnea.

Raha lisää jyrkästi onnellisuutta etenkin tuloasteikon köyhemmässä päässä, hyvätuloisillehan on sinänsä yksi ja sama, tienaako nettona vaikkapa 300€/kk enemmän vai ei, mutta siellä köyhemmässä päässä tuollaisella tulojenlisäyksellä on todella paljon merkitystä.

Vierailija
139/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, joo. Hiukset voi leikata itse ja laittaa nutturalle, letille tai ponnarille ja ottaa termosmukiin kahvia, kun menee Turun keskustaan kävelemään. 

Harvalla on nykyään kahvilaan rahaa, kun työt on palkatonta työkokeilua ja pätkätyötä.

Kävelee ja katselee Aurajokea ja istuu puiston penkillä juomassa kahvia termosmukista. 

Se on oikeasti mukavaa toisin kuin kahvilassa istuminen. 

Mitä jos menee rantakahvilaan ja katselee luontoa sieltä kahvilan terassilta?

Tai menee veneellä jokiristeilylle.

Vierailija
140/211 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea. Mutta sen onnellisuuden saavuttaminenkin on aika hankalaa, jos on syvissä taloudellisissa ongelmissa. Yhteiskunnassa raha toimii ikään kuin orjuuttajana. Jos sinulla ei sitä ole, niin on hankala olla vapaa. Ja niillä jota sitä on, he ovat useasti ajaneet itsensä siihen asemaan, että sitä rahaa pitää saada kokoajan lisää ja paljon, että saavutettu elintaso voidaan säilyttää ja että niitä uusia haaveita voisi toteuttaa. Ja tuolla tavalla hekin ovat siinä orjuuden kehässä.

Mitä enemmän omistat sitä suuremmat omaisuuden ylläpitokulut ovat. Kaikki eivät ole sisäistäneet sitä, että jos sulla olisi miljoonakämppä, pari vapaa-ajan asuntoa, 2-3 kallista autoa ja vene, niin paljon noiden kaikkien ylläpitoon menee vuodessa rahaa. Siihen päälle sitten perheen harrastuksia, lapsille mopoautoa ja tyttärelle hevosta. Moni hyvätuloinenkin ajaa itsensä kiikkuun, kun tavoittelee sellaista elintasoa, johon ei todellisuudessa oikeasti olisi varaa ja sitten aika menee puurtaessa ja rahahuolissa.

Itse olen oppinut nauttimaan pienistä asioista, jotka voivat olla ilmaisia tai hyvin halpoja. Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi