Nuorelta näyttävät n. 25-33-vuotiaat äidit
Tuijotetaanko teitä kodin ulkopuolella, jos liikutte lasten kanssa?
Saan usein vanhemmilta ihmisiltä joko mulkoiluja tai sääliviä katseita ja olen kuitenkin 29-vuotias.
Mielestäni näytän ihan ikäiseltäni, mutta kaikki eivät selkeästi osaa arvioida ikää. En kyllä ihmettele, ettei lapsia haluta hankkia, kun lapset pitäisi nykyään ilmeisesti hankkia jäädytetyillä munasoluilla jotta olisi sosiaalisesti hyväksyttävämpää.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä huomautin että sinulla on kapea tapa katsastella elämää. Se että et ole itse kokenut jotain ei tarkoita sitä ettei ilmiötä ole olemassa. Vähättelet varmaan samalla tavalla kaikkia seksuaalisen häirinnän uhreja kun sinua ei ole itseäsi ahdisteltu."
Näytäpä viesti, jossa sanottiin, että häirintää ei ole olemassa. Samalla voit näyttää, missä kohtaa aloitusteksissä puhuttiin jotain seksuaalisesta häirinnästä.
voi pyhä yksinkertaisuus :D
Hyvä, että tajusit itsekin olevasi yksinkertainen ja näkeväsi mörköjä siellä, missä niitä ei ole.
sivusta kommentoin tätä ketjua. kaikki ihmiset eivät ole mukavia. kannattaa ottaa se pää pois perseestä. turha vähätellä muiden aikaisempien kommentoijien
Turhaan teet tulkintoja, jotka perustuvat oman mielikuvituksesi tuotteita. Kukaan ei missään ole vähätellyt muiden aiempia kokemuksia. Kerrottiin vain tosiasia, että ulkopuolisia ihmisiä ei kiinnosta miltä sinä näytät tai millainen olet. Samalla todettiin tosiasia, että hyvä itsetunto auttaa poistamaan kuvitelmia, että kaikki tuijottaisivat ja arvostelisivat. Oikeassa elämässä kun suurin osa ihmisistä keskittyy ihan vain omiin asioihinsa eikä kiinnitä mitään huomiota jonkun random-äidin tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä huomautin että sinulla on kapea tapa katsastella elämää. Se että et ole itse kokenut jotain ei tarkoita sitä ettei ilmiötä ole olemassa. Vähättelet varmaan samalla tavalla kaikkia seksuaalisen häirinnän uhreja kun sinua ei ole itseäsi ahdisteltu."
Näytäpä viesti, jossa sanottiin, että häirintää ei ole olemassa. Samalla voit näyttää, missä kohtaa aloitusteksissä puhuttiin jotain seksuaalisesta häirinnästä.
Hyvä, että tajusit itsekin olevasi yksinkertainen ja näkeväsi mörköjä siellä, missä niitä ei ole.
sivusta kommentoin tätä ketjua. kaikki ihmiset eivät ole mukavia. kannattaa ottaa se pää pois perseestä. turha vähätellä muiden aikaisempien kommentoijien
Pää pois perseestä ihan itseltäsi. Se, että sinulla on ollut vaikeaa, ei tarkoita, että kaikki yhtäkkiä vihaavat ja arvostelevat sinua. Miksi luulet, että omat kokemuksesi oikeuttavat syyttämään niistä ihmisiä, joilla ei ole niihin osaa eikä arpaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku mulkoilisi, että olet lapsen kanssa? Olit minkä ikäinen hyvänsä. Taitaa vika olla nyt korviesi välissä ja haluat tulkita ihmisten katseet niin ajattelivana?
Mistä tiedät mitä kukin ajattelee?
Kyllä minä monestikin katselen esim. bussissa ollessa vaunupaikalla olevaa pikkuista. Viihdyttävämäpää se on kuin tuijottaa seinää. Ehkä joku äiti sitten ajattelee, että "tuokin tuossa vain arvostee ja mulkoilee". Se ei ole minun päänsärkyni. Itse tiedä, että en katso pahalla, vaan ainoastaan siksi, että minusta pikkulapset ovat suloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sivusta kommentoin tätä ketjua. kaikki ihmiset eivät ole mukavia. kannattaa ottaa se pää pois perseestä.
oikeassa elämässä ihmiset kohtaavat niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa tuntemattomilta ihmisiltä. tämä ei tarkoita että kaikki vihaisivat, eikä sitä tietääkseni kukaan ole missään vaiheessa väittänytkään. et vaikuta itsekään kiltiltä ihmiseltä kun vähättelet muita ja väität mielenterveysongelmaisiksi. lapsellista ja naiivia käytöstä.
oikeassa elämässä ihmiset kohtaavat niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa tuntemattomilta ihmisiltä. tämä ei tarkoita että kaikki vihaisivat, eikä sitä tietääkseni kukaan ole missään vaiheessa väittänytkään. et vaikuta itsekään kiltiltä ihmiseltä kun vähättelet muita ja väität mielenterveysongelmaisiksi. lapsellista ja naiivia käytöstä.
Sulla on selkeästi tosi paha olo. Tsemppiä! Toivottavasti saat apua ,ettei tarvitse tuolla tavoin purkaa ahdistusta ulkopuolisiin,
Vierailija kirjoitti:
Sulla on selkeästi tosi paha olo. Tsemppiä! Toivottavasti saat apua ,ettei tarvitse tuolla tavoin purkaa ahdistusta ulkopuolisiin,
kivaa projisointia. tsemppiä sun läheisille. :D
Olen kohta 31v 3 lapsen äiti (ja nuoren näköinen ikäisekseni- monet luulee että olen ehkä 25, osa luulee nuoremmaksikin).
Enpä ole tuijottelua huomannut. Toki asutaan aika pienellä paikkakunnalla että kaikki tietää että meillä on lapsia ja osataan homma:D
Ehkä sillon kun käydään jossain tapahtumissa isommilla paikkakunnilla ruuhkasuomessa, vanhemmat äidit (joilla saman ikäiset lapset) saattaa katsoa pitkään.
Kun olin 23v ekan syntyessä ja 24v tokan syntyessä nii useampi vanhempi nainen sanoi että kiva kun saa lapset nuorena.
Minulla oli aikanaan iso vauva, ja olen itse tosi pikkuinen. Tai olin siihen aikaan. Yksi mummo kysyi, että onko tuo vauva tosiaankin sinun oma. Nauroin että on - ja naurettiin lopulta molemmat. Jotkut papat saattoi kanssa kysellä, olenko siskon kanssa liikkeellä tai tytöttelivät, kun olin tyttöjen kanssa liikkellä. Nyt olen vanhan kurpan näköinen naamasta, niin kukaan ei kysele. Ilmeisesti kuitenkin se hämää, kun en ole kovin pitkä ja raamikas. Tai siis hämäsi.
Kyllä minulle huomauteltiin jo noin 20 vuotta sitten samasta asiasta. Nykyään ei kukaan huomauttele nuoresta iästä 😏
Sehän siinä tuntuukin epäreilulta, että se teiniksi luuleminen loppuu vasta, kun on jo selvästi keski-ikäinen. Ikinä ei ole sillä lailla parhaassa iässä ulkonäön puolesta!
Olen 34v ja esikoiseni täyttää kohta 9v. Ei ole kyllä lasten kanssa liikkuessa tullut mitään ihmeellisempiä kommentteja tai katseita. Ja varsinkin nuorempana olin kyllä aika "babyface". Muissa yhteyksissä on kyllä muutama hämmästynyt että onko minulla jo tosiaan lapsia ja tuon ikäisiäkin, kun ovat kuvitelleet että olen nuorempi.
Eikä ihme, sain esikoiseni 21-vuotiaana ja kun juuri tuli katsottua vanhoja kuvia niin minähän näytän ihan 15v pikkupojalta niissä. xD
En tuijota nuorempia (who cares) vaan omanikäisiäni (noin 37) äitejä jotka ovat päästäneet itsensä rupsahtamaan ja salaa tuomitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku mulkoilisi, että olet lapsen kanssa? Olit minkä ikäinen hyvänsä. Taitaa vika olla nyt korviesi välissä ja haluat tulkita ihmisten katseet niin ajattelivana?
Mistä tiedät mitä kukin ajattelee?
Kyllä minä monestikin katselen esim. bussissa ollessa vaunupaikalla olevaa pikkuista. Viihdyttävämäpää se on kuin tuijottaa seinää. Ehkä joku äiti sitten ajattelee, että "tuokin tuossa vain arvostee ja mulkoilee". Se ei ole minun päänsärkyni. Itse tiedä, että en katso pahalla, vaan ainoastaan siksi, että minusta pikkulapset ovat suloisia.
Sama täällä. Saatan katsella pikkulapsia kun ovat niin suloisia, tai heidän vaatteita, tai vaunuja, tai äidin vaatteita. Tarkoitus ei ole koskaan arvostella, ennemmin yritän luoda sellaisia sympatisoivia katseita jos lapsi vaikka kiukuttelee. Mutta toki sen voi tulkita monella lailla.
Olin raskaana 20-vuotiaana. En kyllä koskaan huomannut mitään tuijottelua. Sen muistan, miten ihmiset aina antoivat istuimen missä olinkin ja pitivät ovea auki. Se oli ihanaa aikaa.
Tosin tästä on jo yli 10 vuotta aikaa.
Minä olin 25v ja nuoren näköinen kun esikoinen syntyi. Sain vaan positiivisia kommentteja siitä, että olen nuorehko äiti. Joku hieman maistissa oleva nuorehko mies tuli oikein juttelemaan kun olin vaunujen kanssa jossain, ja sanoi tyyliin "älä sinäkin muutu sellaiseksi mammaksi". Mitä lie sitten tarkoittikaan. Paljon kävin kaikenlaisissa vauvakerhoissa enkä ollut edes nuorin, vaikka nuorimmasta päästä kyllä. Eikä tästä ole kymmentäkään vuotta vielä.
Nykyään saatan katsella äitejä ja pieniä lapsia, miettien hiljaa mielessäni että onneksi omat on jo isompia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle huomauteltiin jo noin 20 vuotta sitten samasta asiasta. Nykyään ei kukaan huomauttele nuoresta iästä 😏
Sehän siinä tuntuukin epäreilulta, että se teiniksi luuleminen loppuu vasta, kun on jo selvästi keski-ikäinen. Ikinä ei ole sillä lailla parhaassa iässä ulkonäön puolesta!
Tämäpä. :D Nainen on alle 30-vuotiaana vielä monen mielestä tyttö, mutta deittimarkkinoilla "markkina-arvo" muka tippuu jo 25-vuotiaana. Aina on jonkun mielestä joko liian nuori tai liian vanha äidiksi. Kaikkia ei voi mielyttää.
sivusta kommentoin tätä ketjua. kaikki ihmiset eivät ole mukavia. kannattaa ottaa se pää pois perseestä. turha vähätellä muiden aikaisempien kommentoijien kokemuksia.