Ainoastaan köyhä ihminen luulee että raha ratkaisee ja raha on avain onnellisuuteen
Ja se on tarkotuskin, se tarkoitus on ohjata nimenomaan ihminen siihen asioiden ulkoistamisen maailmaan ja mielihyvien perässä juoksemiseen.
Se ei oo ratkaisu yhtään mihinkään jos sisällä on tyhjää. Jokainen rikas ihminen tietää sen, ainoastaan köyhä luulee että raha tuo onnen.
Oikea menestyminen tulee sisältä, mikä voi myös johtaa siihen että raha alkaa seuraamaan perässä.
Jos ihminen on rikas, mutta köyhä sisältä, mikä idea missään on?
Se on sama asia kuin laittaisi "Cuccin" tarran roskapussiin, tekeekö se siitä roskapussista yhtään sen parempaa?
Kommentit (211)
Mun ongelmat raha ratkaisisi suurilta osin. Olen niin stressaantunut köyhyyden vuoksi. Et tiedä mistä puhut. Ois ihana käydä reissussakin joskus mihin ei koskaan ole varaa ja huolehtia itsestään
Ap on malliesimerkki ihmisestä joka ei ole koskaan ollut köyhä.
Kyllä raha nyt vain helpottaa elämää ja tuo turvaa ja sitä kautta vähentää stressiä elämästä. Ap tuskin on koskaan kävellyt kaupassa puhelin kädessä laskien, että mitä on varaa ostaa itselle ja lapselle ruoaksi. Mulla on kokemusta tuosta.
Hyväosainen kultalusikka suussa syntynyt ei edes tiedä kuinka onnekas on. Hän ei käsitä sitä köyhyyden tuomaa turvattomuuden tunnetta, eikä sitä miten rahapula jyrsii mieltä ja mielialaa koko ajan, se on valtavasti elämään negatiivisesti vaikuttava asia. Siinä ei jää sijaa millekään onnellisuushötölle, se on vain varakkaiden luksusta!!!
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan idiootti kuvittelelee, että raha on menestymisen mittari.
Joillekin se on sitä mutta tämä ajatus täytyy aina suhteuttaa siihen asiaan mistä puhutaan kullakin hetkellä. Joitakin menestyksen aspekteja voidaan rahassakin mitata.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahalla ei ole väliä, miksi rikkaat haalii sitä keinoja kaihtamatta järjettömiä määriä. Osa rikkaimmista omistaa enemmän rahaa kuin isot valtiot. Joten jos sillä ei ole mitään merkitystä ja on niin sadanan tyhjää niin kannattaa se katse suunnata sinne rikkaimpaan promilleen ja alkaa neuvoa heitä jakamaan se turha painolasti pois ja alkaa etsiä elämän tarkoitusta muualta.
Rikkaat haluaa, että sinä pidät köyhyyttäsi hyveenä ja pelkäät vaurastumista koska he haluaa sinun rahasi. Mitä rikkaita on tutkittu ja heidän motivaatiotaan haalia rahaa niin suurin tekijä on suorastaan sairaalloisuuteen menevä köyhyyden pelko, että se siitä onnellisuudesta köyhänä. He ei siihen usko, mutta jotta he voisi vaurastua sinua hyväksikäyttämällä sinun pitää uskoa varattomuuden autuaaksi tekevään voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, joo. Hiukset voi leikata itse ja laittaa nutturalle, letille tai ponnarille ja ottaa termosmukiin kahvia, kun menee Turun keskustaan kävelemään.
Harvalla on nykyään kahvilaan rahaa, kun työt on palkatonta työkokeilua ja pätkätyötä.
Kävelee ja katselee Aurajokea ja istuu puiston penkillä juomassa kahvia termosmukista.
Se on oikeasti mukavaa toisin kuin kahvilassa istuminen.
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelmat raha ratkaisisi suurilta osin. Olen niin stressaantunut köyhyyden vuoksi. Et tiedä mistä puhut. Ois ihana käydä reissussakin joskus mihin ei koskaan ole varaa ja huolehtia itsestään
Tämä. Ja itse käyn kuitenkin töissä. Silti rahat ei riitä koko kuukautta ja viimeinen viikko on todella vaikea. On se hienoa käyttää kaikki aika töihin, josta ei sitten kuitenkaan saa edes sellaista korvausta, että voisi syödä koko kuukauden.
Ihmettelen millä ihmiset elävät muka kuukauden tuilla, joita juuri leikattiin, kun edes pienellä palkalla ei enää pärjää. Jotain tarttis tehdä tai täällä ollaan pian kaduilla asumassa.
Raha esimerkiksi tuo turvallisuudentunnetta ja mielenrauhaa arjen asioihin. Voi luottaa, että asiat hoituvat kun on varaa niistä maksaa. Varakas saa myös parempaa palvelua ja etuja. Tuntee itsensä arvostetuksi. Asiat hoituvat helposti. Minusta ne ovat eräs onnellisuuden osatekijöitä. Ainakin ilman niitä ihminen on onnettomampi ja vaarassa uupua tai masentua. Myös omanarvontunne laskee. Asioita on vaikea köyhänä hoitaa.
Toki jos ihminen on sentyyppinen, että mielenrauhaa tai tyytyväisyyttä ei saa mistään asiasta tai ei pysty rauhoittumaa tai on masentunut ilman mitään ulkoista syytä oli olosuhteet mitä tahansa niin raha ei siihen auta. Se onkin eri asia se. Mutta uskon, että näitä tapauksia on kuitenkin vähemmän.
Raha ei tuo onnea, mutta rahattomuus tuo onnettomuutta.
Jos tietäisin, että loppuelämäni tilille tippuu aina 3, tai edes 2 tonnia, kuukaudessa, niin voisin elää paljon huolettomammin. Ollapa lääkäri tai sairaanhoitaja.
Yksityisellä sektorissa teollisuudessa työskennellessä näin ei kuitenkaan ole, vaan kenkää voi tulla "koska tahansa" kun firman tulos ei kasvakaan jolloin nettotulot romahtaa sinne reiluun tonniin.
Vierailija kirjoitti:
Perustarpeiden tyydyttäminen: Raha mahdollistaa ruoan, veden, vaatteiden ja asumisen hankkimisen. Se takaa perusturvallisuuden ja hyvinvoinnin, joka on välttämätöntä terveelle ja tasapainoiselle elämälle.
Terveydenhuolto: Raha antaa mahdollisuuden laadukkaaseen terveydenhuoltoon, lääkkeisiin ja lääketieteellisiin hoitoihin. Se voi auttaa sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoitamisessa sekä varmistaa paremman terveyden ja elämänlaadun.
Koulutusmahdollisuudet: Raha tarjoaa pääsyn laadukkaaseen koulutukseen ja koulutusmateriaaleihin. Se avaa ovia parempiin työmahdollisuuksiin ja mahdollistaa ammatillisen ja henkilökohtaisen kehityksen.
Taloudellinen itsenäisyys: Raha antaa vapauden tehdä omia valintoja ja toteuttaa omia unelmia. Se mahdollistaa taloudellisen itsenäisyyden, joka tuo mukanaan itsetunnon ja omanarvontunnon.
Turvallisuus
Tässähän ne on sanottu. Totta joka sana.
Ainoastaan rikas kuvittelee, että sielun (tai käytöstavat) voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha tuo vapautta. Vapaus tuo onnea.
Oikeastaan vain rahattomuus tuo vapautta.
Niin, jos tykkää nukkua ulkona tai jossain ilmaisessa yhteismajoituksessa ympäri vuoden. Rahattomana ei voi maksaa asumistaan. Jos puhutaan siis täydellisestä rahattomuudesta. Tietysti syödäkin ihmisen pitää. Mutta onhan siinä kevyt ja vapaa olla vähän aikaa ennenkuin kupsahtaa nälkään.
Ihmisen täytyy olla hiukan outo tai rajoittunut ellei pysty tuntemaan itseään vapaaksi ilman rahattomuuttakin. Jos on sellainen mielentila ja luonne niin tuskin rahattomuuskaan siihen auttaisi. Siihen ei auta oli rikas tai köyhä.
Itse olisin paljon vapaampi jos en olisi näin köyhä. Tiedän sen, koska olen elänyt joskus parempia aikoja. Se oli kuin joku toinen elämä. Köyhyys rajoittaa hyvin paljon.
Kyllä se raha ratkasoo rakkauvessakin aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha tuo vapautta. Vapaus tuo onnea.
Oikeastaan vain rahattomuus tuo vapautta.
Siis miten ihmeessä?? Jos olet rahaton saatat joutua tekemään työtä, jota vihaat, jotta pysty elättämään perheesi samalla kun se rikas ihminen matkustelee vapaasti minne haluaa ja elää unelma-elämäänsä. Köyhänä joudut mahdollisesti asumaan vuokralla ikävässä pienessä kämpässä kun rikkaana voit asua missä ikinä haluat. Rikkaana voit valita ruuaksesi mitä haluat kun köyhänä valitset kaupan halvimman makaronin. jne. jne.
Olen nähnyt molemmat puolet, ja kyllä se on niin, että toisinaan ongelmat jos ei ratkeavat niin ainakin helpottuvat rahan avulla eikä usein ole edes kyse isoista summista. Sitä, kun joku lainaa tai antaa sulle rahat sillä hetkellä maailman kaatavan ongelman ratkaisuun, ei unohda koskaan, ja heti kun pystyin, aloin laittamaan hyvän eteenpäin. Yleisesti ottaen ihmiset tekevät parhaansa ja yrittävät varautua, mutta joskus yhdellä kerralla vain tulee liikaa.
Tällä hetkellä katselen sopivaa autoa eräälle ammattiin valmistuvalle, joka tulee tarvitsemaan auton, jotta pääsee töihin. Perhe on ollut taloudellisesti tiukilla ja alkaa tulla raja vastaan, mihin enää pystyvät, joten olen luvannut maksaa loput kohtuuden rajoissa maksaa takaisin kun pystyy periaatteella, jotta saadaan nuorelle auto, jolla pääsee töihin. Ollaan yhtä mieltä siitä, että on turha ostaa mitään romua, koska se ei ratkaise mitään vaan tuo vain lisää ongelmia. Hommataan nyt kerralla sellainen, jolla ajaa sen aikaa, että saa elämänsä kunnolla järjestykseen ennen kuin tarvitsee alkaa miettiä seuraavaa autoa.
pienet tulot eikä senttiäkään velkaa ja voi porskuttaa huomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, joo. Hiukset voi leikata itse ja laittaa nutturalle, letille tai ponnarille ja ottaa termosmukiin kahvia, kun menee Turun keskustaan kävelemään.
Harvalla on nykyään kahvilaan rahaa, kun työt on palkatonta työkokeilua ja pätkätyötä.
Kävelee ja katselee Aurajokea ja istuu puiston penkillä juomassa kahvia termosmukista.
Onneksi Suomessa myös säät sallivat tämän lähestulkoon seitsemän kertaa vuodessa. Yleensä samalla viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustarpeiden tyydyttäminen: Raha mahdollistaa ruoan, veden, vaatteiden ja asumisen hankkimisen. Se takaa perusturvallisuuden ja hyvinvoinnin, joka on välttämätöntä terveelle ja tasapainoiselle elämälle.
Terveydenhuolto: Raha antaa mahdollisuuden laadukkaaseen terveydenhuoltoon, lääkkeisiin ja lääketieteellisiin hoitoihin. Se voi auttaa sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hoitamisessa sekä varmistaa paremman terveyden ja elämänlaadun.
Koulutusmahdollisuudet: Raha tarjoaa pääsyn laadukkaaseen koulutukseen ja koulutusmateriaaleihin. Se avaa ovia parempiin työmahdollisuuksiin ja mahdollistaa ammatillisen ja henkilökohtaisen kehityksen.
Taloudellinen itsenäisyys: Raha antaa vapauden tehdä omia valintoja ja toteuttaa omia unelmia. Se mahdollistaa taloudellisen itsenäisyyden, joka tuo mukanaan itsetunno
Koskeeko hierarkia mielestäsi rahaa?
Vierailija kirjoitti:
No suurin osa ihmisen ongelmista olisi rahalla ratkaistavissa. Ainoastaan parisuhde ja lapset eivät. Mutta taas kumpikin voi olla köyhänä rasite, koska kun rahasta on tiukkaa tulee siitä rahasta pahojakin riitoja.
Mä sain jopa lapsetkin rahalla. Me ei saada lapsia ilman hoitoja, ja saatiin kaksi lasta icsi-hoidoilla yksityisellä klinikalla muutamalla tonnilla, olen onnellinen äiti.
Raha ei ole kaikki kaikessa, sllloin kun sitä on. Silloin kun sitä ei ole, niin silloin se taas on!