Selibaatti eli seksittömyys on nykyään muotia
Vihdoinkin tulin muodikkaaksi kun olen ollut selibaatissa useamman vuosikymmenen.
Kommentit (137)
Minäkin olen ollut sitten muodin edelläkävijä jo reilut 30 vuotta. Taidan olla aseksuaali, koska mitään totuttelua se ei ole vaatinut vaan on käynyt ihan itsestään. Nuorena ei vain sellaisia termejä tunnettu, minua pidettiin lesbona tai muuten vain outona ja frigidinä.
N64
Aika raju väite tuo "muotia". Seksihän on joka nurkalla: ihminen on outo, jopa viallinen, jos ei ole koko ajan seksi-seksi, seksi-seksi. Huom. en tarkoita että näin olisi, mutta se on yleinen ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan tuo miestenkin pakottava naisen tarve tulee ihan ulkopuolisesta, oikeasta tai kuvitellusta, paineesta? Paineesta olla oikea mies joka panee? Kiinnostaako kaikkia edes oikeasti, yrittävät vain sopia joukkoon ja olla normaaleja?
Tai sitten syy on vain läheisyyden ja välittämisen kaipuusta.
Nämä samat tarpeet ja kaipuut on naisillakin. Naisten kohdalla toive löytää kumppani, saada rakkautta ja läheisyyttä, kuitataan keskusteluissa aina jollain "nainenhan saa koska tahansa seksiä, kunhan vain antaa ensimmäisen halukkaan panna", joten miksi miehen kohdallakaan olisi yhtään eri? Eikö mieskin voi mennä maksullisiin kokeilemaan, lähtisikö se läheisyyden ja välittämisen kaipuu siellä? Ai ei ole sama asia vai? No miksi sitten naisten kohdalla ajatellaan, että kyse on vain nirsoudesta ja pitäisi vain läh
Nainen löytää silti hepommin sen hyvänkin miehen vaikkei itse tekisi mitään sen eteen. Mutta jos mieheltä puuttuu itsevarmuutta ja on ujo niin kukaan nainen ei sellsaista ota. Nainen saa kaikki vikansa anteeksi miehiltä. Toki naisen on helppo saada seksiseuraa jonkun hyypiön kanssa mutta kyllä naisilla on paljon helpomaa sen oikeankin löytäminen. Miehissä on paljon niitä jotka ei saa kokea koskaan parisuhdetta ei hyvää tai huonoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan tuo miestenkin pakottava naisen tarve tulee ihan ulkopuolisesta, oikeasta tai kuvitellusta, paineesta? Paineesta olla oikea mies joka panee? Kiinnostaako kaikkia edes oikeasti, yrittävät vain sopia joukkoon ja olla normaaleja?
Nämä samat tarpeet ja kaipuut on naisillakin. Naisten kohdalla toive löytää kumppani, saada rakkautta ja läheisyyttä, kuitataan keskusteluissa aina jollain "nainenhan saa koska tahansa seksiä, kunhan vain antaa ensimmäisen halukkaan panna", joten miksi miehen kohdallakaan olisi yhtään eri? Eikö mieskin voi mennä maksullisiin kokeilemaan, lähtisikö se läheisyyden ja välittämisen kaipuu siellä? Ai ei ole sama asia vai? No miksi sitten naisten kohdalla ajatellaan,
Ei todellakaan löydä HYVÄÄ miestä. Nainen löytää helposti kelvollisen miehen, joka ajan kanssa sekin muuttuu ihan sontaläjäksi. En tunne yhtään parisuhteessa olevaa naista, joka olisi kovin onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selibaatin aloittaa ne jolla on huono kunto, pelkäävät sydäriä.
Ja ne jotka ei enää halua tulla satutetuiksi suhteessa.
Jep. Paskan läpi kahlaaminen ei ole sen arvoista, kun yrittää etsiä sitä oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemättä vuotta sinkkuna ja selibaatissa. Elämä on ihanaa ja vapaata. Tätä ennen olin viisi vuotta tapailu/seurustelusuhteessa.
Hyvä että olet löytänyt onnen! Minä juuri tajusin, että olen ollut ehkä puolitoista vuotta selibaatissa tahtomattani, kun ei ole parisuhdetta. Enkä ole erityisemmin edes ajatellut seksiä. Outoa. Haluaisin kyllä jossain vaiheessa taas parisuhteen, mutta ehkä tekee hyvää olla välillä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä samat tarpeet ja kaipuut on naisillakin. Naisten kohdalla toive löytää kumppani, saada rakkautta ja läheisyyttä, kuitataan keskusteluissa aina jollain "nainenhan saa koska tahansa seksiä, kunhan vain antaa ensimmäisen halukkaan panna", joten miksi miehen kohdallakaan olisi yhtään eri? Eikö mieskin voi mennä maksullisiin kokeilemaan, lähtisikö se läheisyyden ja välittämisen kaipuu siellä? Ai ei ole sama asi
Moni mies ei kelpaa edes huonoon suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Banaanikin käy. Tai palosammutin.
Aika erikoista. Miten teet sen banaanin kanssa? Tai sen palosammuttimen? Kekseliäs mies, täytyy sanoa.
Oli miten oli ja miten paljon se jotakuta kiukuttaakin, löysin oman tapani elää muutama vuosi sitten kun erosin eksästä.
Miten paljon aikaa ja vapautta käyttää miten tahtoo! Ei oikkujen kuuntelua eikä kompromisseja joita ei halua tehdä eikä rajoituksia eikä tenttaamista eikä tahallista väärinymmärtämistä. Ja mitä kaikkea.
Vain minä ja täysi vapaus.
Kyllä itselleni tämä vapauden tunne on edelleen huumaava kun sitä alan ajatella. Voin kävellä tuosta ovesta ulos jos mieleen juolahtaa, kukaan ei perään kysele.
Kaiken päätän yksin ja itse.
Se on myös ollut jännä huomata miten vastahakoisuus mihinkään sitoutumiseen kasvaa koko ajan. Olisi valtavan vaikea paikka jos tästä joutuisi luopumaan. Onneksi ei joudu.
Elämä on niin valtava asia, joku seksi siinä vain pieni sivujuonne jota ilman elää kuten ilman tupakkaa tai alkoholia tai muuta sellaista. Näin koen omalta kohdaltani.
Sairaaksi on mennyt meininki, kun ei edes seksin päälle ymmärretä.
Ja Tasojärjestelmää ei muka ole enää?
Tuskimpa muotihottisnaiset siveyslukkoja ostelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnostaisi yhtään olla muodikas tässäkään asiassa, haluaisin mieluummin mun elämään miehen jolta saisi säännöllisesti hyvää seksiä.
N55
Tiedän tunteen, mutta en jaksa etsiä ja noita miehiä on todella harvassa, joilta saa hyvää seksiä. Mieluummin yksin siis. Tähänkin tottuu.
Minä en ole miehenä saanut sitä huonoakaan seksiä.
Jos olet joskus kuullut vertauksen seksistä ja pizzasta, niin älä usko sitä. Siis sen "seksi on kuin pizza, huonoimmillaankin ihan hyvää". Ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa se mm lyhytikäisyyttä, molemmille. Yksin oleminen ylläpitää jatkuvaa elimistön stressitilaa, josta seuraa sairauksia.
Hmm, niin että se on joko yksin oleminen tai seksin saaminen. Eiköhän valtaosa tyydyttävistä ihmissuhteista normaalilla ihmisellä ole sellaisia, joissa ei ole seksillä osaa eikä arpaa.
Itse tulin Uskoon joten seksi kuuluu vain avioliittoon. Tästä seurasi selibaatti ratkaisu.
Minä päätin vain antaa olla. Aikani juoksin virran mukana kun niin "kuuluu" olla.
Kumppani parisuhde seksiä. Mutta kun se ei tunnu oikealle. Kun siitä ei mitään saa, ja tuntee olevansa vaih kahleissa ja tukahdutettu. Haluan olla vapaa, saada hengittää vapaasti.
Harrastan asioita joista saan jotain, iloa ja nautintoa. Liikunta on intohimoni, samoin lukeminen, eks-tempore matkat kun tilanne sallii. Ei kahletta jalassa, ei odotuksia mistään suunnasta. Se on minulle elämää.
Olen siis nainen ja kokeillut aikani ja kyllästynyt koko touhuun.
Monen mielestä parisuhteessa on huonompi olla kuin yksin.
Väitän, että asia ei ole niin.
Jos kokee parisuhteen huonoksi, siitä pääsee aina irti. Etenkin Suomessa. Joissakin tapauksissa huonon parisuhteen päättäminen voi tuntua kivuliaalta, monissa tapauksissa ainakin työläältä, mutta on sellaisiakin tapauksia, joissa se on lähes ilmoitusasia.
Jos sen sijaan yksin oleminen tuntuu huonolta vaihtoehdolta - ei viihdy yksin, on taloudellisesti vaikeaa, on emotionaalisesti raskasta jos ei ole ketään, kenen kanssa jakaa hyviä tai huonoja asioita, ei ole mahdollista perustaa perhettä jne - on tilanne paljon vaikeammin ratkaistavissa. Toki joku voi väittää, että "nainen saa aina miehen, jos vain haluaa", mutta tilanne ei ole ihan näin yksioikoinen; miesten yksinäisyyttä ja kumppanin löytämisen vaikeutta sen sijaan ymmärretään paremmin; mutta tuntuu siltä, että hyvän ja elämänlaatua parantavan kumppanin löytäminen voi olla sekä naisille että miehille työlästä.
Hyvä! Seksi on turhaa, haisevaa ja ällöä hommaa. Siinä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on vaativaa ja monimutkaista, harvoin kohtaa halut ja riittää taidot. Parempi kun ei tee sitä ollenkaan.
Ei vaan kun puuttuu tunne ja kyky kohdata, kestää läheisyyttä niin seksi muuttuu lähes poikkeuksetta epämiellyttäväksi. Eikä asiaa auta yhtään nykyinen seksipuhe johon intiimi läheisyys ei kuulu arvona. Seksi ilman sitä on kuitenkin järjetöntä ellei ole jotenkin tunnevammainen. Toista ihmistä ei tarvita itsetyydytykseen. Tämäkin on muuten muotia, varmaan sattuneesta syystä. Annetaan ymmärtää ettei mitään väliä puuttuuko kumppani, ihan yhtä autuasta ja ekstaattista on.
Ihmekkös tuo kun nykyaines on niin velttoa.
Laiskoja saamattomia kaikki, leikitään parempaa ihmistä netissä kun pitäisi oikeasti vain harjoittaa rakkauden töitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Seksi on turhaa, haisevaa ja ällöä hommaa. Siinä ei ole mitään järkeä.
Jos sinusta pääsee voimakkaita hajuja seksin aikana, kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.
Nämä samat tarpeet ja kaipuut on naisillakin. Naisten kohdalla toive löytää kumppani, saada rakkautta ja läheisyyttä, kuitataan keskusteluissa aina jollain "nainenhan saa koska tahansa seksiä, kunhan vain antaa ensimmäisen halukkaan panna", joten miksi miehen kohdallakaan olisi yhtään eri? Eikö mieskin voi mennä maksullisiin kokeilemaan, lähtisikö se läheisyyden ja välittämisen kaipuu siellä? Ai ei ole sama asia vai? No miksi sitten naisten kohdalla ajatellaan, että kyse on vain nirsoudesta ja pitäisi vain lähteä kenen tahansa random miehen pantavaksi?